Deus @ L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samm

Re: Deus @ L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:28

Ik vind je ook erg aan het rommelen en onrustig met je handen, je lijkt ook erg gehaast te rijden en je benen moeten veeeel stiller. Je moet bijna geen hulpen kunnen zien en die zijn bij jou meer dan overduidelijk aanwezig. Heb niet alles gelezen maar neem aan dat je les hebt? Hier zou veel meer op gehamerd moeten worden, wat staat er op je coupons? Ik vind het wel een erg leuk paard, als je je benen en je handen veel en veel stiller houd dan ziet het er al 10 keer beter uit. Succes!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 07:00

@ Samm, je kan wel hameren op het stilhouden van benen en handen, maar als je ergens in je lijf blokkeert en daardoor de beweging van je paard niet goed op kan vangen, dan kan je wel steeds zeggen dat ze de benen stil moet houden, maar dat is volstrekt zinloos omdat je dat simpelweg niet kán! Dat kan je alleen oplossen door je zit te verbeteren mbv iemand die daar verstand van heeft.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:27

ten eerste wat een leuk paard. Ik denk dat dit paard veel meer kan.

Ik vind dat je hem onwijs tegenzit.. ik zie geen lossigheid in jou bekken, waardoor je zeg maar wat meer "stoekt" in het zadel. Hierdoor bouw je spanning op in je paard. Omdat je zelf je eigen balans hierdoor verliest, zijn je handen zo onrustig.
Ook zitten je beugels een gaatje te kort, hierdoor ga je denk ik ook hangen, want vind je aardig achterover zitten.

Met je handen? ik denk dat dit een balanskwestie van jezelf is.. Want heb een beetje het idee dat je er soms op zit van ohw Sh*t.

zie dit bericht niet als aanvallend.. maar zie het als een tip

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:09

ik vind dat je dit heel erg vaak ziet op wedstrijden. Mensen die eigenlijk té veel 'willen'. Het ziet er erg onrustig uit en gespannen. Desondanks vind ik het paard nog redelijk lopen. Probeer los te laten en dan ook door je hele lichaam zodat je paard dit ook kan. Voel de beweging van je paard en ga daarin mee maar ga niet extra bewegen zoals nu want daarmee zit je hem alleen maar tegen te houden. Je probeert je ellebogen keurig langs je lichaam te houden maar hebt hierdoor geen lekkere verbinding met de mond van je paard, mede door je bewegelijkheid in het zitten. Hierdoor zie je het hoofd van je paard óók heel erg bewegen. Ziet er naar mijn idee niet erg fijn uit. ga iets meer naar voren zitten en vóel echt eens. Doe desnoods je ogen dicht :P

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:34

Alizeetje schreef:
JPS: bedankt voor je verdere uitleg. Jij zou die meegaande zit/houding proberen verkrijgen door zitlessen (probleem is dat ik niemand in de omgeving ken die dit specifiek doet)? Is dit aan de longe? Of hoe zie je dit?

paard bijzetten met touwtjes en eerst longeren tot ze lekker los is, daarna erop (bijgezet) en een stiekje achter je ellebogen naar elkaar toe (zoals vroeger met een zweep achter je ellebogen moest rijden) Teugels vasthouden zonder druk en zo je handen proberen stil te houden. En oefenen oefenen oefenen, het liefste wel 3 keer per week. Tot je meer ballans krijgt.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:10

Opzich leuk paard, alleen let inderdaad op je handen (zoals je aangeeft) en je benen. Verder vind je het zeker moeilijk om door te zitten / of is je paard moeilijk om te blijven zitten? Het ziet er namelijk allemaal nog al onrustig uit, ik zou proberen dit eerst goed voor elkaar te krijgen en dan pas op wedstrijd gaan.