paard soms licht kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: paard soms licht kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:51

Zeker,die van mij was ook helemaal goed en liep echt fenomenaal.
Helaas nog groen en met mak maken kwam het aan het licht maar op de foto's minimaal.
Door haar sterke karakter liep ze er echter niet doorheen,wat het wel beter gemaakt zou kunnen hebben.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 12:53

als ik naast het gewone rontgenonderzoek ook de rug mee zou pakken dan?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:03

En als daar allemaal niets uitkomt?Blijft het dier toch nog onder het zadel niet goed.
Ik raad het je dus af,er zijn zoveel gezonde dieren te koop.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 13:24

ambre schreef:
En als daar allemaal niets uitkomt?Blijft het dier toch nog onder het zadel niet goed.
Ik raad het je dus af,er zijn zoveel gezonde dieren te koop.

Zou het dan een rijtechnisch probleem kunnen zijn dan met een juiste training goed komt? Of dat het paard nog niet sterk genoeg is?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:28

Kan altijd,maar durf je het risico dan te nemen?
Er is namelijk nog zoveel wat ze niet kunnen vinden bij onderzoek.Ik zou mezelf de frustratie en het geld besparen.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 13:32

ambre schreef:
Kan altijd,maar durf je het risico dan te nemen?
Er is namelijk nog zoveel wat ze niet kunnen vinden bij onderzoek.Ik zou mezelf de frustratie en het geld besparen.

Dat is het probleem nou net, ik weet het niet precies. Aan de ene kant durf ik het risico te nemen, aan de andere kant ben ik bang dat ik te vroeg afscheid zou moeten nemen van mn maatje. Daarom zaag ik er ook steeds over door hihi en blijf vragen stellen. Ik hoop dat als ik alle antwoorden lees van iedereen er dan duidelijk voor mezelf uit komt wat ik wil dus neem het me niet kwalijk dat ik soms zo zeur. Maar je hebt natuurlijk al wel in de gaten dat ik helemaal verliefd ben

ChicaxIlke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:08

Ik denk meteen aan een enorm scheef paard. Dit is dus rijtechnisch op te lossen. Je zegt zelf dat je paard maar 4 jaar oud is en al enorm groot. het kan dus ook best zijn dat ze hier en daar wat groeipijnen heeft (maar dit gaat vanzelf over). Vermits ze opstijft onder de man, denk ik dat ze gewoon niet lekker loopt. Laat zeker eens het zadel en hoofdstel nakijken. Kijk ook even of ze geen 'blessures' heeft in zijn/haar mond.
Ik heb ook een geval gehad: op de ene kant mank, de andere kant niet. Lang achter gezocht. 3 dierenartsen gedaan, 2 klinieken, alle soorten tests gedaan die je maar kan inbeelden. Uiteindelijk bleek dit een afgebroken tand te zijn bovenaan waar het bit zit. Blijkbaar was er nog een stukje blijven zitten in het tandvlees waardoor het leek dat paard 'teugelmank' was. maar dit even terzijde.
Mijn jong paard heeft zowat dezelfde symptomen als het paard dat jij graag wilt kopen. Soms mank, soms niet, en geen stelling geven op de ene kant. Hij is gewoon erg scheef. Vele jonge paarden hebben zo'n problemen. Maar met de juiste training kom je er wel uit :)
Dus ik zou me zeker geen zorgen maken, maar laat wel voor de zekerheid het paard een medische keuring ondergaan :)

succes!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:16

Goede adviezen, maar wat ik me afvraag.....Waarom zou je überhaupt overwegen een paard kopen wat nu al zo nu en dan kreupelt? Is niet het beste uitgangspunt voor een leuke start samen.

Hoe leuk het paard ook is, er zijn nog heel veel andere leuke en niet kreupelende paarden om verliefd op te worden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:25

Ik maak toch heel veel jonge paarden mak maar heb nog geen gezonde gehad die zo scheef is hoor!
Als ze stijf worden onder het zadel,en het zadel zelf is ok,dan is er toch echt wat mis of je bent aan het overtrainen.
Een beetje verschil is normaal maar 1 kant kreupelen en helemaal niet willen buigen?
Nee,daar zou ik niet aan beginnen als je de sport in wilt.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 14:28

Dames, ik wil jullie allemaal bedanken voor het meedenken. Ik heb de knoop doorgehakt en ik doe het niet. Ben te bang dat ik mn maatje te snel moet missen. Ga weer verder op zoek maar echt allemaal bedankt voor de hulp

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:35

Heel verstandig, echt waar. Succes met het vinden van je droompaard!

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:37

Ik denk dat je een verstandige beslissing hebt genomen. Succes met de zoektocht!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:42

Ik wilde net schrijven: laten staan dat paard, je komt vast een andere leuk paard tegen zonder problemen.

Heel verstandig dat je deze beslissing hebt genomen. :j

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:28

Heel verstandig,beter korte pijn dan lange pijn!