El-Fluego @ Les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:20

mooi begin,

als jij dalijk je balans hebt gevonden zal je paardje ook lekkerder gaan lopen!
wel een tip
doe geen bezem :+ maar een zweepje achter je rug en dan aan de binnenkant van je elleboog.
zo word je recht gehouden.

veel succes

Aurora3

Re: El-Fluego @ Les

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:11

Die van dat zweepje had ik nog nooit gehoord. Ga ik ook eens proberen of ik zo kan rijden.

Wat bij mij altijd heel goed helpt, als er niets te beginnen is met mijn paard dan probeer ik haar eerst helemaal naar het halsstrekken te rijden. Nodig haar uit om je hand helemaal te volgen, ook in overgangen en figuren. Dat zorgt meestal meteen voor een stuk ontspanning bij jou en bij het paard. Op die manier dwing je jezelf namelijk om los te laten. Je moet wel van achter naar voren rijden om het contact met de mond van je pony te houden. Als dat goed lukt dan heb je in elk geval een goed punt om van daaruit verder te werken.

Denk dan goed na over je eigen houding. Hoe moet je zitten en hoe juist niet, zorg ervoor dat je zelf op de juist manier en ontspannen zit en probeer haar dan pas een beetje op te pakken.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 20:11

bedankt voor de tips! :) Zweepje heb ik vandaag geprobeerd, maar dat wilde niet. := Ik heb eerst een hele tijd met lange teugel gereden en alleen maar op mijn houding gelet, haar voorwaarts gereden en gezorgd dat ze opzij ging voor mijn been. Daarna heb ik haar pas opgepakt en dat ging super!

Ilseee13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:43

hihi werken aan je houding, maar dat komt vanzelf wel goed denk ik :)
je pony mag er af en toe ook wat meer doorheen, maar er zitten leuke footootjes tussen hoor!
succes, xx

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:55

Ik heb ooit gehoord, dat ze een zweep tussen je armen achter je rug, deden om je recht op te laten zitten. Maar alleen met een instructeur/instructrice ernaast.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 19:35

Dat heb ik dinsdag geprobeerd ja, maar dat hielp niet echt ;p

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:56

Het lijkt mij dat je dan heel geforceerd in die houding zit en dat kan imo nooit goed zijn. Dan zou ik het liever geleidelijk aanleren op een ontspannen manier.
Fijn dat het wel werkte om goed op je houding te letten. Zo te horen ben je op de goede weg. Ben erg benieuwd naar nieuwe foto s over een tijdje.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 11:16

Die zullen er zeker komen! :j

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:27

Visualiseer alsof je een gewichtje aan je puntje van je staart heb hangen wat je naar achter trekt.
En iedere keer dat je voorbij de A of C rijdt denk je hier weer aan terug.

Je hebt een leuke pony, als jij wat meer in balans gaat zitten zal ze ook beter zichzelf aan de voorkant vrij kunnen maken. Jij hangt nu op haar voorhand.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 11:31

Bedankt voor de tip, ik zal er op letten vandaag! :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:53

hihi, mijn instructrice heeft vroeger ook vaak gedrijgt met een houten plank en lijm;) Nu niet meer...:P
wat een mooie pony! <3 Je kunt vragen aan je instructrice om de hele tijd op je houding te hameren.Uiteindelijk doe je het wel vanzelf goed/ +:)+ je moet geen te gekke dingen gaan uithalen want je pony kan schrikken en jij kan er af donderen.Veel succes en het komt wel in orde.Je schouders meer naar achteren en je borst naar voren!;)

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:31

Wat een prachtig dier heb je!

Ik viel ook al tijd voorover, maar dit heb ik snel afgeleerd want zodra ik voorover valt, gaat mijn verozg haf op haar eiegn tempo lopen (ze boots een draver na voor de sulky of ze gaat door de piste crossen) en als ik recht blijf zitten, blijft ze veel makkelijk bij me en loopt ze niet weg. Ik vind het verschrikkelijk dat ze weeg loopt, maar daardoor heb ik wel geleerd om recht te zitten. Ook is voorover zitten slecht voor je paard, want al je gewicht komt dan op zen voor kant terrecht, wat het ook moeilijk maakt voor je paard om deftig op de achterhand te lopen.

mijn verzorf haf heeft redelijk snel last van haar pezen (een dik half jaar terug een zware pees blessure gehad) en dus moet ik haar voorbenen zo veel mogelijk ontlasten! En mijn instructeur hammert er enorm op. Ik heb voorlopig het probleem van voorover vallen vooral bij het aanspringen in galop wat resulteerd in een cross galop die ik niet fijn vind! Dus ik moet er erg hard op letten. Ik wordt gestraft voor de dingen die ik verkeerd doe, wat op zich wel handig is.

babetflash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:15

Leuk paardje!
Als je je handen iets meer bij elkaar in de buurt houd en meer probeert te gaan zitten in je zadel, ziet het er nog beter uit! succes ermee!