Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Karlijnxxx schreef:Probeer eens het volgende te gaan oefenen: Rijd gewoon lekker je rondje in stap zoals je nu doet, geef dan je hand naar voren zodat ze meer ruimte krijg, wanneer ze haar neus eruit doet ga je aandraven. Dit zodat ze meer vertrouwen krijgt in jou been en handhouding. Bij friezen is niet zozeer dieper --> meer achterhand, juist het tegenovergestelde: eerder achterhand erbij --> neus eruit en vanuit daar terug rijden.
(dus ook af en toe wat dieper). Dille is iig niet zo van het opkroppen
Minjon schreef:Bekken kantelen klopt heel goed, is iets waar ik al heel lang tegenaan loop en gewoon niet voor elkaar krijg op een of andere manier, any tips?
Bij dit paard vind ík inderdaad dat het nodig is d'r wat ronder te rijden, op sommige stukjes. Lekker veel stelling in het begin en beetje ronder instellen (en lager, later pak ik dr iets op) zodat alle spieren los kunnen worden en ze helemaal recht is.
Vind het jammer dat mensen dan zeggen dat ze haar beter vonden lopen zoals ze eerst liep, alleen om haar hoofd/halshouding. Die houding is echt niet spontaan verdwenen ofzo. Ik heb haar deze training gewoon bewust wat meer eraan gereden en daardoor gaat ze kleine stukjes wel lekker sjouwen. Maar die halshouding van mijn profiel, dat is juist hoe ze normaal loopt. Maar ik heb liever zo, en dat ze keurig aan mijn been is en lekker doorloopt en ik vanuit daar haar hoofd/halshouding weer netjes op de loodlijn probeer te krijgen dan dat ze qua aanleuning goedloopt maar niet helemaal aan mijn been is.
friespaard12 schreef:hij loopt inderdaad wat opgekropt dat doen de meeste friezen.
iets meer ruimte geven en het lijkt al heel anders.
succes met rijden verder