Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maaikee43 schreef:Je mag je handen véél meer dragen, en wat trotser gaan zitten. Dan komt het wel goed en geeft het een veel fijner beeld, je laat ze naar beneden vallen waardoor je streng lijkt in je hand.
Tuttie leuke naam, toen ik het zag dacht ik aan een kleine pony.
nicole3939 schreef:...
Knert, met dit hoofdstel loopt hij dus veel meer in de ontspanning, misschien even het topic over dit hoofdstel lezen? Voor de rest ben ik het helemaal met jou en Maikee eens.
Jammer dat jouw paard niet zuiver liep, en vlechten oefening baart kunst![]()
....
) weer te zien.
Geen pretje haha!wollie2004 schreef:Hee TS,
Het ziet er voor het B al netjes uit hoor. Je moet me corrigeren als dit niet klopt, want je hebt er geen stand foto bij zitten. Maar is ie ook niet wat horizontaal gebouwt? Dan is het volgens mij altijd moeilijker om hem minder op de voorhand te laten lopen.
Mijn paardje (zit ook voltaire achter) is redelijk neerwaarts gebouwd (nog een graadje erger) en in het begin reed ik veel laag en rond en dan vaak ook achter de loodlijn. Dit was haar comfortabele houding en het was niet makkelijk om het gewicht van de voorhand meer verschoven naar de achterhand te krijgen. Langzaam maar zeker gaat het steeds beter. Ik ben nu in 3 en een half jaar tijd van B naar L2 met 21 wp gereden. Wat mij heeft geholpen is een hele goede begeleiding qua lessen. Het is iig voor mij een proces waar je niet elke dag wat verbetering zag, maar als je na een paar maanden terug keek werd het beeld langzaamaan wel beter en werd de achterhand sterker en hierdoor werd en impuls en de oprichting ook beter.
Sorry voor het lange verhaal en misschien zit ik ook wel helemaal verkeerd (qua bouw paard) maar ik wilde je toch een hart onder de riem steken.

daNiielle_ schreef:Probeer wat meer te rijden op je zit, je handen zijn er alleen voor begrenzing.
Terug rijden met je houding en zit, been eraan voor de opsluiting.
Je hebt nu je spoor er wel in, maar gebruik je kuiten! Is je paard niet aan het been, dan vraag je een reactie door middel van een tikje met je hak.
Geen reactie? Echt even hard vooruit rijden. Rondje rustig, en nogmaals proberen.
En reageert hij na een tijd goed op je been, dan probeer je je hand iets te sluiten. Dus dan vraag je wederom een felle reactie op je been, maar sluit je gelijk je hand op, niet te hard natuurlijk.
Opsluiten, been, zorgen voor goede reactie, en weer terug rijden met je zit.
Na een tijd vertrekt je paard dan veel beter vanuit zijn achterhand.

ramboe schreef:Je handen moet je echt wat hoger houden en dragen. En als je met sporen rijd moet je je hakken uitdrukken en je tenen naar voren. Dit ziet er namelijk wat krampachtig uit. Mag ik vragen waarom je met sporen rijd?
Ik vind het wel een super gaaf paard!