Tayina Tavera (Z1) @ Dressuur werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Re: Tayina Tavera (Z1) @ Dressuur werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:57

Dat het Z waardig is, kan je in mijn ogen pas zien vanaf een filmpje.
Foto's zijn moment opnames, dat kan in je voordeel of nadeel werken.

Mag soms iets meer berg opwaarts, en blijf op je kont zitten in galop. :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:14

margriet94 schreef:
Nou dit paard is juist erg kauwerig op het bit dus dat zal wel fotomoment zijn..
Ik rij haar op 5 gram je hebt echt amper handen nodig soms doe IK dat niet goed maar het paard zal nooit tegen de hand zijn ;P

Dat je weinig in je hand hebt, wil niet zeggen dat ze niet tegen de hand kan komen. Mijn pony is ook erg licht in de mond, maar als ik mijn handen niet op de juiste manier gebruik met overgangen, komt ze ook zeker wel tegen de hand.

Zo vanaf de foto's vind ik het ook niet Z-waardig. Mag meer bergopwaarts en je hulpen moeten fijner. Je hebt wel een hele nette houding, zet alleen soms je handen wat meer rechtop en houdt je binnenbeen lang met SB!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:23

Ik weet niet of daar foto's van zijn genomen of niet, maar probeer anders eerst even voorwaarts neerwaarts en lekker laag en rond te rijden. Worden ze ook wat soepeler van in de rug :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:47

Voor een paard wat al Z gelopen heeft zou je haar lichter in de hand moeten kunnen rijden. Ik zie op veel foto's dat je een te zwaar contact hebt. Als je haar meer met je been rijd kun je haar meer op de achterhand zetten en wordt ze lichter in de hand. Van daaruit kun je ook mooiere oefeningen rijden.
De uitgestrekte draf kan ze veel beter, doe dat bv over de diagonaal, zet haar in de wending goed terug, uit de wending stel je haar recht, rijd je haar tegen de hand aan zonder vast te houden en dan geef je je hand iets mee en zal ze een veel mooiere draf laten zien.
Met schouderbinnen zet je je hand en schouder/heup teveel vast waardoor je haar in de weg zit, ze blokkeert in de hals.

Maar het is een leuk paard en met een beetje les komen jullie er vast wel samen.
Je zit wel heel netjes.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 07:58

Ik zie op meerdere foto's, dat ze zich blokkeerd in haar bovenkaak.. Waarschijnlijk komt dat doordat je te hard in je binnenhand bent, en je paard te weinig aan je been hebt lopen.. Ik denk dat je met dit paard, een zeer goed leerpaard hebt, met de juiste instructeur.

Rij haar wat meer van achter naar voren toe, en wat meer op je benen en zit. Dan denk ik dat dit hele beeld gaat veranderen.

verder een leuk paard, en veel succes verder met haar.

Anda123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:52

Jij hebt zo te zien heel veel plezier met je paard!

Wat mij altijd zo opvalt met foto's plaatsen is dat velen enthousiast willen laten zien wat ze kunnen met hun paard. Ook omdat er foto's worden genomen wil men extra zijn/haar best doen en dan wordt het een beetje geforceerd naar mijn mening bij sommigen. Het is ook moeilijk om foto's te beoordelen, het zijn momentopnamen.

Rij je ook Z met dit paard of heeft het paard Z gelopen? Dat is me niet duidelijk.

Je doet enorm je best, maar ook ik vind het paard bijvoorbeeld niet bergop in de verruiming.

Wat ik je wil meegeven: ga terug naar de basis. Neem van iemand les die dat goed kan overbrengen.
Ook een Z paard heeft dit nodig. Appuyementen en verruimen kan alleen goed worden uitgevoerd als de basis voor elkaar is.
De oefeningen zijn naast de basis gewoon een kwestie van bijhouden/af en toe meenemen.

Heb je ook les? Onder toeziend oog kan je bijvoorbeeld kleine stukjes verruimen, waarin je wordt begeleid in het opwaarts rijden van je paard.

Derhalve: eerst de basis, daarna pas gaan werken naar de oprichting en verzameling, oefeningen rijden zijn bijzaak. Zijn een kwestie van onderhouden bij een Z-paard. Werk toe naar de lossigheid, gemakkelijke lengtebuiging naar beide kanten en altijd aan het been zijn. Dan komt de oprichting vanzelf.
Als jij jouw paard netjes kan terugrijden en verzamelen, kan je te zijnder tijd ook een mooie opwaartse verruiming laten zien.

