Ik op Lisenka

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:25

Het zadel is misschien niet zozeer te klein, maar het kan zijn dat je iets teveel op de cantle zit. Je kunt proberen om wat meer voorin het zadel te zitten, dat kan alleen als je je knie wat lager houdt en dan gaat je hak ook automatisch wat meer naar beneden. Kijk maar naar de 2e foto, die is wel duidelijk. Om wat meer voorin te zitten, moet je wel je bekken iets kunnen kantelen, anders lukt het niet. Als het niet lukt, dan lukt het niet natuurlijk, maar dan wordt de inwerking op het paard ook niet optimaal.
Succes ermee.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:33

Jeetje wat zijn sommige opmerkingen toch weer flauw

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:35

Samsam schreef:

Knap hoor, rijfotoos met de zelfontspanner!! OK dan! Cheese!

Verrek, dat was me nog niet eens opgevallen. De techniek staat voor niets. Ken jij die camera's niet dan: het merk is mij even ontschoten- met een bewegingssensor, autofocus en de hele sjit erop en eraan. Ach gut

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:20

Wat een trieste reacties weer! Ik vind dat het paard helemaal geen korte benen heeft en van het zadel ligt ook niet vreselijk ver naar voren, het paard is gewoon wat buikig waardoor dat zo lijkt, dat denk ik tenminste. Jur is ook wat buikig terwijl zij nog het minst eet van de 3 en evenveel werkt, en bij haar vind ik het soms ook lijken dat het zadel naar voren ligt maar dat komt gewoon door die gigantische buik. Ik hoop dat die buik van de winter minder wordt.

Maar goed, erg triest weer al die opmerkingen. Moet je ze horen als zij een keertje kritiek krijgen!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:21

pfff slik.. denk. Zegt maar niets.

Hey phia.
Lekker ding he die lisenka, ! ziet er lekker rustig uit. En aan ieders houding valt wat te schaven.

Toppie, tot snel !!

AMSAMSAMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:50

He Phia!

Ik vind het erg leuke foto's! Super dat je weer lekker aan de slag gaat! En ik zou me niet al te druk maken over alle opmerkingen van de zelfbenoemde profi's! Doe er je voordeel mee - misschien zitten er nuttige tips tussen - en anders lekker boven blijven staan!

Ik ben sinds een jaar actief bezig en word sinds een tijdje ook regelmatig bijgespijkerd.... Het gaat al wat beter, maar zelfs na de lessen tot nu toe is mijn houding nog lang niet zoals ik het graag zou zien... Gewoon volhouden! Komt vanzelf goed!

Succes!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 16:25

Ik vond op foto 2 het zadel erg klein lijken, maar het kan ook vertekenen omdat je er emt korte beugels op zit en het paardje een flinke buik heeft.

Ik heb zelf een 17,5 inch en mn bijrijdpaard heeft een 17 inch met extra lange zweetbladen, ben ook 1.80, dat zit fijner

maar als je t zadel een stukje naar achter legt, en je beugels langer doet, ziet het beeld er al heel anders uit.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 17:10

Het is zeker jammer dat elke topic door dezelfde weer eens verziekt wordt.
Ik moet werken aan mijn houding en dat is zeker. Mijn houding zal nooit zo goed zijn als het hoort.

1 ding is zeker. Het paard heeft geen last van het zadel dat te ver naar voren zit. Ze heeft geen last van mijn kromme houding, ze loopt gewoon lekker ontspannen.

Ik rij Lisenka nooit met hulpteugels zoals bijv. een slof. Ik longeer haar gewoon met een hoofdstel of een halster zonder hulpteugels.!!!!!!!!
Ik kom dus niet in de problemen als ik de slof af moet doen als ik een wedstrijd heb, zoals 1 persoon hier. Kijk ik noem geen namen, maar degene weet donders goed dat ik haar bedoel. Haha! Haha!

Al zou ik er perfect opzitten, paard loopt beter dan bijv. Krack C, dan is er toch nog wat te zeiken door sommige.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:52

Lovely schreef:
Het zadel is misschien niet zozeer te klein, maar het kan zijn dat je iets teveel op de cantle zit. Je kunt proberen om wat meer voorin het zadel te zitten, dat kan alleen als je je knie wat lager houdt en dan gaat je hak ook automatisch wat meer naar beneden. Kijk maar naar de 2e foto, die is wel duidelijk. Om wat meer voorin te zitten, moet je wel je bekken iets kunnen kantelen, anders lukt het niet. Als het niet lukt, dan lukt het niet natuurlijk, maar dan wordt de inwerking op het paard ook niet optimaal.
Succes ermee.

Wat Lovely hier beschrijft heb ik ook van Ainsleys gehoord.
Of je moet voor in het zadel gaat zitten (hier zit het diepste punt). Of je moet helemaal naar achteren gaan hangen om nog 'lekker' te kunnen gaan zitten.

Ik heb zelf namelijk even de twijfel gehad toen mijn houding erg slecht was of het nu door het zadel kwam of niet. Wat naar voren zitten kan door het zadel komen.
Gelukkig zit ik met veel oefenen alweer een stuk beter.

Verder ben ik het met Jura eens dat het zadel waarschijnlijk wat naar voren ligt omdat ze een wat rond ( Haha! ) buikje heeft.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:54

PhiaBink schreef:
Ik moet werken aan mijn houding en dat is zeker. Mijn houding zal nooit zo goed zijn als het hoort.

1 ding is zeker. Het paard heeft geen last van het zadel dat te ver naar voren zit. Ze heeft geen last van mijn kromme houding, ze loopt gewoon lekker ontspannen.

Ik rij Lisenka nooit met hulpteugels zoals bijv. een slof. Ik longeer haar gewoon met een hoofdstel of een halster zonder hulpteugels.!!!!!!!!
Ik kom dus niet in de problemen als ik de slof af moet doen als ik een wedstrijd heb, zoals 1 persoon hier. Kijk ik noem geen namen, maar degene weet donders goed dat ik haar bedoel. Haha! Haha!

Al zou ik er perfect opzitten, paard loopt beter dan bijv. Krack C, dan is er toch nog wat te zeiken door sommige.

Oef....... Jij gaat wel erg in de verdediging, waarom eigenlijk?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:15

PhiaBink schreef:
.

Ik heb nog geen kritiek over je houding gelezen! Alleen de tip om de ligging van je zadel in de gaten te houden, schiet niet zo in de verdediging en doe er je voordeel mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 18:44

dat het paard niet belemmerd word door een te ver naar voren liggend zadel.. daar ben ik het niet mee eens. het zadel ligt nu gedeeldtelijk op de schouderpartij en hierbij word het paard zeker wel in zijn bewegingen belemmerd.

ook is de kans groter dat de achterkant van het zadel los van de rug komt,

als het het paard niets zou doen dat het zadel (te) ver naar voren ligt waren er ook geen voorsingels en zadelmakers uitgevonden want dan had het zadel zowiezo altijd gepassen......

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:05

Wat een gezever weer. Kunnen we elkaar nou echt niet gewoon in elkaars waarde laten? Moeten we weer fijn tegen elkaar zitten trappen en steken onder water geven?