Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
line18 schreef:daarbij moet ik haar wel af en toe de bocht om gaan krijgen anders galopeer ik over 10 jaar nog zo met haar.
wand wat ze nu niet hoeft hoeft ze nooit niet (wand ik galopeerde eerst ook al vaker zo van nouw de bocht vind je moeilijk dus hoeft niet hoor en nu zit ik met de gebakken peren dat ze het dus niet meer doet)
_vivi_ schreef:Volgens mij is het bij haflingers en andere van dat soort type paarden vaker dat ze de galop lastig vinden door hun bouw. Paar berichtjes terug had ik ook voorbeeld gegeven dat ik met mijn verzorg fjord ook moeite heb met de galop en ook de bochten. Heb pas een lesje gedaan met haar en die meid vertelde ook dat fjorden door hun bouw vaker moeite hebben met galop.
Ze radde mij aan om veel handwerk te doen om de achterhand sterker te maken (daar zit het gas), dat meisje is zelf erg bezig met de klassieke dressuur en doet dat zowel veel aan de hand en later onder de man (of vrouw). Maar ze begint altijd een oefening aan de hand. Met de fjord ben ik onlangs ook begonnen met wat oefeningen om de achterhand sterker te maken, dat zal op den duur helpen bij de galop.
Het is wel zo dat het ene paard het sneller leert dan de ander, dus als jou haflinger het erg moeilijk vind is jou geduld heel belangrijk, zo kan je ver komen samen
Misschien duurt het wel een heel jaar voordat je pony na alle oefeningen maar 1 rondje kan, maar binnen 10 jaar moet het zeker lukken!![]()
De spreekwoorden 'oefening baard kunst' en geduld is een schone zaak' zijn niet voor niks in de wereld gekomen.
En handwerk is trouwens een super leuke afwisseling buiten het rijden en longeren om!
Je kan ook een handwerk les doen bij een stal zonder je eigen paard, dat je oefent met een paardje die het al kent, zo leer ik het ook! en ik pas het later weer toe op het fjordje