Het rijden 'klikt' niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Re: Het rijden 'klikt' niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 19:10

Ik vertrouw haar wel buiten ja :j (en koeien is ze ook gewend trouwens)
haha ja inderdaad eerst maar even stappen, merk snel genoeg aan haar of ze rustig is of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:09

Een tijdje zonder zadel en -als het kan- met een halter+touwtje rijden :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 20:15

passieAppel schreef:
Een tijdje zonder zadel en -als het kan- met een halter+touwtje rijden :)

Want? (onderbouwing graag :) )

MissCharlie

Re: Het rijden 'klikt' niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 07:45

Heb je wel eens zonder zadel op een draver gezeten? Die hebben zo'n hoge schoft over t algemeen dat je dat geen tien minuten volhoud laat staan dat je kunt draven :P

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 08:02

Heel herkenbaar verhaal, bij mij was het alleen zo dat ik niet "nieuw" was in het rijden. Maar heb wel een net zadelmak dravertje gekocht. Nou het was net of k weer en beginner was. Ik was gewend aan goed gereden paardjes die alreeds het nodige geleerd hadden. Maar een goed instructrice heeft mij hier goed mee opweg geholpen en ik denk dat dat ook de enige weg is. Of het nu een draver is of een ander ras.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 09:56

MissCharlie schreef:
Heb je wel eens zonder zadel op een draver gezeten? Die hebben zo'n hoge schoft over t algemeen dat je dat geen tien minuten volhoud laat staan dat je kunt draven :P

Mijn blauwe plekken zijn het met je eens :Y)
Toch lukt stappen zonder zadel nu wel, was voor haar ook even realiseren dat ze nog rustiger aan moest doen.
Het is niet onmogelijk maar er is wel een hoop (tempo)controle voor nodig met een draver. :j

Maximosa, voel me op haar ook net een beginner inderdaad (zo ziet het er ook uit denk ik)
Ik ben opzich wel gewend aan dravers dus het is inderdaad niet rasgebonden, toch lees ik wel dat het vrij veel voorkomt bij het ras.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:07

Het gene wat ik lees uit jou openingspost is geen tact en balans, dat hadden wij ook. Ook het onder je weg lopen en spanning is iets waar je aan kan werken. Eerst ontspanning, alle kleine beetjes zoeken en belonen. Oefenen om met je zit terug te rijden. Dan pas kan er een rustiger tempo worden geoefend. Ook de balans komt pas als de spieren van het paardje ontwikkelen en dat rustige tempo kan worden behouden. Bij dit soort paardjes heb je geduld nodig en duurt het soms wat langer. Die van mij is wel wekwillig en heet een drang om te "pleasen" alleen als ie het niet begrijpt dan word het ongekontroleerd en moet je weer terug naar de ontspanning. Lees terug in tempo. Veel gestapt toen dat beter ging de draf. Geduld hebben en kilometers maken, is mijn advies.