Duvall 1e wedstrijd @ schijndelse ruiterdag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Duvall 1e wedstrijd @ schijndelse ruiterdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 21:20

omdat ik dan binnen kan starten en dan hem wel aan het been kan zetten en dat kon ik nu niet

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:23

nicky_rilana schreef:
omdat ik dan binnen kan starten en dan hem wel aan het been kan zetten en dat kon ik nu niet

Ja dus dan ga je toch wel wedstrijden rijden??! :?
En of je paard wel of niet aan het been is heeft niks te maken met de ondergrond,ook was het niet glad maar dat denk jij omdat je paard niet in balans is lijkt het of het glad is!
Je hebt toch hoefijzers,had je die niet op scherp gezet dan?!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 21:25

nee er zaten geen schroefgaten in

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:33

wat een braaf dier! ik zie mijzelf zo nog niet rijden met mijn driejarige!
neem lekker de tijd, je hebt een knap en braaf dier onder je kont en ga lekker aan de basis werken. Dat is zo belangrijk, straks als je wat verder bent. Als die basis er straks goed op zit vlieg je overal doorheen en kan je daarop altijd nog terugvallen. Wees zuinig op dit dier! Netjes proefjes rijden kan altijd nog. Missschien wel leuk om bv clinics te rijden en volgend voorjaar te gaan starten? Mag ik vragen hoeveel jij rijdt per week. Ben ik gewoon zelf benieuwd naar, omdat de mijne nog maar 2 en soms 3 keer in de week een kwartiertje wordt gereden en soms weer ff rust tussendoor. eind okt heeft hij overigens ook een eenmalige wedstrijden voor driejarige. :)

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:38

wat een leuk paard en wat is ie braaf!!!
ik vind het niet zo'n probleem hoor om met een 3 jarige te startte. je vraagt, van wat ik zie, niet teveel en loopt ie ontspannen. Ja wat uit balans maar wat wil je..
ik wil met mijn driejarige ook pas in januari 2012 starte, maar dat is ieder zijn keus.
ik vind de spoortjes wel storend. je heb spoortjes en zweep met zo'n jong paard en dan niet aan het been?
Wat als die straks 10 jaar is? kan je met wielsporen en alles gaan rijden?:s dat vind ik wel jammer.

probeer anders wat vaker op gras te rijden tijdens een training dan kan je paardje ook wennen aan het gladde gras.
verder wens ik je veel succes met je mooie paardje want jullie gaan vast ver komen!!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:08

Mooi Paard!
Zou die de winter wat met rust laten en volgend jaar nog eens kijken hoe ie onder het zadel is,
vind dit een onprettig gezicht, arm dier is 3 staat op ijzers heeft geen balans, en dan nog braaf zijn ondanks je geprik en gepluk, zuinig op zijn, heel goed paardje!!!
omdat het HAW is: tip, minder rijden geen sporen teugels losser handen stiller, meer genieten, minder dwingen.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 06:27

Rachelll schreef:
wat een braaf dier! ik zie mijzelf zo nog niet rijden met mijn driejarige!
neem lekker de tijd, je hebt een knap en braaf dier onder je kont en ga lekker aan de basis werken. Dat is zo belangrijk, straks als je wat verder bent. Als die basis er straks goed op zit vlieg je overal doorheen en kan je daarop altijd nog terugvallen. Wees zuinig op dit dier! Netjes proefjes rijden kan altijd nog. Missschien wel leuk om bv clinics te rijden en volgend voorjaar te gaan starten? Mag ik vragen hoeveel jij rijdt per week. Ben ik gewoon zelf benieuwd naar, omdat de mijne nog maar 2 en soms 3 keer in de week een kwartiertje wordt gereden en soms weer ff rust tussendoor. eind okt heeft hij overigens ook een eenmalige wedstrijden voor driejarige. :)

ik rij heb 3 x in de week en dan ongeveer 1 uur( 15 min los stappen 30/20 min rijden en 15 min uitstappen)
dankje wel allemaal dat jullie hem zo mooi vinden

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:07

Oejoejj dat is wel erg veel voor een 3 jarige....

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 08:26

ja maar daat bij die 20/30 min rijden doe ik ook nog een paard keer stappen

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:51

Ik geloof er niets van 15 min instappen..mensen zijn altijd overschattend wat dat betreft, het lijkt vaak veel langer dat je instapt maar bijna iedereen is aan het draven na pak hem beet 5 min.

