Spytgnieskje schreef:Ben het hier helemaal mee eens. Knop spoortjes zouden inderdaad beter zijn. Jammer dat je die zwanehals sporen niet af wilt doen. En wat het bokken betreft, ze moet er maar aan wennen hoor aan die zweep! Die van mij vond het eerst ook niks...
En je zadel ligt inderdaad te ver naar voren. Bij de elleboog en de singel moet een vuist tussen kunnen. En hij mag niet op het schouder liggen.
Nogmaals vind jullie erg leuk bij elkaarLekker blijven lessen.
Ik heb vanavond het zadel wat meer naar achteren gelegd en vond het toen zelf ook wat beter liggen al. Dat probleem is dus al verholpen, dank je wel!

m9ara schreef:ik zie ook dat je been geeft om naar voor te rijden en dat is natuurlijk ook wat ik bedoel, alleen zag ik je ook tegelijk wat terugwerken met je hand. misschien wat onhandig verwoord in mijn vorige post.
ik weet niet of dat nog een speciale reden heeft?
anders heb ik natuurlijk niks gezegt!
Misschien heb je wel gelijk en hield ik nét iets teveel terug.

Maar wat wij hebben gemerkt is als ik volledig loslaat van voren (dus met mijn benen én handen echt zeg 'GÁ maar..') dan maakt ze er net iets teveel gebruik van en blíjft ze bezig. Dan komt ze gewoon onder het werken vandaan en hoeft ze die spieren nooit te gebruiken.. waar ze juist even doorheen moet..