Zorro & ik op wedstrijd afgelopen zondag....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:44

Koortje schreef:
Erg leuk paardje, maar geen leuke combinatie...
Ik snap niet wat mensen er leuk aan vinden op zo`n klein beestje rond te sjouwen, een kleine ruiter zou er toch veel leuker op staan? Wat is precies je motivatie om zoiets te doen???

tja.....dat is ook alweer zo

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:48

ukkiepuk schreef:
Bedankt allemaal voor de leuke reacties....Ik weet dat niet iedereen het waardeerd en dat Zorro net ff "iets" te klein is, maar ik start alleen thuis en Zorro vindt het geweldig om met die vlechten rond te huppelen Haha! Bovendien kan hij mijn gewicht makkelijk dragen en rijd ik hem niet "verrot" (ook wij hebben deskundige begeleiding Haha! )......

Ik vind het er echt geweldig uitzien!!! Haha!
Lekker zo doorgaan want zo te zien hebben jullie een hele hoop lol samen, daar gaat het toch om!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 18:00

IK en ZORRO vinden het wel leuk, nog nooit heb ik commentaar van juryleden gehad (ook niet indirect via schrijvers e.d) dus we blijven lekker (thuis) starten en rijden,

Koortje schreef:
Ik snap niet wat mensen er leuk aan vinden op zo`n klein beestje rond te sjouwen, een kleine ruiter zou er toch veel leuker op staan? Wat is precies je motivatie om zoiets te doen???

Je hebt in voorgaande topics al laten weten hoe je er over denkt, dus ik weet nu wel dat je het niets vindt. Ik heb ook al uitgelegd dat er geen kleinere ruiter op Zorro kan rijden (ik heb er al meerde op gehad en geen van allen kom hem de bak rond krijgen). Ik zie vaak genoeg mensen rijden die 40 cm onder hun paard uitsteken. Ik kom net met mijn voeten onder hem vandaan.
Mijn motivatie is mensen laten zien dat A-pony's (mn Shetlanders) ook sereus te rijden zijn (en niet alleen bedoeld zijn om gras te maaien of als gezelschapspony). Bovendien is dit begonnen met onderling starten en door aanmoedigingen van andere ruiters heb ik een startkaart aangevraagd. Ik rijd niemand in de weg.....

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:02

daarom, ik ben het helemaal met je eens, ik hoop dat ik dit ook met me shetje kan bereiken, ze wordt namelijk iets groter dan 1 meter

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:15

Koortje schreef:

Koortje, heb jij ooit gehoord van iets dat lol heet? IK heb zo het idee dat die 2 hardstikke veel lol met elkaar hebben, dus wat's the problem? En tja, het plaatje was mooier geweest met een klein kindje erop, maar zo is het toch ook prima?

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:56

heeeeeeeeeeeeeeeel gaaf *LOL* *LOL* Dat sommige mensen het niet leuk vinden moet je je niets van aantrekken JIJ hebt er lol mee en dat is het voornaamste OK dan!

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 20:58

Ik wil nog een keer reageren Tong uitsteken Ik vind het eigenlijk wél een hele leuke combinatie! De een rijdt op KWPNers en de ander rijdt op shetlanders..... what's the problem? Als je maar lol hebt OK dan! Ukkiepuk heeft heel duidelijk een doel en dat doel heeft ze volgens mij al bereikt... ik heb nog nóóit een shet zo onder het zadel zien lopen... wie doet het haar zo snel ff na? Shetje zijn niet alleen maar grasmaaiers en gezelschapspony's... ze worden vaak gezien als 'laag', maar Zorro & Miljoesjka weten dit vooroordeel heel goed uit de wereld te helpen! OK dan!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:01

ieder zijn smaak over uiterlijk. Maar het is natuurlijk wel typisch dat er op mensen op laagbenige pony's eerder commentaar wordt gegeven over het onder de buik uit steken van de voeten, dan dat er bij hoogbenige paarden wordt gedaan.

Ik vind het iig geweldig, ik mijn KWPNer de pics onder de neus schuiven dat het zo ook kan Haha!

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:04

ben het volledig met Sjakie eens (wanneer niet Schijnheilig ) Maar iedereen heeft direct commentaar als een paard ook maar iets afwijkt van een KWPN'er

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:07

Maybe is koortje bang dat ze weggereden wordt door een shetje...

Echt geweldig om die foto's van jullie te zien!! Krijg echt weer shetfangevoelens bij het zien van al die leuek shetlanders!!!!

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:09

Muahaha op de eerste foto dacht ik dat het een fries was Bloos Schijnheilig Haha!
verder heel mooie foto's en mooi shetterke ook hé!!!
jullie zagen er goed uit!

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:16

Geweldig Lachen en je motivatie vindt ik ook top!

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:18

Wauw! Te gek zeg! Ziet er keurig uit! En over die combi, tsja.. Als ik eerlijk moet oordelen vind ik het niet bijzonder mooi staan, maar daar gaat het niet om. Ik rij ook op een shet en dat ziet er ook niet altijd (meetstal) even mooi uit. Het gaat erom dat je lol hebt Knipoog

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 21:30

scooby schreef:

Echt geweldig om die foto's van jullie te zien!! Krijg echt weer shetfangevoelens bij het zien van al die leuek shetlanders!!!!

