Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Attitude schreef:Je hebt een leuk paard met kwaliteit.
Zonde is dat ik het idee krijg vanaf de foto's dat hij teveel achter je been komt en jij er teveel aan moet rijden.
Juist nu je aan de basis staat moet je het paard leren om snel te reageren op je hulp.
Je ziet nu dat jij veels te weinig doet en hij er dus echt achter kruipt.
Ik denk dat je, als je zn hoofd laat voor wat het is, maar eerst zorgt dat ie snel aan de hulpen staat en niet meer achter je been kruipt, zorgt dat hij in balans leert te lopen, de rest vanzelf komt.
Succes!
X__Trees schreef:Attitude schreef:Je hebt een leuk paard met kwaliteit.
Zonde is dat ik het idee krijg vanaf de foto's dat hij teveel achter je been komt en jij er teveel aan moet rijden.
Juist nu je aan de basis staat moet je het paard leren om snel te reageren op je hulp.
Je ziet nu dat jij veels te weinig doet en hij er dus echt achter kruipt.
Ik denk dat je, als je zn hoofd laat voor wat het is, maar eerst zorgt dat ie snel aan de hulpen staat en niet meer achter je been kruipt, zorgt dat hij in balans leert te lopen, de rest vanzelf komt.
Succes!
Had je de tekst+ reacties gelezen dat weet je ook dat we daar mee bezig zijn!!!!
Als ik dit paard kocht dan was hij zo, en ik ben al heel blij met de progressie die we gemaakt hebben; en weet ook dat er nog veel werk aan is maar dat gebeurd ook.
En dat ik te weinig doe ben ik ook niet mee akkoord, ik stap iedere les afgepeigerd af en dit is ook een hengst waar je niet zomaar sporen erin, tik van de zweep en vooruit-effect mee hebt.
Werkt net averechts.
Attitude schreef:Het te weinig moest teveel zijn![]()
Ik dacht dat je dat wel uit mn verhaal kon opmaken.
Je zweep zou ik helemaal niet gebruiken, puur gewichtshulpen en zorgen dat je hm niet steeds onderhoudend moet blijven drijven.
1 hulp voor voorwaarts en hij moet daar blijven lopen in dat tempo, kakt ie in, nog eens been. Als je in dit stadium er al zoveel aan moet werken hou je straks niets over.
daarvoor schreef ik ook, laat zn hoofd voor wat het is, ga met de balans en dat hij aan je hulpen komt te staan, aan de slag.
Dan zal je zien, als hik zich daarin kan ontspannen en jij ook, jij in feite nog maar heel weinig hoeft te doen.