Lusitana schreef:Heel vaak is het niet goed spiegelen van de hulpen. Dat je dus de ene kant op totaal iets anders doet dan de andere kant op. Bijna alle ruiters hebben een voorkeurshand (en been) die andere dingen doet dan gewenst.![]()
Vanwege de problemen van het paard werd er niet meteen aan ruiterfouten gedacht (hoewel ik wel een keer heb genoemd dat je het moest proberen met correcte hulpen), maar gelukkig zag je instructrice het.
Veel succes op wedstrijd, en maak je niet te druk. Zorg dat je veel drinkt! Dat vergeten ruiters vaak, maar het helpt om je hoofd koel te houden en je bent minder snel vermoeid.
dankjewel voor al je tips je had zeer zeker wel gelijk en dat heb ik ook gezegd dat je goede tips gaf.
echt als ik eraan denk he die wedstrijd krijg ik al kriebels in mijn buik.
vandaag heb ik maar een half uurtje gereden wat los gewerkt met langere teugel lekker los gereden en linksom 1 galopje gelijk goed en rechtsom galopje ook goed.
ik heb nu klinkt misschien stom maar mijn linkerhand wat naar voren gestoken, dan hangt mijn binnenhand de teugel wel in een boogje maar anders pak ik hem te hard vast en kan hij de sprong niet maken en dat ging goed, voorlopig hou ik het zo tot ik leer met beide handen evenveel druk te houden en niet steeds met mijn linkerhand vast te pakken.
het is idd een voorkeurshouding dat zei mijn instructrice ook al hahaha..
(wat is de verleden tijd van lichrijden? hahahahahaha)
: zorg dat je dan ook op die volte genoeg stelling hebt..