Azra (v. Rubiquil) krijgt de wedstrijd smaak te pakken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anOek_G

Re: Azra (v. Rubiquil) krijgt de wedstrijd smaak te pakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:39

Ziet er echt een stuk beter uit Melis, super !
Ik weet dat je hier héel hard voor werkt en ben blij dat de lessen zijn vruchten afwerpen.
Je weet zelf goed waar jullie verbeterpunten zitten en daar wordt dan ook aan gewerkt.
Ik heb niet echt nog een tip voor je (iig niet één die al gegeven is)
Ik zeg ; blijf vooral genieten !

love_jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:48

wat een super gaaf paard zeg hartstikke mooi!!

ja je zegt het zelf natuurlijk al maar ja ik moet toch commentaar geven: je zit is echt een probleem je rijdt hartstikke leuk maar je zit maakt het plaatje af en dat is helaas bij jou niet het geval. probeer kapsones te hebben! borst vooruit hoofd omhoog! en anders zet je in de les een afzakkende bril af helpt echt!! mijn bril zakt ook af en daardoor ga ik wel beter rijden. ik had vroeger precies het zelfde probleem maar het is bij mij gelukkig verholpen. wees niet te onzeker over jezelf JIJ hebt een prachtig paard JIJ kan goed rijden dan moet je ook echt DOEN alsof het zo is. kijk maar rond je heen iedereen doet het!

heeeeeel erg veel succes en ik weet zeker dat het je gaat lukken!!

xxx lisette

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 09:21

Heel erg bedankt allemaal! Ik heb vanmiddag weer les en ik zal proberen de verschillende manieren toe te passen.
Of misschien krijg ik het wel voor elkaar met mijn lesgeefster!

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:09

Ik vind het echt een plaatje om naar te kijken, en wat betreft het aanspringen in galop, ik moet van mijn instructrice dan mijn handen iets kantelen. normaal heb je je handen als een vuist rechtop, dan doe je als het ware je duimen naar voren en geef je been tegelijkertijd. Bij mij werkte het in 1x maar dat verschilt natuurlijk per paard.

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:04

Leuke combinatie zijn jullie, ziet er goed uit! :)
Ik had je andere topic ook even bekeken en ik vind der al losser in der lijf en meer nagevelijk dan je vorige wedstrijd.
Goed blijven schakelen en verschillende hoogtes instellen, dat ze niet in haar eigen houding gaat lopen.

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:01

Wat een mooi paard en hij loopt netjes!
Lekker ontspannen en rechtop zitten zijn ook puntjes die ik zie.
Leuke combinatie en veel succes met jullie wedstrijden!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 22:43

Ik ben blij om te lezen dat jullie verbetering zien in ons rijden en met het vorige topic.
Gelukkig zie ik het verschil zelf ook heel goed en daar ben ik erg blij mee!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:59

Jullie zijn een knappe combinatie!!! Ze heeft een prachtige uitstraling en je bent duidelijk heel voorzichtig met je hulpen.

wat je vraag betreffende het aanspringen, Aristo heeft het ook heel lang gedaan (en nu soms nog) in de proef. Dat komt omdat Azra op dat moment haat rug heel even blokkeerd en dus "geforceerd" aanspringt. Heeft te maken met het feit dat je op de letter moet aanspringen en dus minder bezig bent met het moment aanspringen wanneer het goed voelt.
Ik heb op training heel veel aangesprongen bij het berijken van de hoefslag na het wijken, maar op wedstrijd is dat niet gemakkelijk. Tip voor tijdens de proef : iets meer binnenstelling vragen en een beetje schouderbinnenwaards rijden als het lukt.

Succes!!