Pony hangt in de teugels.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZinaFalcotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:15

_Wicked_ schreef:
aeolusnr1 schreef:
Heel waarschijnlijk is jouw paardje een heel lange tijd misreden geweest, en om dat weer goed te krijgen , dat zal echt niet meevallen.
Zoek een heel goede lesgever, probeer dit niet op eigen houtje, je zal het enkel en alleen erger gaan maken dan het al is.
Neem les.

Ik heb al zolang ik mn pony heb les ..

als je een goede instructeur/trice hebt, kan hij of zij toch wel zien wat het probleem is?

sifra1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:01

Het kan zijn dat er iets met zijn tanden is

Maar je moet nooit terugtrekken en zegmaar zijn hoofd optillen want dan wordt het alleen maar erger. probeer de pony 'los' te laten als hij begint te hangen, zodat hij niet meer echt wat heeft om op te hangen. verder veel voorwaarts rijden en overgangen maken

_Wicked_

Re: Pony hangt in de teugels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 08:17

@ ZinaFalcotje

Jaa ik weet het ook niet, mijn instructrice zegt steeds dat ik de teugels zo kort mogelijk moet pakken en dat ik druk op de teugels moet zetten, en als ie dan gaat hangen flink aansporen. Maar of dit nou de beste manier is? Ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt van dat strenge gedoe met je hand.

ZinaFalcotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:15

_Wicked_ schreef:
@ ZinaFalcotje

Jaa ik weet het ook niet, mijn instructrice zegt steeds dat ik de teugels zo kort mogelijk moet pakken en dat ik druk op de teugels moet zetten, en als ie dan gaat hangen flink aansporen. Maar of dit nou de beste manier is? Ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt van dat strenge gedoe met je hand.

ik denk ook niet of dat de juiste manier is.. :? Maar dat verschilt weer per paard, ik moet mijn paard juist met langere teugels rijden.. het ligt er vooral aan WAAROM hij nou in de teugels hangt.. dan pas kun je gaan kijken hoe je je paard ermee moet rijden.. snap je me nog?? :o

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:18

mijn paard doet dit ook al vanaf dat ik hem onder het zadel heb :j wat ik heb geleerd is loslaten.. geen ophouding, gewoon loslaten, klein boogje in de teugel, dan weer op maat. Zolang jij niet vasthoud, heeft hij niks te hangen dat prensiepe :j
Edit: wat bij die van mij het probleem is, dat hij er van achter niet goed genoeg bij is en daardoor kan gaan hangen in de teugels.. ik moet hem vanachter bijvragen en voor loslaten van mijn instructice :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:21

ik heb een paar dingen die in me op komen als ik je verhaal lees.
je instruktrice leert je eigenlijk je paard met druk rond te rijden, dit hoort zo niet;dat vind je pony ook en die wil onder de druk uit en daarom schud ie met zn hoofd.
je zegt dat het zadel op maat gemaakt is en dus goed moet zijn,maar het is al 2 jr oud,is er in de tussentijd al eens een controle geweest? en bij een zadel van 2 jr oud denk ik eerder aan 3 controles dan 1!
probeer eens zoals al eerder geopperd overgangen te gaan rijden en probeer je teugels losser te laten, geen kracht gebruiken ,juist zelfs als je voelt dat de pony wil leunen even je teugels helemaal meeveren,geen tegendruk geven,maar wel been geven ,naar voren rijden.

ZinaFalcotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:26