Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

liberty22 schreef:paardrijden staat of valt voor 10% met talent en 90% doorzettingsvermogen
Benfan schreef:Talent is aangeboren, anders zou iedereen een pro pianist of danser kunnen zijn. Talent heb je, of je hebt het niet. Grotendeels heeft het te maken of je ergens 'gevoel' voor hebt en dat kun je niet leren.

Das wel heel kort door de bocht niet.Citaat:Tja Jannuh, je kunt het niet eens zijn met de definitie van talent, maar daar verandert hij niet van. Ik zou zeggen pak er eens een woordenboek bij

Jannuh schreef:Gevoel hebben voor een paard is net zo goed aan te leren, mijn man rijd nu sinds kort en die had alles behalve gevoel voor de bewegingen van het paard, maar dat heeft hij nu geleerd en wat denk je? Mensen zeggen wanneer ze hem zien rijden dat hij tallent heeft. Haha, dus eigenlijk helemaal niet, maar alles wat hij doet is aangeleerd, er is een grammetje talent bij... Ik denk dat Talent een overgewaardeerd begrip is.
Cassidy schreef:En wie ben jij om te oordelen of je man talent heeft voor paardrijden? De beste horsemen die ik heb meegemaakt rijden nog geen deuk in een pakje boter, maar hebben wel gevoel voor het paard. En dat gevoel hoeft niet te zijn dat je het lichtrijden meteen perfect onder de knie hebt als je er een keertje opstapt, maar wel de klik en de connectie met dat paard om in dat koppie te komen...
Een echte paardenmens hoeft nieteens goed te kunnen rijden. Hij hoeft ook niet ervaring te hebben inde omgang met paarden. Hij hoeft er alleen maar te staan, en de paarden komen vanzelf naar hem toe. Omdat ze weten dat het bij hem goed zit...