Aan het werk met manegepaarden Cliffert en Sjors!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EarthFocus

Re: Aan het werk met manegepaarden Cliffert en Sjors!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:36

Ik mag toch wel iets over de zadels zeggen, heb er ook bijgezet dat ik het weet dat je er niets aan kan doen ;)

Je kan proberen een keer met lange teugel te rijden en dan flink voorwaarts-neerwaarts te laten lopen...
Veel paarden gooien hun hoofd in de lucht als je begint met lange teugel te rijden, maar vaak na verloop van tijd gaan ze hun hoofd meer naar de grond brengen en gebruiken ze hun rug ook meteen :)
En jou houding gaat er met lange teugel ook op vooruit, want dan heb je alleen nog maar je zit om mee bezig te zijn en niet met de voorkant van je paard :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:47

ik vind dat je mag proberen om het paard meer van schter naar voren te rijden beestje loopt nu met geen gelul kop in de krul af en toe,
verder vind ik je geen mooie combinatie met het eerste paard ik denk dat je beter op de 2e 'past'
je beugels mogen indd 2 gaten langer maar het lijkt me sowiezo voor jezelf ook niet fijn rijden wb het zadel,
het lijkt dat het andere paard wel een groter zadel heeft? misshien moet je daar meer op rijden,
ik ben ook van de mening als je niet in een bepaald zadel past die op het paard goed zit je niet meer op dat paard moet stappen ,
dat is vervelend weet ik alles van maar beter voor het paard....

wetbagyes14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:30

De foto's van het eerste paard vind ik het mooist, je laat het paard netjes lopen, en zoals je zelf al zegt. Aan je houding heb je nog een paar puntjes. Maar ik heb dat zelf ook heel erg dat je niet merkt dat je geen goede houding hebt. Al je een instructice hebt die het kan zeggen is het veel makkelijker :P

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 08:12

Klopt helemaal ik vind mezelf ook mooier staan op Sjors dan op Cliffert eerlijk gezegd hoor, denk ook niet dat ik nog snel op Cliffert zal stappen :)
Maar afgelopen zaterdag les gehad (geen foto's helaas) op een paard met een dressuurzadel, toen was ik natuurlijk wel verplicht lekker lang te gaan zitten he :D Ik merkte gelijk dat ik minder naar voren viel plus dat dit paard een echte spiegel is. Ik val naar voren, hij loopt onder me uit, zodra ik weer netjes diep in het zadel ga zitten naar achteren dan loopt hij ook weer netjes onder me. Echt ideaal! Ik zal binnenkort eens kijken of er iemand foto's kan maken, we hadden nu les in de binnenbak en dan is het niet zo lekker foto's maken, maar als het mooi weer wordt en ik iemand mee kan sleuren dan kan ik mooi weer nieuwe foto's plaatsen :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:55

Ik kan de foto's niet zien.
er staat dat ze al te vaak zijn gezien ofzo..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:22

Omdat de foto's op dit moment niet meer zichtbaar zijn plaats ik hier een slotje.
Indien je de nodige aanpassingen doet om de foto's weer zichtbaar te maken en dit binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, gaat je topic weer open.

Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.