nee, ik heb hem nog niet gelongeerd langs de pessoa teugel. tegen mij hadden ze gezegd dat je de verkeerde spieren traint, maar jullie hebben inderdaad gelijk, als hij niet gebruikt, maak je de spieren ook nie slechter mee
Anoniem
Geplaatst: 14-09-03 21:51
je gebruitk die spieren juist met die gogue en niet opde positieve manier ze worden namelijk gespannen, en ze moeten gerekt worden door een lang lage hals houding, dat kan je beriken met rijden, maar ook met een pessoa teugel, dan wordt zn achterhand ook nog eens geactiveerd en hij wordt beloont met het lang laag rijden dat is heel goed voor dit beessie, succes ermee en al ik jou was zou ik les gaan nemen, of heb je dat al?
Mrietjesueel
Geplaatst: 15-09-03 07:37
Als hij slaat met zn hoofd kan een elastiek van zn neus naar de singel helpen. Meisie dat ik ken heeft t op die manier dr paard afgeleerd.
Moonlight20
Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 20:00
nee, daar heb ik nog geen les mee genomen, dan kan ik beter zo iets proberen. alvast bedankt voor de raad
vanity
Geplaatst: 15-09-03 20:13
waar heb je Tornado gekocht en wanneer? want hij komt me erg bekend voor!
Lisette
Geplaatst: 15-09-03 20:50
Mijn paard had/heeft ook een te korte rugspier. Lang en laag rijden op het begin en een fysio erbij. Je paard slaat niet voor niks met zijn hoofd. Misschien een idee. Leuk paard trouwens.
Moonlight20
Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 19:08
we hebben hem in wiekenvost gekocht, 6 jaar geleden
ladyAn
Geplaatst: 17-09-03 11:24
He leuk paard maar wat ik dus begrijp is dat hij met zijn hoofd slaat om onder de pijn van zijn rugspier uit te komen. Wanneer je hem dus dwingt zijn hoofd laag te houden lijkt het mij dat hij dus gedwongen veel pijn aan die spier krijgt. Ik zou dus idd les nemen of fysio erbij halen ofzo want het is toch beter om het te verhelpen dan om hem gedwongen naar beneden te rijden? Succes verder!!