The Big Black Stallion Calato @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:40

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:29

Wat fijn dat hij zoveel tijd heeft gekregen om uit te groeien! Dat gaat alleen maar naar je toe komen!
Ik vind het een zeer aansprekend paard.
Verder vind ik persoonlijk dat hij best veel met zijn neus achter de loodlijn wordt gereden, lang en laag is goed maar daarbij wil je niet dat hij zichzelf overstrekt.
Fijn paard, van mij mag het neusje er iets meer uit!

X__Trees

Re: The Big Black Stallion Calato @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 16:07

Bedankt voor de leuke reacties iedereen!

Dat hij op de foto's te diep loopt is helemaal waar. Ik was op dat moment gewoon al blij dat hij losliet en actief was. Nu dat het goed gaat zijn we heel hard aan het werken op constante aanleuning en hem niet zo laten duiken. In de lessen gaat dit heel goed, alleen is het nog steeds een beetje werken maar het komt goed!

Volgende week wordt hij hoogstwaarschijnlijk gecastreerd, ga proberen morgen tijdens de les nog x nieuwe foto's te regelen.

Ik ben ook blij dat hij zoveel tijd gekregen heeft. Hoe je hem nu sterk ziet worden, bvb met draven op de wei, dat is gewoon fantastisch :-)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:33

Wat een leuk en stoer paard heb je!
Je houding, daar is inderdaad wel wat op aan te merken, maar ik kan ook wel snappen dat je wat voorzichtig zit op een hengst die soms wat fris kan zijn. Als je meer aan elkaar gewent bent en wat zekerder wordt komt dat vast wel weer goed.
Veel succes met hem! :)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:51

Je hebt een leuk paard met kwaliteit.
Zonde is dat ik het idee krijg vanaf de foto's dat hij teveel achter je been komt en jij er teveel aan moet rijden.
Juist nu je aan de basis staat moet je het paard leren om snel te reageren op je hulp.
Je ziet nu dat jij veels te weinig doet en hij er dus echt achter kruipt.
Ik denk dat je, als je zn hoofd laat voor wat het is, maar eerst zorgt dat ie snel aan de hulpen staat en niet meer achter je been kruipt, zorgt dat hij in balans leert te lopen, de rest vanzelf komt.
Succes!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 09:48

Attitude schreef:
Zonde is dat ik het idee krijg vanaf de foto's dat hij teveel achter je been komt en jij er teveel aan moet rijden.
Juist nu je aan de basis staat moet je het paard leren om snel te reageren op je hulp.
Ik denk dat je, als je zn hoofd laat voor wat het is, maar eerst zorgt dat ie snel aan de hulpen staat en niet meer achter je been kruipt, zorgt dat hij in balans leert te lopen, de rest vanzelf komt.
Succes!

Had je de tekst+ reacties gelezen dat weet je ook dat we daar mee bezig zijn!!!!
Als ik dit paard kocht dan was hij zo, en ik ben al heel blij met de progressie die we gemaakt hebben; en weet ook dat er nog veel werk aan is maar dat gebeurd ook.
En dat ik te weinig doe ben ik ook niet mee akkoord, ik stap iedere les afgepeigerd af en dit is ook een hengst waar je niet zomaar sporen erin, tik van de zweep en vooruit-effect mee hebt.
Werkt net averechts.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:52

Wouw! Wat een knapperd... Lekker verder gaan met de basis en dan gaat het helemaal goed komen!

Ik zou je graag een tip voor je houding willen meegeven.
Je moet proberen om je rug hol te maken en te kijken naar de lucht.

PS: Laat je les is opnemen op film, daar heb ik heel veel van geleerd.

Groetjes Kelly

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:39

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:38

X__Trees schreef:
Attitude schreef:
Succes!

Had je de tekst+ reacties gelezen dat weet je ook dat we daar mee bezig zijn!!!!
Als ik dit paard kocht dan was hij zo, en ik ben al heel blij met de progressie die we gemaakt hebben; en weet ook dat er nog veel werk aan is maar dat gebeurd ook.
En dat ik te weinig doe ben ik ook niet mee akkoord, ik stap iedere les afgepeigerd af en dit is ook een hengst waar je niet zomaar sporen erin, tik van de zweep en vooruit-effect mee hebt.
Werkt net averechts.

