Tuttie: B dressuur Kootwijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chantos

Re: Tuttie: B dressuur Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:42

Probeer je hakken naar benede te houden! Verder ziet het er heel netjes uit!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 14:48

Nerol, ja als je rug niet meewerkt duik je inderdaad helemaal in elkaar. Schijnovergangen ben ik al veel mee bezig maar toch nog meer meepakken in de trainingen.

Shannahorses stiekjes ben ik niet gek op en is met dit paard ook niet nodig, als er een betere ruiter op zit gebruikt hij zijn achterhand al veel beter en wordt hij vanzelf aan de voorkant ook beter. Het is puur mijn onkunde en niet van het paard. Ellebogen ga ik zeker op letten.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 17:59

Maaikee43 schreef:
Je mag je handen véél meer dragen, en wat trotser gaan zitten. Dan komt het wel goed en geeft het een veel fijner beeld, je laat ze naar beneden vallen waardoor je streng lijkt in je hand.

Tuttie leuke naam, toen ik het zag dacht ik aan een kleine pony.

Sorry ik dacht dat ik daar al antwoord op had gegeven. Zijn echte naam is Truth Gold, maar dat is zo mond vol.

Thirsolieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:01

Ik vind het er voor de B goed uit zien !
wel vervelend ja die rugklachten. Als ik de foto's bekijk zou ik zeggen: probeer meer rechtop te zitten, dat is zo belangrijk, als je zelf voorover zit, gaat je paard meer op de voorhand en dat is niet de bedoeling.
Dus schouders naar achter en kijk recht naar voren.
(omdat je last heb van je rug kan dit natuurlijk lastig zijn, sterkte ermee!)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 21:15

Dank je Thirsolieman. Naar voren kijken en handen meer dragen ben ik vandaag druk mee bezig geweest.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:38

nicole3939 schreef:
...
Knert, met dit hoofdstel loopt hij dus veel meer in de ontspanning, misschien even het topic over dit hoofdstel lezen? Voor de rest ben ik het helemaal met jou en Maikee eens.
Jammer dat jouw paard niet zuiver liep, en vlechten oefening baart kunst :D

....

daar zijn de meningen dan sterk over verdeeld! maar goed das een andere discussie.
En altijd positief blijven he? Het is B he? geen Z! Het is namelijk heel makkelijk commentaar te geven, maar dat wil niet zeggen dat je niet op de goede weg bent. Toch leuk om je over een tijdje (met je speciale hoofdstel ;) ) weer te zien.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 21:41

Jammer dat jij een andere mening over het hoofdstel hebt, ik vind het echt een superfijn ding.
We blijven zeker positief en we zitten op de goede weg en gaan lekker verder.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:51

Hee TS,
Het ziet er voor het B al netjes uit hoor. Je moet me corrigeren als dit niet klopt, want je hebt er geen stand foto bij zitten. Maar is ie ook niet wat horizontaal gebouwt? Dan is het volgens mij altijd moeilijker om hem minder op de voorhand te laten lopen.

Mijn paardje (zit ook voltaire achter) is redelijk neerwaarts gebouwd (nog een graadje erger) en in het begin reed ik veel laag en rond en dan vaak ook achter de loodlijn. Dit was haar comfortabele houding en het was niet makkelijk om het gewicht van de voorhand meer verschoven naar de achterhand te krijgen. Langzaam maar zeker gaat het steeds beter. Ik ben nu in 3 en een half jaar tijd van B naar L2 met 21 wp gereden. Wat mij heeft geholpen is een hele goede begeleiding qua lessen. Het is iig voor mij een proces waar je niet elke dag wat verbetering zag, maar als je na een paar maanden terug keek werd het beeld langzaamaan wel beter en werd de achterhand sterker en hierdoor werd en impuls en de oprichting ook beter.

Sorry voor het lange verhaal en misschien zit ik ook wel helemaal verkeerd (qua bouw paard) maar ik wilde je toch een hart onder de riem steken. :D

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:14

Nicole ik vind je echt wel vooruit gegaan!
Oke je houding is niet super hier maar weet wat het is om met pijn in je rug te rijden :+ Geen pretje haha!
Zie hier en daar idd nog wel spanning en Tuttie die idd lekker op de voorhand kan duiken!
5 maanden is ook niet een super lange tijd! Dus lekker blijven trainen! En dan komen jullie er echt wel hoor!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 15:16

wollie2004 schreef:
Hee TS,
Het ziet er voor het B al netjes uit hoor. Je moet me corrigeren als dit niet klopt, want je hebt er geen stand foto bij zitten. Maar is ie ook niet wat horizontaal gebouwt? Dan is het volgens mij altijd moeilijker om hem minder op de voorhand te laten lopen.

Mijn paardje (zit ook voltaire achter) is redelijk neerwaarts gebouwd (nog een graadje erger) en in het begin reed ik veel laag en rond en dan vaak ook achter de loodlijn. Dit was haar comfortabele houding en het was niet makkelijk om het gewicht van de voorhand meer verschoven naar de achterhand te krijgen. Langzaam maar zeker gaat het steeds beter. Ik ben nu in 3 en een half jaar tijd van B naar L2 met 21 wp gereden. Wat mij heeft geholpen is een hele goede begeleiding qua lessen. Het is iig voor mij een proces waar je niet elke dag wat verbetering zag, maar als je na een paar maanden terug keek werd het beeld langzaamaan wel beter en werd de achterhand sterker en hierdoor werd en impuls en de oprichting ook beter.

