Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
EskeGirl schreef:Een Shetlander kan 20% van zijn lichaamsgewicht dragen, geen 33%
Ben allang blij dat je niet zegt dat ze 2x hun eigen gewicht kunnen dragen...
LoreGeudens schreef:Shetlanders kunnen meer dan 2x hun eigen gewicht dragen
bente173 schreef:Dit probleempje zou ik eerst even gaan oplossen (vanaf de grond): klinkt als een gebrek aan respect en als je wat meer met hem wilt gaan doen, wil je wel dat hij respect voor je heeft!Hij kan vrij weinig want als je hem los laat gaat hij bijten -.-'
xxMaxx schreef:Oohh zo! Met tuig en al, maar dan zonder kar zeg maar? Leer je zo ook je ponny mennen uiteindelijk?
Serena_ schreef:KanjerLove schreef:Je kan het altijd proberen! Ik zeg maar zo: Je pony laat het vanzelf weten wanneer je te zwaar/groot voor hem/haar bent. 1 van mijn shetjes bokt en maakt hupsjes om mij eraf te hebben, de ander briest de hele dag door zodra ik op haar zit. Je merkt het vanzelf!
Precies, je merkt het vanzelf..... Trouwens, zadelmak maken hoeft niet gelijk met rijden, anders neem je iemand die lichter is. Hoe groot is je shet? En hoeveel weegt hij/zij? Een paard kan 20% van zijn eigen gewicht dragen
Maar idd zoals Serena_ al zegt, hoe groot is ej shet, en hoeveel weegt hij/zij? Serena_ schreef:Precies, je merkt het vanzelf..... Trouwens, zadelmak maken hoeft niet gelijk met rijden, anders neem je iemand die lichter is. Hoe groot is je shet? En hoeveel weegt hij/zij? Een paard kan 20% van zijn eigen gewicht dragen, dus het paard moet 1000 kilo wegen wil hij jou kunnen dragen, als ik goed reken?? Is namelijk niet mijn sterkste vak....