wijken snel hulp gezocht !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wijken snel hulp gezocht !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:12

De gymnastische waarde van wijken is inderdaad verwaarloosbaar BB.
Wijken is echt een gehoorzaamheidsoefening voor enkelzijdige druk, en voor de ruiter een goede leerschool om te leren weg te drukken, maar vooral ook op te vangen aan de andere kant. Verder heeft het weinig waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:23

Persoonlijk vind ik schoudervoor/schouderbinnenwaarts een stuk beter dan wijken. Deze oefening heeft namelijk beide de gehoorzaamheidsoefening en het soepeler maken van je paard. Mits correct uitgevoerd ook nog eens goud voor het meer laten ondertreden van het binnenachterbeen. Daarom ben ik er helemaal voor om die oefening eerder aan te leren dan het wijken. Uiteraard nog niet in de zware vorm die op hoger niveau gevraagd wordt, maar wat 'makkelijker'. Als die knop erop zit zou het wijken vanzelf moeten gaan... Als je de knop er goed opgezet hebt althans ;)

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 15:34

Wedstrijd is aardig netjes gegaan,

bij elkaar 176 punten, een x een 4 voor het wijken, omdat ik de eerste 2 passen de verkeerde kant op wilde wijken, is moeilijk hoor het verschil tussen links en rechts .. x'D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:19

Nou netjes toch dan! Maar ik zou toch proberen thuis in elk geval klaar te zijn voor de L 1!
Dus thuis moet je zeg maar 2 winstpunten kunnen rijden en dan ben je klaar voor een hogere klasse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:13

Netjes gedaan. Dat is ook het voordeel van dressuurproefjes, nog genoeg onderdelen om het weer goed te maken.

Nu wel ff goed doorpakken met wijken voor druk hoor, heb je de rest van jullie carrière in steeds hogere mae nodig, dus laat je ff goed begeleiden. Ga je nog lang lol van hebben.

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 14:58

Sonja, ja ik ga er ook hard aan blijven werken, maar ze zal binnekort verkocht moeten worden, omdat ik te groot ga worden binnekort :[

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 15:41

Groeien sucks :(
Balen is dat als je je beestje daarom weg moet doen. OK verder met een grote is natuurlijk ook leuk, maar toch.
Wel nog ff doorzetten, alles wat je nu leert ken je maar vast, kun je straks lekker door!

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:36

Wat bij mijn paard wel eens wil helpen is dat je je pony op een kleine volte zet en dat je hem vandaar uit naar buitenduwt met je binnenbeen. Ook wel goed opletten dat je je binnenhand niet vast pakt en recht blijft zitten.