vraagjes en voor en nadelen slofteugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij een slofteugel en gebruik je die?

Poll eindigt op

ja, ik heb er een maar ik gebruik hem niet
4 (8%)
ja, ik heb er een en ik gebruik hem.
12 (26%)
ja, maar ik heb hem eigenlijk niet meer nodig
4 (8%)
nee, ik heb er geen het is niet nodig
19 (41%)
nee, ik vind het onzin dat een paard aan de teugel moet lopen
2 (4%)
nee, ik vind het zielig om een paard te dwingen
5 (10%)

Totaal aantal stemmen: 46

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:02

demi56 schreef:
hoe moet je dan een paard aan de teugel krijgen??

en net zei je dat je moeder zei dat je uitgeleerd bent??

secricible

Re: vraagjes en voor en nadelen slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:13

op de manege ja ;) Zegt denk ik meer over de manege of misschien over de moeder als ze echt vinden dat ze uitgeleerd is.
Maar op mijn manege leerde je ook niet aan de teugel rijden hoor (ja, door links en rechts omstebeurt te trekken, "vragen" noemde ze dat. Geen reactie? Dan een beetje harder.)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:49

HAR-->RT-P

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:27

zoek lekker veel info in boeken en op internet bijv. dan word het misschien iets duidelijker :) ik zal even zoeken naar een leuk site! ;)

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:32

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:40

Denk dat de TS beter van de hulpteugels afblijft en misschien best les neemt. Als je sommige basistermen niet eens kent lijkt het mij dat jouw paard er niet blij mee zal zijn, laat staan beter gaat lopen als jij er een slofteugel gaat aanhangen.

Daarinboven stel ik me serieus de vraag wie jouw dierenarts is?

Tyeisha1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:03

demi56 schreef:
oke dankje allemaal het heeft een beetje geholpen. ik vind het jammer om te zien dat het zoveel pijn doet bij een paard en dat toch zoveel mensen hem gebruiken.
en ja dit is sirieus dat ik op een hoefbevangen pony rijd. van de dierenarts moest ik zodra het kon weer gaan rijden, omdat mijn pony te dik en te stijf was. en door weer te gaan rijden. zou ze afvallen, zo zou haar spijsvertering weer beter gaan werken, zo zou ze afvallen iets en zou ze niet meer hoefbevangen worden. het klinkt misschien heel lomp maar het gaat nu heel goed met haar. les nemen ligt op dit moment best wel moeilijk. gezien de omstandig heden bij ons thuis ;)

Zelf had ik een vriendin met een hoefbevangenheid paard. Ze heeft die mogen inslapen omdat de ene veearts zei wandelen heel veel en het beestje leed veel pijn .. dat wisten wij NIET . we hebben deze naar gent mogen voeren en inslapen omdat een paard tydens hoefbevangenheid NIET maar dan ook NIET mag ryden of wandelen misschien eens 10 m wandelen meer niet! je paard zijn hoefbeen kan kantelen...

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:35

hoe hard t ook klinkt , t is weer een pony die aan een pennykind is overgeleverd arme pony
ga eerst nog maar een paar jaar op de manege lessen , ga boeken internet lezen.
je kennis schiet echt te kort je rijervaring zo te lezen ook .
ik vind dat je zelf nog helemaal niet toe bent om een eigen pony te verzorgen en de verantwoording te dragen .
je weet absoluut niet waar je mee bezig bent , je hebt geen idee.
en die dierenarts moet misschien ook terug aan school , want je arme pony lijd alleem maar heel veel pijn
als je er op gaat rijden terwijl hij hoefbevangen is .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:55

ik heb een slofteugels gebruikt ja, een tijdje als tip van mijn lesgeefster
mijn paard ging er graag vandoor en nam zijn hoeken niet hoe het moest, maar is nu opgelost, ik rijd er nu ook niet meer mee (ik dnek dat ik er 2 weken mee gereden heb)