paard heeft moeite met de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Abacab

Re: paard heeft moeite met de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:18

hoe gaat het nu?

Ik vind dat dit paard zich zo vasthoudt in de schouder. Hoe gaat de midden/uitgestrekte draf eigenlijk. Ik vermoed dat ze dan tegen het bit komt.
Ik zou heel veel rek en strek oefeningen gaat doen. Veel contrastelling in draf en ook veel varieren in de hoofd-halshouding, van lang en laag naar diep en rond en dan heel af en toe in de wedstrijdhouding rijden. Het lijkt er op dat dit paard zich te veel vast houdt in de rug en daarom zou ik niet langer dan 5 min per dag in de wedstrijdhouding rijden zo lang het galopperen nog zo moeizaam gaat

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:47

crystal1 schreef:
Langcara schreef:
Maar hoe krijgen jullie zo'n paard dat al zo'n moeite heeft met galopperen aan de longe dan in galop? Hij zal dan toch hard gaan draven? Moet je hem dan heel erg jagen?

nee vooral niet opjagen, gewoon een normale galop hulp aangeven. mijn paard weet wat de galophulpen zijn aan de longe, en als hij te hard gaat draven neem ik hem terug,als hij dan pas weer ontspant en op een normaal tempo loopt geef ik de hulp opnieuw aan.

Ik had dit probleem dus met een fries aan de longe. En dan kon ik wel aan de gang blijven met overnieuw beginnen.