Dat is nou mijn motivatie *LOL* OK dan!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:49

Gefeliciteerd met je winstpunten, echt super! Het ziet er echt gaaf uit, en Zorro helemaal in het netjes Lovers
Ik hoop echt dat je mensen zoals Koortje eruit rijd, YOU GO GIRL!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 01:18

Koortje schreef:
Ik snap niet wat mensen er leuk aan vinden op zo`n klein beestje rond te sjouwen

Tja, wat vinden mensen eraan om op een joekel van een paard rond te stouwen?

Het rijdt!

Je hoort het goed, mijn uit de kluiten gewassen Welsh A rijdt! En leuk zelfs!
Hij heeft namelijk ook 4 benen, een rug, hals, front, hoofd, hoeven, etc.
En m'neer kan stap, draf én galop, net zoals die grote paarden.
Hij "dribbelt" welliswaar wat meer dan die grote paarden met hun reuzepassen (lijken soms net kamelen Tong uitsteken ), maar met een beetje ritme in je lijf hartstikke leuk om te doen! OK dan!

Nou hoef je het van mij niet leuk te vinden, train jij lekker je KWPN'er als je wilt, Haha! maar probeer eens te begrijpen dat op die "andere" manier van rijden (zoals er veel andere zijn) , voor sommige mensen echt een hele leuke hobby/sport/... kan zijn.
Jullie je paarden, wij onze pony's. Lachen (ohow, en ik heb nu net een Lusitano veulen bijgekocht , ik ben nu ook een "paardenmens" Tong uitsteken )

Ach, hij blijft uiteindelijk ook een pony ... toch vanuit jullie ogen gezien kwestie van stokmaat Haha!

Ukkie, het ziet er echt heel erg netjes uit. Zelden dat je een Shet op die manier ziet. OK dan!

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 08:26

Hardstikke leuke foto's! bij deze schrijf ik me in bij de fanclub......
Jullie zijn het omgekeerde van wat ik met Rio ben (ruiter 1,59 en paard 1,76)!
Ik vind het geweldig!!!!!!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:04

Wow mooie foto's hoor! Gefeliciteerd met je winstpunten

Universe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:32

Ik vind jullie helemaal geweldig! Echt waar!
Zorro is ontzettend stoer!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:12

scooby schreef:

Ik ben ook bang dat dit het is.

Mijn mening weet je. SUPER gewoon!!!! Deze foto's moet Dennis ook maar even zien. Misschien worden onze(ehh, mijn) dresuurplannen dan ook nog wat.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:19

ukkiepuk"]
IK en ZORRO vinden het wel leuk, nog nooit heb ik commentaar van juryleden gehad (ook niet indirect via schrijvers e.d) dus we blijven lekker (thuis) starten en rijden,

[quote="Koortje schreef:

Je hebt in voorgaande topics al laten weten hoe je er over denkt, dus ik weet nu wel dat je het niets vindt. Ik heb ook al uitgelegd dat er geen kleinere ruiter op Zorro kan rijden (ik heb er al meerde op gehad en geen van allen kom hem de bak rond krijgen). Ik zie vaak genoeg mensen rijden die 40 cm onder hun paard uitsteken. Ik kom net met mijn voeten onder hem vandaan.
Mijn motivatie is mensen laten zien dat A-pony's (mn Shetlanders) ook sereus te rijden zijn (en niet alleen bedoeld zijn om gras te maaien of als gezelschapspony). Bovendien is dit begonnen met onderling starten en door aanmoedigingen van andere ruiters heb ik een startkaart aangevraagd. Ik rijd niemand in de weg.....
[/quote]

En zo wil ik het ook horen!! Laat me zus maar lekker banketstaaf, die vind zelfs een haflinger geen rijpaard. Verward Ik heb ook tot me 16 op mn shet gereden en lak aan al het commentaar gehad. En ik had altijd de folder van het stamboek bij waarin stond dat ze makkelijk 50 kilo op oneffen terein konden dragen, bedenk dan maar eens wat een gespierde shet kan dragen. Ik vind het kei tof en achteraf nog altijd beetje spijt dat ik mn eigen shet heb weggedaan, maar ja...
Heel veel suc6 nog

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:20

ps hierboven schreef rosiewozie en niet seren.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:40

Koortje schreef:

Gaaaap

Ik vind het helemaal geweldig, die Zorro van jou!! Ik snap ook niet waarom anderen er zo'n commentaar op hebben. Jij hebt er lol in, Zorro kennelijk ook en volgens mij krijg je ook een heleboel positieve reacties!! Ik heb zelf tot mijn 14e op een shetlander gereden en ik heb me toch een commentaar gehad!! (Was toen ongeveer 1.68). Gewoon lekker doorrijden met Zorro en laat mensen als Koortje maar lekker l u llen. Het lijkt wel of ze het je niet gunnen. Echt weer typisch het haat-en nijd in de paardenwereld waar ik zo'n hekel aan heb Boos!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 12:52

Tja, dan zal ik ook wel niet sporen. Ik heb een paard van 1.71 en een zwarte shetlander van 1.07. Op beide rijd ik (wel meer op de grote, maar kruip ook wel op de kleine). Zelfs een volwassene komt wekelijk nu langs om op hem te rijden en dat gaat super goed! Waarom niet?

Ukkie, super dat je gestart hebt. Wedstrijdrijden gaat tenslotte om de kwaliteit van het rijden en niet wat voor knol je onder je gat hebt lopen.

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 15:02

Ik vind het altijd zo leuk om foto's van jou te zien. Echt super gaaf! En gefeliciteerd met je winstpunten. Ga lekker door zo zou ik zeggen Knipoog