LizzyO schreef:Ik denk dat hier misschien een kleine nuance aangebracht moet worden. Er is uiteraard een verschil tussen alleen maar een kant om rijden omdat dat de moeilijke kant is en pas van hand veranderen/andere oefening inzetten als de vorige netjes is afgerond. Wat 'netjes is afgerond' betekend, hangt af van de insteek van de oefening. Ik kan me voorstellen dat je een stellingsoefening eerst goed/acceptabel (afhankelijk van paard/kant van het paard/insteek van de training/moment in de training) wil uitvoeren voor je naar de andere hand gaat.
Precies. Er moet namelijk wel verbetering in komen en dat kan niet als je een oefening maar half rijdt 'omdat dit zn moeilijke kant is'. Het is de kunst om beide kanten gelijk te krijgen en daar heb je 1 kant meer moeite mee dan de andere kant. Als een oefening nog maar voor 70% lukt dan wil ik dat stapsgewijs wel opbouwen naar eerst 75% etc. tot ik bij de 100% ben en de oefening dus op beide handen evengoed kan uitvoeren en daar moet ik soms even voor doorzetten.