Ik rij zelf altijd max 30 min ..meer dan genoeg voor een 3 jarige

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:52

vind wel dat je netjes rijd!
maar idd doe rustig aan 3x in de week 30 minuten is zat hij groeit ook nog

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 08:56

ja maar ik heb een klok in de bak en als ik dan opstap kijk ik hoe laat het is, dan stap ik 3X op en neer buiten over het harden dat in ongeveer 10 min en dan, ga ik naar binnen om daar nog te stappen en dat is vaak 1,5 rondje links en 1,5 rondje rechts en de bak in 25x80 dus dan zit je wel aan de 15 min maar als je me niet gelooft ik ga hier niet zitten liegen, en ik moets dat van de dieren arts.
en van te langrijden: er lopen 2 gp ruiters en van de 1e heb ik les en die zegt dat ik het zo moet doen en die andere zegt dat je een 3 jarige best 5x in de week kunt rijden, maar dat doe ik echt niet hoor.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:57

wat moest je van de dieren arts en waarom?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 09:23

15 min los stappen en 15 min uitstappen, hij had een peesschede ontsteking

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:23

oh vandaar

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 09:31

ja maar dan moeten ze niet gaan zeggen dat ik da niet doe want dat doe ik welaz

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:00

Ik vraag me af waarom je een paard van drie met een peesschedeontsteking al in de B wil hebben?
Laat het dier lekker nog een jaar in de wei staan, pak 'm soms op, maar ga niet dit niveau vragen.
Het is zonde dat je 'm NU al met sporen moet rijden omdat hij volgens jouw zeggen 'niet aan het been is'.

Ga lekker terug naar de basis. Voorwaarts rijden zonder sporen en gewoon met een lang teugeltje, zonder die krul.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 10:13

hij is gezond verklaad hoor

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:17

Het gaat me er meer om dat zo'n beest nog een puppy in zijn hoofd is.
Hoe kan je die nou al wedstrijden laten lopen? Nog geen enkel paard van 3 dat ingereden was en die ik heb gezien was 'volwassen' genoeg in het koppie om dat al wel te kunnen.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 10:24

als er toch een stuur op zit kun je alligt een b proef rijden hoor ik weet niet hoe het bij jou zit maar alle 3 jarige die ik ken kunnen dat nu wel, behalve die net zadel mak zijn, maar ik ben ok een 3 jarige pony waar ik van af juni op zit en die kan het ook hoor maar nog niet zo goed als hem

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:28

Een stuur erop hebben zie ik toch anders dan een 3 jarig paard met weinig balans in de krul trekken. :)
Maar dat ligt vast aan mij.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 10:30

ow zie jij dat zo meot ik dan via de adb manier rijden of zo, ik trek hem echt niet ik de krul. kijk naar je eigen ik heb geen tideman teugel nodig jij wel en dat is juist in de krul trekken, ik weet echt wel waar ik mee bezig ben hoor, krijg ook niet van de 1e en de beste les hoor
Laatst bijgewerkt door nicky_rilana op 27-09-11 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:33

TS, je plaatst een topic op bokt dus weet je dat je positieve en negatieve kritiek gaat krijgen. Doe er wat mee of laat het over je heen komen, maar dat weet je van tevoren, al helemaal als je met een 3 jarige bezig bent vind minstens de helft van bokt dat je hem nog een jaar in de wei had moeten laten staan. Deal with it ;)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 10:35

ja dat snap ik maar ze moeten niet gaan zeggen hij is niet aan het been, ik heb het er bij gezet waarom dat niet is, en ook niet dat ik hem in de krul trek of zo want dat is echt niet dat ik je ook zie op de laaste lijn want dan loopt hij niet zo te schudden

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:41

erg leuk dier! lekker rustig aan mee doen, en dan komt het vanzelf, af en toe een x een wedstrijdje voor de ervaring is mijn ogen niet zo erg. alleen de spoortjes had ik zelf persoonlijk achterwege gelaten.

mijn 3 jarige mag zondag voor het eerst een onderlinge wedstrijdje lopen, puur voor de ervaring, verwacht er niks van. ik rij haar 3x in de week zo beetje 20 a 30 minuten. en voor de rest loopt ze lekker elke dag in de wei

heel veel succes en plezier met je knappe paard!