Tendance schreef:Ik heb geen idee of de tip hier al gegeven is, maar dat kantelen in de SBW komt, doordat het paard niet loslaat net achter de kaak.
Je moet proberen hem eerst losser achter de kaak te maken en dan vanuit de buiging in de hoek de SBW inzetten. Probeer de binnenhand niet vast te zetten, maar licht te flexen en van de hals, zodat de kaak niet vast gezet kan worden.
In het beginstadium wil het soms helpen je buitenhand iets lager neer te zetten, maar zorg er vooral voor, dat hij losser achter de kaak wordt, want daar zit het probleem!!!
Dat zie je ook vlak achter de kaak op de andere foto's, de bult die je daar ziet.
Snap je het zo een beetje???
Klopt, hij zet indd vast achter zijn kaak, het probleem was al bekend alleen was opzoek naar de oplossing

dat van de buitenhand lager zetten kan ik wel een uitproberen.. dank je wel

@svdijk86: met de grove wielen reageert hij fijner met zijgangen.. normale sporen gebruik ik bij basis training.. laag rond en voorwaarts..
Zoals in de OP stond is Zhiv heel traag geweest. 3x door de molen gehaald bij de kliniek maar daar kwam niks uit. hij was volgens de dierenarts flegmatiek..
Toen had ik die spoortjes ook echt nodig om het wakker te houden..
Inmiddels heb ik rijtechnisch samen met mijn instructrice al zoveel bereikt.. heeft me bloed/zweet en tranen gekost maar de grootste obstakel hebben we al voor 3/4 overwonnen.. als we dat kunnen lukt de rest ook

)