Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
poes schreef:gabjj8 schreef:En ik wil gewoon alles bitloos kunnen blijven doen en ook zonder zadel en zonder bak!
Gewoon op dit veld moet hij de ontspanning zien te vinden en van achter naar voor gaan lopen
Als iets niet gaat, is het omdat de vorige stap onvoldoende bevestigd is, en de logische stap is dus om terug te gaan en niet om koppig langer door te gaan met meer kracht, een paard dat leert dat communiceren met te veel druk gebeurt en dat hij dus ook kan blijven drammen en zijn rug eruit duwen.
Hou het kleiner! Kleine stukjes, niet op een open veld, correcter werken, zelf beter zitten (want dat doe je nu NIET imo), altijd goed afsluiten.
Ik vind dit niet dressuren, maar een welles-nietes-spelletje, dat je net aan gewonnen hebt vandaag.
gabjj8 schreef:xmarloesx2 schreef:pfff iedereen weer gezeur over allemaal tips xd
hoe het wel en niet moet ik denk dat je dit alleen gewoon deed voor de lol?
want ik vind het erg knap en het ziet er leuk uit![]()
verder over tips weet je zelf wel en ik denk niet dat je echt serieus bezig was die dag ofwel?
kortom het ziet er leuk uit
en knap dat je zo los op een veldje bitloos en zonder zadel
kan rijden zo los op veldje
Ik was niet onwijs serieus bezig nee, dat gaat ook vrijwel niet als je paard alleen maar hard wilt en ik m'n polsen zwaar gekneusd heb.
Het enige waar ik mee bezig was hier, was het rechtrichten en de soepelheid, en voor de rest eigenlijk vrijwel nergens mee.
gabjj8 schreef:Omdat het eerst mijn bedoeling was alleen maar buiten te gaan rijden en toen kwam ik daar en vond ik wel dat we even wat konden werken...
Ik geef niet veel om mezelf, dus het zal mij echt niet veel uitmaken of ik nu meer of minder last van mijn polsen heb..
En mijn paard is er niet beter van geworden, maar ook zeker niet slechter hoor, hij is nog steeds in leven
annebe schreef:Wat een prachtige haf!
De foto's geven mij alleen een heel onrustig totaal beeld. Er staat teveel druk op de teugels en je haf heeft erg veel spanning in zijn lijf. (zie uitdrukking hoofd, staart en oren)
Wat je kunt doen is hem veel meer op je zit gaan rijden.
Bovenbenen aanklemmen op het moment dat je een versnelling lager wil ipv dit met je teugels op te lossen.
Sanne94 schreef:Hoi!
Ik vind het er niet echt lekker uitzien, maar vind ook dat sommige mensen wel overdrijven zeg! Ik vind je te streng in de hand, al zeg je zelf dat dat niet zo is, en ik vind omdat dat hoofdstel ontzettend scherp inwerkt door de dunne neusriem waar o.a. druk op staat, dit echt niet kunnen..
Ik zou eens kijken voor een ander bitloos hoofdstel als je meer ontspanning wilt..