NF Vince aan het dressuren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:05

Ik vind hem netjes lopen, alleen soms wat te diep, je weet wel wat je doet denk ik ;)

Als hij op de voorhand loopt moet je niet alleen vooruit rijden, maar actief houden. Veel overgangen en schijnoverganen dus :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:34

ik vind het er niet zo lekker uitzien eigenlijk,
laat die voorkant maar eens lekker los leer het beestje maar eens op eigen benen lopen,
zo loopt zo en achter de LL en op de voorhand

kimraads

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:40

Ik herken dat de foto's niet kunnen kloppen met je gevoel, dat is altijd wel even balen!
Verder vind ik dat je zelf al goed kan zien waar de verbeterpuntjes zitten! Ga zo door :)

elinebakker

Re: NF Vince aan het dressuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 12:04

Heb gisteren na 2 weken stil staan weer gereden (15 minuutjes :D). Was opstappen en wegrijden, braaf beest!
Had werkelijk niks in handen, kon ze dus mooi dragen en had er amper druk op. Hij was wel minder actief, voelbaar stijf in z'n benen en rug.
Als het droog blijft vandaag longeren en dan van de week er nog eens op.

Inngge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:19

Ik heb niet alles gelezen, maar wel gezien dat het al gereageerd is.

als zijn hoofd naar voren komt, geef je een kuit hulp dat hij naar voren moet gaan. En dan een kneep in je buitenhand te geven.
en hier gaat iedereen bij in de fout, omdat dat trekken een menselijke reactie is. je moet goed nadenken hoe je rijd. maar ja tijd om na te denken is er maar weinig.. en dat moet je gaan oefenen.
je kan je paard nooit rond krijgen als hij niet voorwaarts is.
en uiteindelijk, oefening baard kunst.

Anna_n1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:03

Hoi,

Wat me opvalt is dat je paard óf vastpakt of te diep loopt (erg diep). Klopt het dat hij tussen deze momenten duikt? De aanleuning lijkt ook niet constant op de foto's.

Als je paard zo vastpakt helpt het bij mij enorm om het paard om je been te stellen aan de kant waarop hij vastpakt en vragen aan die kant. Als hij loslaat kun je weer ontspannen op twee teugels rijden. Als je op deze manier rijdt gaan ze ook niet zomaar te diep lopen,

Succes!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:06

Ziet er best goed uit, maar ik vind dat je paardje veel te veel op de voorhand loopt, ik zou dan ook tijdens het rijden meer gaan focussen op de achterhand. Van voor loopt je paardje goed, maar de achterhand mag er meer onder.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 09:16

Paard pakt niet vast ;)

En graag get topic lezen wat betreft de achterhand; rugblessure.

Even korte reactie ivm typen op ipod haha

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:52

Ik vind het er niet zo lekker uitzien. Ga eerst maar eens vooruit rijden, en dan pas kijken of hij wat wil zakken aan de voorkant. Paard is overduidelijk niet actief en kan daardoor niet fijn over de rug lopen, de enige reden dat z'n koppie naar beneden is, is dat jij met de voorkant bezig bent. Zet hem eerst maar eens in de vooruit, dan wordt die nagevelijkheid een stuk fijner en losser dan als je de rem erop zet terwijl hij al niet voorwaarts is. Je hebt een prachtig diertje trouwens! Maar om hem soepeler te maken zul je echt meer in het voorwaarts moeten gaan denken.

Wat betreft je houding mag je veel meer in het zadel blijven, wat dieper gaan zitten. Hij gooit je zo te zien iets naar voren? Probeer toch je bekken te kantelen, dat maakt het ook voor hem makkelijker. Verder zou ik echt aan je handen gaan werken: schouders ontspannen, ellebogen aansluiten en je handen een kilometer hoger. Ik lees terug dat je moeite had met een constant contact, maar dit is niet de oplossing, zo raak je alle flexibiliteit kwijt waar de aanleuning absoluut niet beter van wordt. Ook wordt het zo moeilijker om te buigen, omdat jij je hand helemaal over je been heen moet halen. Daarmee blokker je hem al in z'n schouder, en moet jij ook nog eens buigen in je eigen lichaam waarmee je hem nog verder in de weg zit.

In het kort: teugels korter, handen hoger en meer voor je, niet meer contact nemen dan lichte regelmatige aanleuning en eerst eens flink naar voren rijden. Via het vooruitrijden en het buigen kun je gaan kijken of hij zelf het contact wil aannemen. Niet zelf strak houden, daar blijft je paard ook strak van.