advies gezocht over speciale kenmerken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carolaa

Re: advies gezocht over speciale kenmerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:04

@jenette: Een hele verstandige keus! En zodra er ervaren hulp is, goed opletten en heel veel vragen, daar leer je enorm veel van ;)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:30

HA ---> RT P

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:33

Zo te horen zijn jij en je zus nog niet zo ervaren (wat ik zelf begrijp uit jouw berichten)
Dan zou ik al helemaal geen 3 jarige pony gaan inrijden.

pandoraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 21:18

mika11 schreef:
Zo te horen zijn jij en je zus nog niet zo ervaren (wat ik zelf begrijp uit jouw berichten)
Dan zou ik al helemaal geen 3 jarige pony gaan inrijden.

als je had gelezen wat ik net vermelde, had je geweten dat we iemand helpen.
we doen dat samen, en zij heeft veel ervaring :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:01

Meeste haffies houden wel van een snoepje :+

Waar je inderdaad het meeste van leert is vragen, vragen en nog eens doorvragen. Wat doe je? Waarom doe je dat zo? En waarom doe je dat zo bij dit paard? En waarom doe je het niet zo?
Als iemand weet waar die mee bezig is (en dus niet gewoon doet, omdat het altijd zo gedaan werd) zal die een goed onderbouwt antwoord op al die vragen moeten kunnen geven.

Als je iets niet snapt of onlogisch vindt, vraag dan ook door. Je komt met gezond verstand namelijk verder dan met alles maar aannemen. Professionals maken ook fouten namelijk!

pandoraa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 10:06

ja, daar houd ze inderdaad van... :+
laatst uitgebroken om óók biks te krijgen.
we gingen met de kruiwagen rond op de manege, en ik wilde net haar longeren, en we liepen de bak binnen. het hek was nog open, en die wilde ik dichtdoen. we hebben op de manege veel halster met zo'n klik die je openkrijgt door te trekken. zij weet ook hoe je hem openjkrijgt, en ik wilde een ander halstertouw pakken, maar die andere waren op. ineens: hoofd omhoog (auw, mijn arm) touw schiet los (komt tegen mijn schouder) paard draaft naar de kruiwagen (walst eerst lekker oven mijn tenen.) en begint te eten alsofg haar leven ervan afhangt.
na een tijdje een boze kont naar me toe gedraaid te krijgen, heb ik haar te pakken kunnen krijgen. ze had al behoorlijk wat op, en kreeg dus niks zelf meer. ben daarna eerst even niet gaan longeren, heb haar even een uurtje op stal gezet :))

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:27

toen ik 13 was heb ik ook mijn haflinger zelf ingereden. Had ook al ervaring met het doorrijden van jonge pony's etc. Maar dit is toch echt niet te vergelijken met het zelf inrijden. Als ik het nu opnieuw kon doen had ik haar echt niet zelf ingereden. Ben daarna nog jaren bezig geweest om verkeerd aangeleerde dingen weer af te leren. En ik spreek uit ervaring dat je sneller iets hebt aangeleerd dan afgeleerd. Aangezien hafjes over het algemeen lekker ondeugend kunnen zijn en een sterke eigen wil hebben is de opvoeding des te belangrijk. Als je ergens over twijfeld doe het dan niet en vraag hulp aan iemand met ervaring.