Sorry voor het lange verhaal en misschien zit ik ook wel helemaal verkeerd (qua bouw paard) maar ik wilde je toch een hart onder de riem steken. :D

Wollie qua bouw heb je helemaal gelijk, ook Toet is erg neerwaarts gebouwd en als ik jouw verhaal lees is er nog hoop :D
Laag en rond is ook zijn comfortabele houding. Als ik foto's zie van het rijden in het begin en nu zie je ook al duidelijk verschil, maar dit is inderdaad niet zo even op te lossen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 15:18

Jessica dank je. Nee mijn houding is inderdaad niet best. Mijn rug had ik nog een reden voor, maar voor de rest niet. Ga nu nog strenger op mijn handen etc letten.

xNatalie_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:44

Super gaaf om nog foto's van Toet terug te zien!
Het verhaal over de teugels ken ik, ik had het ook met hem, had ik de teugels kort, en na een tijdje waren ze weer langer.
dat hoge springen is hij zo te zien ook niet verleert! hij gaat vooruit, en ziet er erg goed uit!
ben erg blij dat hij zo goed terecht gekomen is!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 20:58

Dacht ik al Natalie dat je blij met de foto's was :D

Slim is hij met de teugels he?
Het springen gaat goed met hem, alleen moet hij leren weer groter te galopperen maar niet lang worden, anders gaat hij in de stop. Dank je voor je compliment, we zijn ook reuze blij met hem.

xNatalie_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:03

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:43

Je handen moet je echt wat hoger houden en dragen. En als je met sporen rijd moet je je hakken uitdrukken en je tenen naar voren. Dit ziet er namelijk wat krampachtig uit. Mag ik vragen waarom je met sporen rijd?
Ik vind het wel een super gaaf paard!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:06

Leuk paard en mooi begin. Groot gelijk dat je gaat starten voor de ervaring, dan zijn je doelen anders dan te starten voor het "winnen"
Goed het commentaar lezen en vooral gaan om te kijken hoever je staat in de training.

Verder erg herkenbaar qua rijden, ik heb dat ook echt gehad met mijn merrie. Die liep enorm op de voorhand en dan ook nog eens het liefst met haar kin op de borst :=

ik train PRECIES zoals Danielle hieronder beschrijft...Nu gaat het steeds beter :j

daNiielle_ schreef:
Probeer wat meer te rijden op je zit, je handen zijn er alleen voor begrenzing.
Terug rijden met je houding en zit, been eraan voor de opsluiting.
Je hebt nu je spoor er wel in, maar gebruik je kuiten! Is je paard niet aan het been, dan vraag je een reactie door middel van een tikje met je hak.
Geen reactie? Echt even hard vooruit rijden. Rondje rustig, en nogmaals proberen.
En reageert hij na een tijd goed op je been, dan probeer je je hand iets te sluiten. Dus dan vraag je wederom een felle reactie op je been, maar sluit je gelijk je hand op, niet te hard natuurlijk.
Opsluiten, been, zorgen voor goede reactie, en weer terug rijden met je zit.
Na een tijd vertrekt je paard dan veel beter vanuit zijn achterhand.

Vooral vriendelijkheid en op je zit terug rijden, vandaaruit bij drijven van achter uit werkt uiteindelijk echt :j
Recht op zitten en goede stabiele zit is wel heel erg belangrijk, jammer van je rugpijn! :(:)

Zoek er ook goede begeleiding bij die je er op kan wijzen :)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 19:35

ramboe schreef:
Je handen moet je echt wat hoger houden en dragen. En als je met sporen rijd moet je je hakken uitdrukken en je tenen naar voren. Dit ziet er namelijk wat krampachtig uit. Mag ik vragen waarom je met sporen rijd?
Ik vind het wel een super gaaf paard!

Dank je Ramboe.

Ik rijd hem alleen met wedstrijd en 1 keer in de week met mijn prive les met sporen, omdat hij absoluut niet voor het been is.
De rest van de week probeer ik het met kuit druk en zweep op te lossen, en hem aan mijn been te krijgen. De reden waarom het denk ik er krampachtig uit ziet is omdat ik hem in de proef wat meer voorwaarts wilde hebben en hij dus niet op de kuit reageerde, vandaar mijn spoor erin.
Ik weet dat dit niet de oplossing is, maar op wedstrijd kan het net de tijdelijke oplossing zijn.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 19:38

queenbeebee:Zoals Danielle beschrijft zo train ik ook meestal, vooral mijn instructeur is hier heel strikt in.
We zijn heel erg aan het trainen dat hij zijn achterhand gaat gebruiken.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:23

Ik vind het dier er helemaal niet gespannen uitzien, ik vind hem er zelf wat braaf en simpel uitzien. Ik zou hem graag actiever in het achterbeen willen zien en dan komt hij ook meer op de achterhand en duikt die niet zo. Hij sukkelt namelijk nogal op de voorhand. Vooral met die foto van het inrijden van het springen zie je dan hij achter niks doet.

Ik vind hem wel ontzettend goed springen!!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 12:30

Volgens mij is hij ook niet gespannen, hij is meestal de rust zelve :D
Hoe zou jij hem actiever in het achterbeen maken?
Zoals Danielle zegt?