Burana (Cantos) voor het eerst @ HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:40

Dit paard heeft zeker weten (spier) problemen!
De harde hals, de weggedrukte rug en platte billen,, dit duid allemaal op spierproblemen!
Dan lees ik ook dat ze drammerig en hangerig is
niet vreemd want ze kan het bekken niet goed kantelen en de rug loslaten
Hoe zou zo'n paard dan kunnen ondertreden en daardoor de hals laten vallen?
Laat deze aub eerst oplossen voordat je verder gaat trainen want zo heeft de africhting geen enkele zin
Past je zadel wel goed? (hoeveel vingers kunnen er bv tussen het kussenkanaal)
Ik begrijp best dat je instructie je met een elastiek laat rijden want ze moet toch iets...
maar het zou mijn manier niet zijn ik zou snel op zoek gaan naar een betere instructie
Het is gewoon zonde van zo''n leuk paard

Essa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 05:49

Denk bij jou paard nog niet eens zozeer aan tempowisselingen rijden.
Als je nou eerst behoorlijk voorwaarts gaat rijden en het paard zelf tegen je hand aan laat lopen.
Paard wordt actiever van achter en heeft nu gewoon nog wat meer tempo nodig om lekker ontspannen en over de rug te kunnen lopen.

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:14

Is het misschien een idee om je paard een maand in training te zetten bij een goede ruiter? Die kan je paard waarschijnlijk met veel minder struikelblokken dan jijzelf de basis bijbrengen.Ik ben ook niet voor het elastiek, je paard kan zo haar lichaam niet goed leren gebruiken. Je paard is nog zo jong, wat je nu doet legt de basis voor de verdere toekomst. Ik kan me wel vinden in wat iemand eerder zei: je instructeur moet toch wat. Ik vind je zit ook niet goed ogen, soms met holle rug, soms stoelzit etc, niet persé heel slecht maar je bent nog erg zoekende. soms moet je misschien zelf een stapje terug doen zodat je paard er 3 vooruit kan doen. Denk er gewoon eens over na.

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:43

Ik zal maar even zeggen, ik heb niet het hele topic doorgelezen :P

Omdat dat elastiek ook zo strak zit denk ik ook dat je paardje daardoor op de voorhand 'valt'.. Dat je zoveel figuren maakt enz. is volgens mij de enige reden waarom je paard nog een beetje mooie achterhand heeft. Denk dat dat ook komt omdat je paard zo strak loopt en dus geen steun kan vinden op andere plaatsen.
Verder heb ik niet zoveel verstand van rijden maar dit is wat ik zie voor m'n gevoel. Voor de rest ook met Caira eens.

Maar je hebt wel een heel leuk paardje ;)

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:14

Ik heb het hele topic even door zitten lezen, en ik hoop dat mensen die de moeite nemen om het topic door te lezen ook begrijpen dat de TS nu wel weet dat het elastiek niet echt een favoriet is bij de meeste hier, en volgens mij heeft ze nu ook al meerdere malen aangegeven dat ze dit weet, en dit in het vervolg anders zal doen. Daarom zie ik ook totaal niet in waarom dit als maar opnieuw herhaalt wordt. Ze heeft toegegeven dat ze fout zat, dus ik snap niet waarom er daarna nog veel meer op door gegaan wordt.

Als je ziet hoeveel je hebt kunnen doen in de afgelopen tijd vindt ik dat je met sprongen vooruit bent gegaan. Je begon met een onervaren paardje die nog moeite had met haar benen neer zetten, en nu heb je een stoer paard wat al gaaf loopt. Natuurlijk kan alles nog stukken beter, maar ik denk dat er niemand is die ooit klaar is met leren, en ik denk dat het voor iedereen duidelijk is dat je bereid bent om er alles aan te doen om steeds verder te komen. Al met al zie ik ontzettend veel enthousiasme en alles komt op zijn tijd!

Ga gewoon lekker zo door met hier en daar wat aanpassingen! :)

Anoniem

Re: Burana (Cantos) voor het eerst @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:02

Oei wat zonde van je elastiek. Je traint je paard nu om sterker te worden. Ken je die elastieken in de sportschool, die je zo met je handen uit elkaar moet trekken? Zoiets dus... Je paard gaat er tegenin hangen, omhoog, en zal zo alleen maar sterker worden in de onderhals. Ik ben verder niet tegen hulpteugels maar dit is zooo zinloos!
Je hebt het beste met je paard voor dat merk ik meteen, en iedereen maakt weleens een foutje qua rijden hoor! Ik heb ook ooit een instructrice gehad die haar eigen paard zonder teugels, met slof reed :') (niet dat die van jou zó slecht is hoor)
Probeer je paard voorwaarts te rijden, en er doorheen, en vergeet vooral niet goed los te laten (terug te ontspannen in je hand) als ze er doorheen is....... Zoek een goede instructrice en voila!