moelly schreef:Ziet er leuk uit, ik vind alleen wel dat je er als een zoutzak op zit
verder lekker zo doorgaan!
Hoe kom je daar dan bij.?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jij geeft je mening en ik geef m'n mening
Maudje94 schreef:Friezen lopen inderdaad snel opgekropt en ik weet uit ervaring dat je dat er moeilijk uit krijgt.Baukje is kort gebouwd waardoor ze graag opgepropt wil lopen en ik wil dat juist voorkomen. Want de meeste friezen lopen opgepropt en dat is helemaal niet goed voor ze.
KoudbloedKim schreef:Maudje94 schreef:Friezen lopen inderdaad snel opgekropt en ik weet uit ervaring dat je dat er moeilijk uit krijgt.Baukje is kort gebouwd waardoor ze graag opgepropt wil lopen en ik wil dat juist voorkomen. Want de meeste friezen lopen opgepropt en dat is helemaal niet goed voor ze.
Toch vraag ik me af waarom je de teugels dan toch nog behoorlijk strak hebt, terwijl je zegt dat je haar niet opgekropt wil hebben.
Ik had juist foto's verwacht van los teugelcontact.
Dat hoeven geen waslijntjes te zijn, maar ik vind het niet zo gek dat ze nu nog steeds opgekropt loopt.
moelly schreef:Ziet er leuk uit, ik vind alleen wel dat je er als een zoutzak op zit
verder lekker zo doorgaan!
EDIT;
Ik zie net hierboven dat je wat last hebt van gespannen schouders?
probeer die dan even te 'wiebelen' ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggendan ontspan je ze. en elk moment dat je voelt dat ze gespannen zijn: wiebelen
zie ook niet waar je dat vandaan vind
? 
ILoveJip schreef:Friezen gaan al snel in hun eigen houding lopen, ik vind foto 9 toch best een fijn beeld
Je krijgt haar er wel uit, een tip: Als ze in haar houding gaat lopen een beetje voorwaartser rijden, maakt niet uit als haar hoofd omhoog gaat, als ze uit de houding is weer terug rijden en lekker veel overgangen rijden
Annemariet schreef:Mijn Fries heeft net zo'n korte nek al de jouwe. Tip; vraag haar net zolang door totdat ze jouw hand gaat volgen, zodat ze haar hals gaat uitstrekken naar voren (en beneden, ze moet niet als een giraffe gaan lopen). Met instappen/draven probeer ik mijn paard zo laag mogelijk te houden. Zodra hij warmgelopen is, pak ik hem meer op, dan merk je ook dat de hals langer blijft en ze zal minder achter de teugel kruipen. Succes!
Laaavo schreef:Volgens mij zijn de aandachts-puntjes allemaal al genoemd..![]()
Leuk duo samen!!![]()
Ik zou wel af en toe een beetje een lange teugel geven (Hoeft niet helemaal strekken te zijn)..
Dit kan ook aan mij liggen (Mischien heb je er gewoon geen foto's van?)
maar dan zijn geen foto's van . Dankje voor je reactie! Kimmej schreef:Even een kort dingetje wat me opviel. Het lijkt alsof je iedereen met een klein beetje kritiek/ opmerking over wat ze vinden direct 'aanvalt'. Ik neem toch aan dat dit topic bedoelt is om andere mensen hun kijk op jouw foto's te laten geven, dan moet je je daar ook voor openstellen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar 'hoe kom je daar dan bij' en 'ik zou niet weten waar je dat vandaan haalt' vind ik bijna denegrerend voor degene die de tijd nemen om naar jouw foto's te kijken.
Verder vind ik haar ook inderdaad te diep lopen. Ik snap helemaal je idee achter lang en laag zodat ze niet opgekropt loopt, maar ik vind dat je haar daarbij meer ruimte moet geven, nu gaat ze, imo, alsnog opkroppen, maar dan niet in fries-stijl, maar gewoon neus op de borst. Als ze dan wel netter richting de loodlijn loopt (foto 6), geef jij een flinke ophouding met je linkerhand (al kan dit ook zijn van het feit dat het lijkt alsof ze ergens naar kijkt). Ook vind ik de spieren in je arm die nogal zichtbaar gespannen zijn op foto 9, maar ook op een aantal andere, niet zo fijn om te zien, zou graag zien dat je je armen wat meer ontspant en je handen wat meer draagt.
De rug mag wat rechter, schouders naar achteren. Het is een ontzettend leuk beest om te zien en je mag er best wat trotser op zitten.
Is die bak waar je de galop laat zien nou zo zwaar??
Maudje94 schreef:Ik snap niet dat je mijn reactie niet goed vind op andere , want ik reageer heel fatsoenlijk op. En ik gaa met sommige tips ook wat mee doen wat ik ook vaak genoeg zeg;). Bedankt voor je reactie. Over de bak: Ik was bij een vriendin en die heeft een hele zware bak zoals je ook ziet op de foto's. En daarom gingen we eerst op het weiland en de galop in de bak want anders zou ze uit glijden.
babetflash schreef:Mooi paard!
toch zie ik wel vaak bij een fries dat deze vaak achter de teugel lopen, om zo alsnog de nageeflijkheid te ontlopen.
probeer hier goed aan te werken door het er wat voorwaardser uit te rijden![]()
succes, jullie zijn een leuk stel!
ik keek net weer even naar je foto's, als je je handen voor je zadel houd, dan toont het al heel anders, alsof je echt niets in je handen hebt. want ik zie dat je paard niet zo in je hand hangt, maar wel afentoe achter de teugel loopt, dat is wel zonde..
Tog zie ik jullie wel ver komen...!
Katee schreef:Leuke fries!!
Over dat laag en rond rijden kun je wel proberen! ( wel een zachte hand als je dat doet,, vanuit je benen)
Probeer dan wel te zorgen dat de achterhand er goed onder komt;)
Als je dat voor elkaar krijgt komt je fries vanzelf omhoog met zijn hals;)
En dan je handen niet vast zetten maar laat dat maar even heb je mooi het Neusje er net uit;)
Zo loopt mijn fries ook;)weet ook hoe moeilijk het is tot dat jou paardje dat ook door heeft!
Komt helemaal goed!!
Lekker doortrainen! Nogmaals leuk paard
judith1991 schreef:Leuk dier!
Ik ken de problemen waar je tegenaan loopt, heb zelf ook een fries nl!
Het is goed van je dat je zo de ontspanning op probeert te zoeken, maar dr moet nog veeeel meer lengte in de hals bijkomen! Ze loopt gewoon te diep! Ik weet dat t moeilijk is, maar gewoon voor je gevoel richting t halsstrekken rijden, en je hand laten volgen, goed vw laten lopen![]()
succes verder