Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heb dr nog nooit iets over gehoord
Britt_Sisi schreef:ik ben het helemaal eens met het bericht van ella, ik zie ook dat hoofd te veel bewegen!
en je hebt een gek knikje in beide handen (dus dat komt niet door de zweep)
en ik heb geleerd dat je je zweep op je been moet leggen, dus niet recht naar achteren maar gewoon op je been zodat je achter je been kan bijtikken, van voor je zadel heb ik nog nooit gehoord!
verder zit je (afgezien van die knik in je handen) onwijs netjes! ben er jaloers op!

Britt_Sisi schreef:ik ben het helemaal eens met het bericht van ella, ik zie ook dat hoofd te veel bewegen!
en je hebt een gek knikje in beide handen (dus dat komt niet door de zweep)
en ik heb geleerd dat je je zweep op je been moet leggen, dus niet recht naar achteren maar gewoon op je been zodat je achter je been kan bijtikken, van voor je zadel heb ik nog nooit gehoord!
verder zit je (afgezien van die knik in je handen) onwijs netjes! ben er jaloers op!
Citaat:nouja ik denk dat het daardoor komt hoorHaar linkerachterbeen is minder sterk, als ik linksom rij zie je overduidelijk dat dr kont verder naar binnen staat. Ik ga dan telkens op de lange zijdes net iets schoudervoor rijden zodat ze dat linkerachterbeen eronder zet. En idd wat jij zegt rij ik ook veel voltes om haar te laten zakken. Hierdoor laat ze ook meer los. Tijdens dit oefenen, het stuk dat ik zonder beugels ging rijden ging ze opeens heel erg hangen. Dan heb ik opeens wel op beide teugels evenveel druk. Het zou goed kunnen dat ze last heeft van dr tanden, maar het is een manegepaard dus ik heb dr niks over te zeggen. Tis zo'n raar maar leuk paard
sharongentel schreef:Citaat:nouja ik denk dat het daardoor komt hoorHaar linkerachterbeen is minder sterk, als ik linksom rij zie je overduidelijk dat dr kont verder naar binnen staat. Ik ga dan telkens op de lange zijdes net iets schoudervoor rijden zodat ze dat linkerachterbeen eronder zet. En idd wat jij zegt rij ik ook veel voltes om haar te laten zakken. Hierdoor laat ze ook meer los. Tijdens dit oefenen, het stuk dat ik zonder beugels ging rijden ging ze opeens heel erg hangen. Dan heb ik opeens wel op beide teugels evenveel druk. Het zou goed kunnen dat ze last heeft van dr tanden, maar het is een manegepaard dus ik heb dr niks over te zeggen. Tis zo'n raar maar leuk paard
inderdaad dat is niet jouw probleem over het gebit XD als ze gaat hangen, moet je wat been geven. of zet ze dat dan om in snelheid en sterker worden?? idd een heel leuk paard!!!
En thnx, ik vind dr ook mega leuk!
Iig zal dit paard niet zo lekker zitten neem ik aan (??), omdat ze zo scheef is en nog weinig rug gebruik toont. Des te knapper dat je er nog zo goed opzit. mimeslosydy schreef:Nou ik vind je hardstikke netjes zitten! Afentoe wat meer je been lang maken en ontspannen denk ik. Je pony (paard?) is wel erg scheef, maar zoals je zelf al opmerkte is schoudervoor en schouderbinnen een hele goede oefening daarvoorIig zal dit paard niet zo lekker zitten neem ik aan (??), omdat ze zo scheef is en nog weinig rug gebruik toont. Des te knapper dat je er nog zo goed opzit.
lucky84 schreef:Nou ik vind het er netjes uitzien hoor linda. De pnt die jezelf opnoemt zie ik idd ook dus dat hoef ik niet nog eens te herhalen. En ik rijdt zelf ook heel anders in de les dan tijdens de comp. In de les let je toch meer op hoe je paardje loopt en tijdens de comp. veel minder en meer op je zit althans dat heb ik zelf.
Tijdens de comp. is mn instelling zitten niet zeuren en gaan met die banaan
Merk ik dat die makkelijk nageeflijk te rijden is dan zal ik dat ook echt wel doen. Merk ik dat die stug van voren is dan heb ik echt zoiets van laaaat maar
En dan kan ik echt veel beter op me eigen houding letten!
kamille schreef:Ik heb goed gekeken, moest ook wel want je zit er erg netjes op! Toch viel me op dat je hakken vaak hoger zijn dan je tenen, en ook dat met name bij het draf doorzitten en bij de galop je bovenbeen wat te ver naar voren ligt. Ik zou gaan oefenen zonder beugels, en dan je bovenbeen wat verder verticaal leggen, dus dat je knie meer naar achteren en lager komt te liggen. Ook goed de vlakke binnenkant van je been aan het zadel hebben, dus niet de achterkant maar de zijkant. Als je dit doet komt je been meer verticaal te liggen en heb je hem dus 'langer gemaakt'. Dan zal vanzelf ook je hak lager komen te liggen, die zakt dan op zijn plek. Eerst dit zonder beugels oefenen, goed voelen hoe het voelt en dat gevoel meenemen naar het met beugels rijden en proberen het ook daarbij vol te houden. Ben je het kwijt, dan halthouden, je been weer goed leggen, recht op je zitbeenknobbels zitten en weer aandraven. En succes met de wedstrijd!
xSimonee schreef:Als zij vasthoudt, moet jij daar juist loslaten, zodat ze niets heeft om vast te huoden. Want als er niets is om vast te houden, kan het niet.
Is makkelijker gezegd dan gedaan
Ik laat dr veel buigen en 'speel' met de voorkant waardoor ze losser gaat laten. Ook zo goed als lukt rechtstellen en dat binnenachterbeen eronder zetten helpt! Ook goed voorwaarts laten lopen en echt op 2 teugels tegenhouden van voren zodat op beide teugels evenveel druk staat en ontspannen wanneer zij ontspant. Ik weet gelukkig ondertussen vrij goed hoe ze werkt. Deze dag was extra spannend door de vreemde bak en dan ontspant ze niet zo makkelijk. _Linn_ schreef:xSimonee schreef:Als zij vasthoudt, moet jij daar juist loslaten, zodat ze niets heeft om vast te huoden. Want als er niets is om vast te houden, kan het niet.
I know thatIs makkelijker gezegd dan gedaan
Ik laat dr veel buigen en 'speel' met de voorkant waardoor ze losser gaat laten. Ook zo goed als lukt rechtstellen en dat binnenachterbeen eronder zetten helpt! Ook goed voorwaarts laten lopen en echt op 2 teugels tegenhouden van voren zodat op beide teugels evenveel druk staat en ontspannen wanneer zij ontspant. Ik weet gelukkig ondertussen vrij goed hoe ze werkt. Deze dag was extra spannend door de vreemde bak en dan ontspant ze niet zo makkelijk.