Spanning, spanning en spanning... Ik weet het niet meer...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fienaaa

Re: Spanning, spanning en spanning... Ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 11:05

Super, bedankt! En mag ik nog vragen wat het verschil tussen een 1e 2e en 3e graad instructeur is? Ik snap het niveau, maar in wat voor zin dan?

S_en_Z

Re: Spanning, spanning en spanning... Ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:11

1e is voor manegeles enzo geloof ik.. 2 en 3 zijn verder gegaan met opleidingen volgen..

al moet ik zeggen dat ik les heb gehad van ORUN 3 instructrices die zelf op Grand Prix niveau starten
waar ik niets van leerde behalve schoppen, slaan en trekken. Dus hoe hoog de opleiding geweest is
zegt in mijn ogen niets.

Vind het belangrijker dat iemand je leert voelen en je daarop leert anticiperen door logisch na te denken
en dat diegene je duidelijk uit kan leggen HOE en vooral WAAROM je iets moet doen en WAARDOOR een
paard op een bepaalde manier reageert. En niet "zo moet het gewoon" snauwen als je het er niet mee
eens bent :+

(al zitten er ook vast goede tussen denk ik hoor, ik weet dat knollentuin instructrice is.. verder weet ik
niet veel van haar maar haar gedachtegang staat me heel erg aan en ze kan heeeel erg goed uitleggen.)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 11:13

Het begint allemaal steeds mooier te klinken, ik denk dat ik gewoon een aantal moet gaan proberen ... (net als dat ik gedaan heb met een nieuwe cello docent) :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:21

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:24

Denk ik ook :j en dan gaan voor wat jij denkt dat fijn voelt en waar je een klik mee hebt.

Eerst proberen en daarna pas keuzes maken.. niet gelijk de eerste de beste kiezen.. enne..
ook heel belangrijk.. gewoon veel vragen.. zo kom je al heel snel te weten of iemand alleen
zegt wat hij geleerd heeft of dat hij ook daadwerklijk weet hoe wat en waarom en zich daar
heel goed in kan verdiepen en ook echt nadenkt over hoe en of jouw paard reageert.

Die mensen letten automatisch ook al heel veel op jouw zit.