Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Doubtless schreef:Ik vind het er niet prettig uitzien, vind de reacties die je tot nu toe gekregen hebt ook erg meevallen.
Arabieren hebben een smal smoeltje. Rijdt je met dubbel of enkelgebroken? Ik zou je een licht dubbelgebroken trensje aanraden, in combinatie met een hoge of lage neusriem (geen mexicaan).
Probeer je hand voor te houden. Je bent nu op 3 van je dressuurfoto's aan het terugwerken, waardoor zijn houding in elkaar getrokken wordt. Probeer hem langer in z'n lijf te laten worden & lager in de hals te rijden, hierdoor zal hij ook meer vanuit ontspanning gaan aanspannen. Wat Johanna ook al zei: Van achter naar voor.
& anderen schoenen, die jodphurs zijn al zoveel veiliger
Ben benieuwd naar de volgende foto's!
Maytee schreef:Doubtless schreef:Ik vind het er niet prettig uitzien, vind de reacties die je tot nu toe gekregen hebt ook erg meevallen.
Arabieren hebben een smal smoeltje. Rijdt je met dubbel of enkelgebroken? Ik zou je een licht dubbelgebroken trensje aanraden, in combinatie met een hoge of lage neusriem (geen mexicaan).
Probeer je hand voor te houden. Je bent nu op 3 van je dressuurfoto's aan het terugwerken, waardoor zijn houding in elkaar getrokken wordt. Probeer hem langer in z'n lijf te laten worden & lager in de hals te rijden, hierdoor zal hij ook meer vanuit ontspanning gaan aanspannen. Wat Johanna ook al zei: Van achter naar voor.
Ik rijd met een enkelgebroken bit maar die was ik al van plan om te vervangen, nu zal ik dan ook maar een nieuwe neusriem aanschaffen zeker ?![]()
Ik wil echt verbeteren met hem !
Maytee schreef:Doubtless schreef:Ik vind het er niet prettig uitzien, vind de reacties die je tot nu toe gekregen hebt ook erg meevallen.
Ik rijd met een enkelgebroken bit maar die was ik al van plan om te vervangen, nu zal ik dan ook maar een nieuwe neusriem aanschaffen zeker ?![]()
Ik wil echt verbeteren met hem !
en met de trailer naar daar gaan is geen optie want ik heb geen trailer. ik had echt al gedacht aan lessen maar veel mogelijkheden heb ik niet Maytee schreef:@Bonita_Bon : het probleem is net dat de winter eraan komt en ik niet zoveel rij-mogelijkheden heb ..
Mijn weide ligt ergens midden in een dorpje waar geen piste is en voor een piste moet ik zeker een uurtje wandelen. In de winter zijn er ook alleen maar lessen om 6u en dan moet ik nog eens terug wandelen en dan zit ik in het donkeren met de trailer naar daar gaan is geen optie want ik heb geen trailer. ik had echt al gedacht aan lessen maar veel mogelijkheden heb ik niet
abeltje_xx schreef:kan je niet buitenrijden? lekker door het dorp of door een park. je kan dan wel iets moeilijker een volte draaien, maar overgangen, tempowisselingen en lekker voorwaarts rijden kan wel. je paard lekker stelling en buigen vragen kan ook, zelfs een pasje opzij of een stukje schouderbinnenwaarts kan op een rechte weg.
het is niet ideaal, maar zo kan je toch rijden.
en dan bijv een paar keer in de maand naar een bak of manege in de buurt.