trisca schreef:is het een smal stuk waar ze het doet of heb je de ruimte?
Lees iets over een sloot? Kan je niet iemand er een keertje neer zetten die je ook vanaf de grond wat helpt?
het is een landweg, dus bomen aan weerszijden en met een sloot aan beide zijden erlangs.
Heb al met hulp geprobeerd dus aan de hand iemand mee, hielp niet, op de fiets ook niet.
Ze violgt mij wel als ik afstap en loop, verder echt niemand. Met een zweep langs de kant staan durf ik niet meer hebben we al geprobeerd maar ze slaat om naar de grond samen met mij....
is ook veel meer naar mij toe getrokken dan naar andere mensen, dus vertrouwen heeft ze wel heel erg gekregen
ik ben met druk nooit verder gekomen, dus ik heb het na experimenteren en hetzelfde uitvinden als jij daarna altijd opgelost door te wachten tot hij zelf het vertrouwen had dat het ging. ja, dat betekende voor mij soms dat ik 5min stilstond buiten omdat er een horizontale boom lag en die horen verticaal, maar voor ons was dat het enige wat werkte 
maar die heeft hier met buitenritten soms ook last van. Dan draait ze het liefst om richting stal.. Snap dus heel goed je probleem en weet hoe vervelend het kan zijn. Ik stap altijd af als het echt vervelend begint te worden en dan loop ik er even naast en dan stap ik weer op, maar soms moet ik ook echt wel even tot 10 tellen hoor.