Pony van 4 jaar, zien jullie verschil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 17:16

@ _Amigo
Jaaa precies! En volgend jaar krijgt ze weer lekker lang vrij, want ze is drachtig. Dan kan ze nog wat meer uitgroeien. Ze is nog wat overbouwd, vandaar dat ze ook snel de neiging heeft op de voorhand te vallen.

Rosita18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:34

Probeer wat meer op 2 teugels te rijden ipv alleen met je binnenteugel. En als je wilt sturen hand VAN de hals, en niet naar je toe halen. Ook vind ik die galop foto waar je zelf een beetje trots op bent een beetje tegenvallen. Je paard duikt duidelijk naar beneden, en loopt een beetje opgekropt, meer naar voren rijden helpt om zulke momenten te voorkomen.

Je beugels zouden wel iets langer mogen voor het mooie, zodat je je benen wat langer kunt laten.

Ik heb zelf ook een jong paard van 3, ik ben ook geneigd soms teveel met mijn binnenhand te rijden. Gelukkig doe ik dat nu (haast) niet meer! Maar zeker bij die jonge beessies is het zo belangrijk om op 2 teugels te rijden. Anders krijg je daar later echt problemen mee. Waarschijnlijk als je je buitenteugel erbij pakt protesteerd je paard een beetje, of wil ze de teugeldruk niet aannemen?

RoMi2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:06

marjoleinx schreef:
De reacties van dat ik te hard ben ik haar mond/zaag vind ik niet terecht, ze is juist, als ze eenmaal lekker door is, heel licht in de hand. Ze heeft alleen dan soms de neiging als ze moe word te gaan hangen. Dit lossen we op door veel overgangen te rijden. Maargoed, he, het is nog maar een pony van 4. Dit is al een heel mooi begin! En ik ben er heel tevreden mee. Ik zal binnekort wel even een filmpje plaatsen. Dan kunnen jullie het beter beoordelen! :)
Verder heel erg bedankt voor de andere tips!

Sorry, het is ook idd moeilijk te beoordelen op foto`s aangezien het momentopnames zijn.
Ze loopt wel super idd voor een 4 jarige.
Netjes ingereden.

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:10

erg leuk paard ! ziet er ook netjes uit alleen je binnenhand vind ik af en toe iets te streng je moet hem met stelling meer opzij doen dan naar je toe trekken. maar dat kan natuurlijk ook een moment opname zijn ;)

_Loes

Re: Pony van 4 jaar, zien jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:43

Wat een super leuk dier rijd je zeg! Rijd je al wedstrijden met haar? Ik vind haar nog erg op de voorhand lopen en ik denk ook dat je dat als commentaar gaat krijgen van jury's. Natuurlijk is je beestje nog erg jong, dus blijven trainen. Gaat vast lukken!;)