Het te weinig moest teveel zijn :+
Ik dacht dat je dat wel uit mn verhaal kon opmaken.
Je zweep zou ik helemaal niet gebruiken, puur gewichtshulpen en zorgen dat je hm niet steeds onderhoudend moet blijven drijven.
1 hulp voor voorwaarts en hij moet daar blijven lopen in dat tempo, kakt ie in, nog eens been. Als je in dit stadium er al zoveel aan moet werken hou je straks niets over.
daarvoor schreef ik ook, laat zn hoofd voor wat het is, ga met de balans en dat hij aan je hulpen komt te staan, aan de slag.
Dan zal je zien, als hik zich daarin kan ontspannen en jij ook, jij in feite nog maar heel weinig hoeft te doen.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 19:15

Attitude schreef:
Het te weinig moest teveel zijn :+
Ik dacht dat je dat wel uit mn verhaal kon opmaken.
Je zweep zou ik helemaal niet gebruiken, puur gewichtshulpen en zorgen dat je hm niet steeds onderhoudend moet blijven drijven.
1 hulp voor voorwaarts en hij moet daar blijven lopen in dat tempo, kakt ie in, nog eens been. Als je in dit stadium er al zoveel aan moet werken hou je straks niets over.
daarvoor schreef ik ook, laat zn hoofd voor wat het is, ga met de balans en dat hij aan je hulpen komt te staan, aan de slag.
Dan zal je zien, als hik zich daarin kan ontspannen en jij ook, jij in feite nog maar heel weinig hoeft te doen.

Leuk dat je dat allemaal zegt, maar niks zitten doen op een paard dat niet wil lopen zal niet veel helpen. ;)

Ik ben nu op het punt dat ik hem kan laten lopen, zonder zweep, en niet constant moeten drijven. Maar met erop niks te zitten doen zou dat niet helpen. Inderdaad, zoals je zegt, kakt hij in, nog eens been; maar reageert hij er niet op een been heeft hij verdorie toch een flikker van de zweep nodig. Ik zeg het, het gaat hier om een hengst met olifantenhuid, die lacht je uit als je daar wat in zit te prikken. Tegenwoordig kan ik hem laten lopen zonder duwen, kom ik eraan met mijn been reageert hij ook. Ik krijg er zelfs veruimingen uit.
Van zijn hoofd blijf ik af, ik zorg alleen voor tempo en een goed contact, stille hand, beetje instellen en de rest komt vanzelf. Dan zoekt hij mijn hand vanzelf op. Zo komt hij over de rug en ontspant hij dus. Met zijn hoofd de lucht kan hij niet ontspannen, en negeert hij je alleen des te meer. Alleen liepen we tegen het probleem dat hij nu teveel dook, en dus mijn contact en tegen de activiteit achteraan weer verloor. Maar het is niet dat ik hem daar vroeg.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:53

Toch ben ik het niet met je eens, maar goed dat zal je eerst zelf moeten ervaren.
De meeste flegmatieke paarden worden gemaakt door de ruiter en als je weet om te gaan hoe je zo eentje aan het lopen krijg, ipv in de valkuilen valt die zij aanbieden zal het je echt verbazen.
Als je 1 x been geeft en je remt vervolgens met je zit, dan is het logisch dat ie niet blijft lopen.
En zolang je je daar niet van bewust bent zal je tegen dit probleem aan blijven lopen en mag je nog in je handjes knijpen dat ie nog zo lief is als je hm onterecht die mep verkoopt.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 21:12

Ik ervaar het ook :+
Het feit dat dit paard enorm flegmatiek was, niet alleen onder mij maar ook onder mijn trainer, en dit nu bijna niet meer is; wil zeggen dat we toch zo slecht nog niet bezig zijn denk ik. (Ik denk ook niet dat ik rem met mijn zit?) Ik heb nu een paard dat loopt, en actief is, en fijn in de aanleuning. Wat nog meer?
Je kan wel leuk been geven, je kan dit 2x doen, 3x doen, desnoods 10x, als je een paard hebt die dit blijft negeren sta je mooi voor aap.

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:35

Echt een super mooi paardje, en als ik lees naar de tekst ben je echt super goed bezig! :) Kijk alleen iets meer voor je dan naar je paard :) Klinkt raar maar alles zal veel makkelijker gaan :)

rosy1326

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:44

Alles wat jij hierboven al zegt is idd zo. Houding is aan te werken. Ik zou ontspannen gaan zitten, lekker achterover, bekken kantelen en hakken goed uitdrukken.
^^ gaat misschien wat meer lukken (dat ontspannen zijn enz.) als Calato al een tijdje ruin is straks en dus wat relaxter is).
(knieen aan het zadel houden maar niet gaan knijpen, Maar dat lukt niet zo goed dus).

en soms lijken de teugels iets te lang, maar dat kan ook aan de foto zijn.
verder erg netjes, echt waar!
heel leuk paardje ook! xx