Verder staan hier hele goede reacties tussen die misschien niet leuk overkomen maar: zie het als positieve kritiek.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:31

Basis moet denk ik inderdaad ook wel wat beter. In ieder geval, ze mag wel ronder ingesteld worden. Ze loopt nu meer een beetje met haar hoofd naar beneden, maar niet dat ze nageeft. Misschien kun je ook wel wat meer loswerken in het begin, dus lang en laag en daar wat meer stelling en buiging in te krijgen. Dat is wat ik zo vanaf de foto's kan zien. Oefeningen zien er netjes uit, maar het totaal plaatje (de dingen die ik hiervoor genoemd heb) kunnen nog beter. Ik vind hier wel wat domme opmerkingen bij staan, zoals dat het er niet Z-waardig uit ziet, en verzameling kun je écht niet vanaf een foto bekijken. Ik vind van wel hoor, oefeningen zien er prima uit en je hebt een mooie houding. Succes! )

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:39

jeetje jou paard lijkt echt veel op mijn verzorgpaard!
hoe ze uit dr ogen kijkt tijdens het rijden en ook 2 witte achtervoetjes
en mijn verzorgpaard is ook een afstammeling van 00seven!

Maar nu even over de foto's ik vind dat je een hele mooie rechte houding hebt en ik denk dat je met je paard wat meer overgangen moet rijden zodat ze wat losser komt. Verder vind ik het fijne plaatjes om naar te kijken en je hebt een mooi paardje!

oh grapje jou paard is geen 00seven haha
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-08-11 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:50

Lieve help, ik kan me voorstellen dat TS zich niet meer meldt in dit topic... :\
Ik vind dat je foto's er fijn uitzien. Natuurlijk zijn er nog verbeterpunten maar die zul je zelf wel weten. Er is vast al een leuke juf met jullie aan de slag. Ik lees een beetje dat je paard wedstrijden heeft gelopen en jij een mooi leerpaard aan dit prachtige dier hebt. Hier in het topic is een aantal zinvolle reacties te lezen. Verder viel me op dat van degenen die alleen maar zeggen dat dit niet Z waardig is en niet met tips komen, zelf ook weinig wapenfeiten te presenteren hebben, aan de profielen te zien. ;)

m3lisz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:04

Ik ben het helemaal met Sientje eens! Ik vind dat je ook een erg nette houding hebt. Complimenten daarvoor:) Dat je een Z paard onder je kont hebt, houdt niet in dat het makkelijk(er) zou moeten zijn om er op te rijden. Ik spreek uit ervaring. Je verbeterpunten geef je zelf al aan. En veel voltes rijden helpt ook.

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:52

Sientje schreef:
Lieve help, ik kan me voorstellen dat TS zich niet meer meldt in dit topic... :\
Ik vind dat je foto's er fijn uitzien. Natuurlijk zijn er nog verbeterpunten maar die zul je zelf wel weten. Er is vast al een leuke juf met jullie aan de slag. Ik lees een beetje dat je paard wedstrijden heeft gelopen en jij een mooi leerpaard aan dit prachtige dier hebt. Hier in het topic is een aantal zinvolle reacties te lezen. Verder viel me op dat van degenen die alleen maar zeggen dat dit niet Z waardig is en niet met tips komen, zelf ook weinig wapenfeiten te presenteren hebben, aan de profielen te zien. ;)

Ik ben het helemaal met Sientje eens !
Ben het trouwens zowiezo wel met de meeste eens betreft tips en commentaar behalve over het staartzwiepen wat iemand als commentaar gaf..
Het kan aan mij liggen hoor maar vind het wel knap als je zo iets uit deze foto's op kan maken dat een paard hevig met zijn/haar staart zwiepert !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:57

Ik vind het ook wel een redelijk vriendelijk beeld geven.

Ik denk alleen dat TS niet duidelijk genoeg is geweest, en dat paard Z1 heeft gelopen, of loopt bij een ander, en dat zij dat niet doet.
De SB is niet correct, en de gangen zijn idd niet gedragen, maar ik zie wel een meisje die met goede begeleiding en veel geduld, ook wel in het Z zal kunnen komen met dit paard.