Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Joolien schreef:Tja, nog strenger zijn. Paard neemt je gewoon in de zeik. En blijkbaar helpt been niet, dan de zweep helaas. Neem eens een springzweepje mee, en dan bovenhands. En niet lief zijn.
Joolien schreef:Charaz schreef:Ik ben niet op dat moment absoluut niet lief, maar ze vertikt het echt, ook dan loopt ze niet.
Nog harder slaan. Haha klinkt wel heel erg
Joolien schreef:Ik normaal ook niet, en ik zeg ook niet zomaar dat er geslagen moet worden en ben ook zeker iemand die zonder na te denken zoiets zegt. Ik heb zelf paardenwelzijn heel hoog in het vaandel staan, maar ik vind dit heel dubbel. Je moet niet zomaar toegeven, maar er zal wellicht een reden zijn dat ze staakt. Het is beter om te kijken wat de oorzaak is, wellicht vind ze het werk gewoon niet leuk en laat ze dat op deze manier zien. Maar op het moment dat ze het wel doet is opgeven ook geen optie.
Yamcha schreef:Joolien schreef:Ik normaal ook niet, en ik zeg ook niet zomaar dat er geslagen moet worden en ben ook zeker iemand die zonder na te denken zoiets zegt. Ik heb zelf paardenwelzijn heel hoog in het vaandel staan, maar ik vind dit heel dubbel. Je moet niet zomaar toegeven, maar er zal wellicht een reden zijn dat ze staakt. Het is beter om te kijken wat de oorzaak is, wellicht vind ze het werk gewoon niet leuk en laat ze dat op deze manier zien. Maar op het moment dat ze het wel doet is opgeven ook geen optie.
Valt mee hoor. Vaak is er gewoon iets. Heb het ook weleens gehad, ze liep niet fijn wilde steeds stilstaan. Ben afgestapt, zadel lag niet goed. Opnieuw opgezadeld en weer gaan rijden. Niks aan de hand. Ik ben blij dat ik ben afgestapt en alles heb gecontroleerd.......
Wat ze hiermee geleerd heeft? Dat ze het mag aangeven als er wat is, en dat ik dat dan ook serieus neem. Ze stopt nooit zomaar, ze werkt graag en is enthousiast.