Draver leren galoperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kelszz_

Re: Draver leren galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 11:40

Hannah bedankt voor de tip! ik zal dat ook eens proberen!

@Wendy, volte bij X heb ik nog niet geprobeert, maar dat zou ik wel kunnen proberen (:

bon24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:58

Ik ken wel degelijk verschillende stallen waar dravers worden getraind. Mijn vriend was pikeur en kwam ook in het buitenland. Hij heeft helaas door blijvende handicap na een ongeluk moeten stoppen hiermee.
Ik geef mijn mening, persoonlijk vind ik de galop niet iets wat ze aan leren, en ja ieder paard kan galloperen ONBELAST. Niet met het gewicht van een ruiter erop.
Daarnaast zijn dravers niet gebouw om rond en laag te rijden, ooit een draver in de koers met zn hoofd laag gezien?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:11

Ik geef ook mijn mening :) Ik ben van mening dat, medische problemen daargelaten, een paard wel gewoon moet kunnen galopperen. De ene heeft misschien wat meer training nodig, maar ze kunnen het echt wel. Maar ik vind ook dat je niet kan zeggen dat geen enkele draver iets wel of niet zo kunnen. Er zit namelijk ontzettend veel verschil tussen Dravers onderling. Als ik alleen al kijken naar de Dravers die we zelf hebben gehad, zit er al zo ontzettend veel verschil tussen. We hebben zelfs twee volle zussen gefokt die voor geen meter op elkaar leken, ook niet qua bouw.
En ja, ik zie wel eens paarden met hun hoofd laag ;) O.a. Racing Dragon loopt wel eens zo, die loopt volgens mij ook zonder opzet. Zo ken ik er wel meer, de zoon van een fokprodukt loopt ook altijd zonder opzet. Henk Grift had er een in een kwalificatie lopen een jaar terug, die dook ook constant met zijn hoofd naar benden.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:19

Kelszz_ schreef:
Hannah bedankt voor de tip! ik zal dat ook eens proberen!

@Wendy, volte bij X heb ik nog niet geprobeert, maar dat zou ik wel kunnen proberen (:

Als je niet weet hoe travers aan de hand gaat, moet je maar even PB-en.
Als je eenmaal het knopje gevonden hebt is het niet zo moeilijk, maar het luistert wel erg precies.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:26

Hee kels! Leuk jou hier tegen te komen :D
Over wie gaat dit? Die nieuwe die je rijdt?

Even on-topic :o
wat ze inderdaad hier ook al zeggen, voltes rijden, overgangen etc. :)
Succes en hou me op de hoogte!

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:07

bon24 schreef:
Ik ken wel degelijk verschillende stallen waar dravers worden getraind. Mijn vriend was pikeur en kwam ook in het buitenland. Hij heeft helaas door blijvende handicap na een ongeluk moeten stoppen hiermee.
Ik geef mijn mening, persoonlijk vind ik de galop niet iets wat ze aan leren, en ja ieder paard kan galloperen ONBELAST. Niet met het gewicht van een ruiter erop.
Daarnaast zijn dravers niet gebouw om rond en laag te rijden, ooit een draver in de koers met zn hoofd laag gezien?

Vind de laatste zin een beetje onzin...er zijn stallen waar juist rond en diep gereden word.
Puur voor de spieren.

http://www.youtube.com/watch?v=axrrAL0dhpo
Le Bon nog wat loopt zonder check.

http://www.youtube.com/watch?v=zrTfGguM_WM
Training Jag de Bellouet lekker naar beneden.

De reden die jij opgeeft waarom ze niet kunnen galopperen, vind ik nergens over gaan.
Een draver word niet geslagen om in draf te gaan...weet niet op welke stal jij geweest ben...maar als het werkelijk zo ging...
En zoals Wendy zegt er zijn trainers die galop training doen, ik had ook een draver ze vond galop lekkerder dan draf maar in de koers ging ze altijd in draf.

Iloveheidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:29

ik rijd sinds een aantal maanden ook een draver van iemand anders hij was wel al 4 jaar van de baan af en ongeveer al 3 jaa onder het zadel maar kende geen galopshulp en ging dus eerst super hard draven en sprong daarna pas aan in de galop, ik heb elke week dresuurles met d'r en heb haar nu dus ook zover gekregen een aardig 'normale' galop te leren. probeer zoveel mogelijk volte"s te rijden en als ze een beetje nagevelijk is en goed te sturen dan een stukje door te zitten daarna de galop hulp laten voelen en weer even rustig aan te doen gewoon weer even de hoefslag volgen dan na 10 minutjes herhalen en proberen eerst aardig hard te gaan draven dan beetje inhouden maar wel veel been geven, zo heb ik d'r zo ver kunnen krijgen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:02

Kleine stukjes galopperen :j De eerste sprongen zijn doorgaans het sterkste. Dus aanspringen, paar passen nette galop en weer terugnemen. Zodra ze gaan racen is er vaak geen houden meer aan :+ Ook vooral niet vanuit een racedraf aanspringen, dan wordt de galop ook racerig.

Werken aan de hand is inderdaad ook heel goed zoals HannahFrouk aangeeft :j Rechtrichten, spieren kweken!

schrappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:04

eerst aan de longeerlijn? dan pas erop gaan zitten denk ik! straks gebeuren er nog ongelukken!

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:05

Op de volte en er inlaten vallen :j
Wij hebben hier 150/175 dravers gehad, en ze konden allemaal galoperen :j

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:02

bon24 schreef:

die laatste zin vind ik zelf belachelijk.
ik loop stage op een draversstal waar ze naar beneden gereden worden omdat ze niet willen dat die paarden een slechte rug krijgen en omdat ze met hoofd naar beneden sneller en makkelijker lopen die worden ook allemaal getraint op galop.

dravers zijn erg slimme paarden die erg graag voor je werken en ook werkelijk meedenken met je om samen te werken en ja ik heb dat zelf gezien.
de dravers die ik ken die vinden het fijn om te draven wand dat zit gewoon in hun bloed onder het zadel en longeerlijjn mag de galop maar zodra er een kar echter komt willen ze gaan ze hard mogelijk.

TS zoals wendy al zei op de volte op de x aanspringen gewoon beginnen met een kleine volte en dan steeds meer openen voor je binnen been en zorg dat je hem kort houd in zijn lichaam en dat hij niet te lang word wand dan verliest hij zijn balans en valt hij terug.
als je hem langer voelt worden doorsluiten en je kuiten erbij veel overgangen zodat hij leert rustig aan te galopperen en veel aan de longeerlijn met zadel dat helpt ook wel :) hij moet waarschijnlijk nog sterker worden in zijn achterhand daar zijn touwtjes of bijzet aan de longeerlijn best handig voor om te zorgen dat hij alles goed gebruikt .
zodra zijn achterhand beter word word je galop gecontroleert.
die van mij loopt ook nog niet gecontroleert of rechtdoor maar hij gaat al wel langzamer dan 2 maanden terug :P.

ooh ja ik longeer ook altijd met een bandage om zijn achterhand om alles er beter bij te houden die van mij leert dat uitzwaaien er steeds meer door af waardoor hij op kracht gaat lopen :)
en spring anders eerst aan op stem veel aan de longeerlijn met stem dan erop met stem en druk en zo uitbouwen.

hoop dat je wat aan dit best lange verhaal hebt :P
veel plezier met je dravertje en suc6