Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
golddigger08 schreef:Ik heb alle reacties namelijk gelezen en daar wil ik ook zeker wat mee doen. Ik zit niet meer door en laat hem op eigen bene lopen dus: contact, niets vragen en hij is lekker aan het sterrenkijken.
Ik vind er echt niets aan, en hij gaat alleen maar lopen klieren. Ik ben het er dus niet zo mee eens dat een jong paard niet naar beneden mag lopen. Hij gaat niet zo zakken met zijn hoofd als hij lekker aan het sterren kijken is, mijn idee is als je bijvoorbeeld foto 12 Neemt. Hij mijn hand moet gaan volgen en ik hem steeds een stukje lager kan gaan instellen.. Waarom is dat fout?
Dat is eigenlijk mijn " vraag".
golddigger08 schreef:Oke, bedankt denk dat we nu eindelijk op 1 lijn zitten, als ik hem wat lager wil instellen stopt hij op een gegeve moment met mijn hand volgen. Dus zat hij niet lager wil/ kan. Hoe kan ik. Dit oplossen? Been geven? En dan weer proberen dat jij mijn hand weer opzoekt of juist tempo terug?
. Dit kan prima met je stem. Je kan heel iets meer druk op de teugels zetten als hij naar boven komt.. Ik bedoel nu niet dat je hem gigantisch in zijn bek moet gaan trekken! Heel iets meer druk, dat kan voor jou niks zijn, maar je paard voelt dat wel
. Gelijk ontspannen en loslaten als hij netjes in zijn houding loopt
.
tita schreef:Er zit een heel groot verschil op de voorhand vallen of uitelkaar vallen en dat doe jouw paard hij valt compleet uitelkaar ik vind het geen fijn gezicht
Diane65 schreef:In feite moeten je schouders, je heupen, je knieen en je enkels 1 lijn zijn van boven naar beneden.