Arabier Jatsir @ work !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Okaya

Re: Arabier Jatsir @ work !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:02

Persoonlijk vind ik het gevaarlijk om met die 'schoenen' te rijden. Ik zou eerst nieuwe gehaald hebben en dan pas gaan rijden. Verder zou ik niet met een mexicaanse neusriem rijden.
Paardje loopt erg op de voorhand, hij loopt dan wel in de 'krul', maar dit komt niet van vanachter.
Ik zou zeggen neem vooral les

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 12:04

Doubtless schreef:
Ik vind het er niet prettig uitzien, vind de reacties die je tot nu toe gekregen hebt ook erg meevallen.

Arabieren hebben een smal smoeltje. Rijdt je met dubbel of enkelgebroken? Ik zou je een licht dubbelgebroken trensje aanraden, in combinatie met een hoge of lage neusriem (geen mexicaan).
Probeer je hand voor te houden. Je bent nu op 3 van je dressuurfoto's aan het terugwerken, waardoor zijn houding in elkaar getrokken wordt. Probeer hem langer in z'n lijf te laten worden & lager in de hals te rijden, hierdoor zal hij ook meer vanuit ontspanning gaan aanspannen. Wat Johanna ook al zei: Van achter naar voor.

& anderen schoenen, die jodphurs zijn al zoveel veiliger :D
Ben benieuwd naar de volgende foto's!

Ik rijd met een enkelgebroken bit maar die was ik al van plan om te vervangen, nu zal ik dan ook maar een nieuwe neusriem aanschaffen zeker ? :)
Ik wil echt verbeteren met hem !

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:55

Maytee schreef:
Doubtless schreef:
Ik vind het er niet prettig uitzien, vind de reacties die je tot nu toe gekregen hebt ook erg meevallen.

Arabieren hebben een smal smoeltje. Rijdt je met dubbel of enkelgebroken? Ik zou je een licht dubbelgebroken trensje aanraden, in combinatie met een hoge of lage neusriem (geen mexicaan).
Probeer je hand voor te houden. Je bent nu op 3 van je dressuurfoto's aan het terugwerken, waardoor zijn houding in elkaar getrokken wordt. Probeer hem langer in z'n lijf te laten worden & lager in de hals te rijden, hierdoor zal hij ook meer vanuit ontspanning gaan aanspannen. Wat Johanna ook al zei: Van achter naar voor.

Ik rijd met een enkelgebroken bit maar die was ik al van plan om te vervangen, nu zal ik dan ook maar een nieuwe neusriem aanschaffen zeker ? :)

Dan zou ik beginnen met de teugels los te laten. Meer ruimte van voren

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:05

Maytee schreef:
Doubtless schreef:

Nou dat klinkt in elk geval positief!
Dubbel of ongebroken bitje erin, niet te dik, africhtingsneusriem is bij sommige paarden een uitkomst en anders gewoon hoge neusriem met sperriem, maar niet dichtsnoeren. Hij moet jou kunnen laten zien dat er iets mis is..

De beste manier om te verbeteren met hem, is op hem les te nemen van een goede instructeur! Je rijd echt niet slecht maar ik zie zo 1,2,3 al zeker wat verbeterpuntjes. Succes met je leuke paard

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 13:34

@Bonita_Bon : het probleem is net dat de winter eraan komt en ik niet zoveel rij-mogelijkheden heb ..
Mijn weide ligt ergens midden in een dorpje waar geen piste is en voor een piste moet ik zeker een uurtje wandelen. In de winter zijn er ook alleen maar lessen om 6u en dan moet ik nog eens terug wandelen en dan zit ik in het donker :\ en met de trailer naar daar gaan is geen optie want ik heb geen trailer. ik had echt al gedacht aan lessen maar veel mogelijkheden heb ik niet

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:21

Maytee schreef:
@Bonita_Bon : het probleem is net dat de winter eraan komt en ik niet zoveel rij-mogelijkheden heb ..
Mijn weide ligt ergens midden in een dorpje waar geen piste is en voor een piste moet ik zeker een uurtje wandelen. In de winter zijn er ook alleen maar lessen om 6u en dan moet ik nog eens terug wandelen en dan zit ik in het donker :\ en met de trailer naar daar gaan is geen optie want ik heb geen trailer. ik had echt al gedacht aan lessen maar veel mogelijkheden heb ik niet

jammer, is er niet ergens een rijbak in de buurt (buren, paar straten verder?) die je voor een vriendelijke prijs kunt huren eens in de 2 weken oid?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:23

kan je niet buitenrijden? lekker door het dorp of door een park. je kan dan wel iets moeilijker een volte draaien, maar overgangen, tempowisselingen en lekker voorwaarts rijden kan wel. je paard lekker stelling en buigen vragen kan ook, zelfs een pasje opzij of een stukje schouderbinnenwaarts kan op een rechte weg.
het is niet ideaal, maar zo kan je toch rijden.
en dan bijv een paar keer in de maand naar een bak of manege in de buurt. :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:31

abeltje_xx schreef:
kan je niet buitenrijden? lekker door het dorp of door een park. je kan dan wel iets moeilijker een volte draaien, maar overgangen, tempowisselingen en lekker voorwaarts rijden kan wel. je paard lekker stelling en buigen vragen kan ook, zelfs een pasje opzij of een stukje schouderbinnenwaarts kan op een rechte weg.
het is niet ideaal, maar zo kan je toch rijden.
en dan bijv een paar keer in de maand naar een bak of manege in de buurt. :)

dat kan vast wel, maar wie geeft er dan les? moet er een instructeur naast rennen? Daar ging het meer om ;-)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:42

oh, haha! daar heb ik even overheen gelezen :P
ik dacht dat he vooral ging om het rijden op zich.
maar goed, het is wel een idee toch? een paar keer per maand naar een manege of huurbak met je instructrice en dan de rest van de tijd buiten oefenen. zoiets :)

ik heb s'winters namelijk ook vaak het probleem dus ik los dat op door een paar keer naar een manege met binnebak te gaan en voor de rest buitenrijden.

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 17:56

Er is geen enkele bak in de buurt, typisch Belgisch zeker ? :)
En een goede instructrice vinden zal ook geen makkie zijn ..
Maar ach, we komen er wel zeker ? :D

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 18:15

haha, niet eens, ik zit in de provinncie utrecht. recht in het midden van nederland :P
nee, ik heb gewoon pech:P
ik moet het dorp door om een bak te gebruiken, maar die is erg zwaar en wat klein. ( al ben ik er erg blij mee ).
iedere winter heb ik hetzelde probleem: bevriezing van de bak en overal een slechte ondergrond. ik moet dan of buitenrijden of naar het volgende dorp gaan voor een manege.
hopelijk kan ik ergens volgend jaar de bak van de buurvrouw gebruiken, dat zou zoveel schelen.

maar goed, ik rij nu op een braakiggend stukje grond, omdat dat nu even moet.
dus ik snap je probleem ;)

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 18:17

ik rijd nu op de weide en dat lukt ook perfect maar als het even heeft geregend moet ik al niet meer rijden dan rijd ik direct de hele weide kapot :P
Tja, tegen de winter zal ik maar hopen dat mijn vader een trailer koopt zeker ? :D

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:02

papa even lief aankijken :D

ik rij trouwens te paard naar mijn bak aan de andere kant van het dorp en naar die van een dorp verder. is een flinke rit, maar heel aardig te doen. krijgen ze ook geweldige conditie van :D

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 12:00

Dat ben ik ook van plan maar ja daar ben je in de winter niks mee he :P