Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KoudbloedKim schreef:Jeetje, wat een reus!
Ik vind hem echt prachtig..
Deze foto's geven misschien geen goed beeld van het niveau waarop je start, maar dit is ook een ander paard en dat heeft vaak even tijd nodig.
De opmerking over dat het paard te groot en fors is voor jou, is voor het plaatje misschien goed, maar ik heb niet het idee dat jij dit paard niet aan kan.
Wat ik wel jammer vind, is de toon van je reacties.
Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om 'kritiek' te horen als je er zelf wel een goed gevoel bij hebt, maar hou de eer dan aan jezelf, en probeer iets minder beledigend te reageren.
thanks kijk dat is tenminste kritiek op een normale manieren ik kan indd een beetje fel reageren maar dat is beetje mijn karakter haha.
ja het is indd een heel groot paard en loe sterk.
en het klopt dit paard moet nog zoveel leren maar ben wel erg blij dat tie alles zo goed op pakt vind het belangrijkste dat tie wat soepeler in ze lijf word goed op het been gaat reageren doet tie nu nog niet zo heel best maar nou wat overgangen rijden gaat dat al stukken beter. en dat tie recht is gelukkig is dit paard in vergelijking met 1 van mijn andere paarden niet zo scheef.
en ik moet vooruit kijken ja haha
Ik snap dat 'haar in een staart' ook niet en zie het regelmatig langs komen op Bokt.. heb zelf lang haar en rij zelf vaak met een staart, maar dat moet ieder toch voor zich weten?
Tips; Hoofd en handen iets omhoog..
Edit; Ik heb even in je vorige topic gekeken en ik vind dit plaatje (ondanks de voorhand) erg mooi.
en ik kan indd een beetje fel reageren maar dat is beetje mijn karakter haha.

)
Wanneer leren mensen nu eens dat je een paard niet op kracht rijdt?
Dus wat mij betreft sporen af en hem zonder aan het been krijgen, wennen aan dit dier, zorgen dat hij losser komt en fijner gaat lopen waardoor jij fijner gaat zitten en die sporen weer aan kan.
Ayasha schreef:Ik hoop dat je van de jury's meer kan verdragen kwa kritiek. Dat is wat mij betreft nog een werkpunt.
Je houding vind ik niet zo rampzalig als de meeste hier, ik zie een strakke rug maar je geeft aan lichamelijke problemen te hebben en ik gok zomaar dat de rug een van de probleemzones kan zijn. Dan krijg je idd deze houding.Verder hakken uit drukken of sporen af. Daar ben ik heel kort in.
Een groot paard hoeft voor een klein meisje geen probleem te zijn in die mate dat je met sporen moet gaan rijden zoals iemand hier zeiWanneer leren mensen nu eens dat je een paard niet op kracht rijdt?
Dus wat mij betreft sporen af en hem zonder aan het been krijgen, wennen aan dit dier, zorgen dat hij losser komt en fijner gaat lopen waardoor jij fijner gaat zitten en die sporen weer aan kan.
Haren moet je geheel zelf weten net als cap maar ik snap niet dat je er mee kan rijden als die dingen steeds in je gezicht waaien
bo0tjeee schreef:Ts, wat een joekel. Vind dat je hem al mooi aan het lopen hebt.
Hopen dat hij alles snel leert, zou wel erg leuk zijn want ik vind jullie een mooie combi.
Ik zou naar mijn idee toch het even proberen zonder spoortje. Hij moet er dan wel aan wennen dat je zonder rijdt, maar wordt daarna denk ik fijner op het been.
Succes met het oefenen tot wedstrijden, maar lekker relaxed en je komt er wel
spoortje had ik eingelijk alleen om voor het leren om op buiten been en binnen been te reageren voorwaarts doet tie prima alleen opzij snap tie nog niet helemaal vandaar het spoortje om hem even te helpen zijn overigens hele mini spoortjes! bo0tjeee schreef:Ja precies, ik dacht dat je 'm misschien altijd om had. Naar mijn idee worden ze dan toch altijd wat botter op het been.
reinandje schreef:bo0tjeee schreef:Ja precies, ik dacht dat je 'm misschien altijd om had. Naar mijn idee worden ze dan toch altijd wat botter op het been.
ja is ook zo heb je helemaal gelijk in!
ik gebruik ze ook zo min mogelijk alleen het opzij leren zeg maar krijg ik niet voor elkaar zonder spoor haha ff omduwen lukt niet bij hem dus dan heb ik toch ff een beetje hulp nodig van een klein spoortje!
. Heel veel succes met je trainingen, ben benieuwd naar de volgende reeks foto's om verbetering te zien. newt schreef:Je hebt nog een lange weg te gaan voor je hem in het Z kan starten. Hij mist nog heel erg het ondertreden, en mist de afwerking van jou been. Het is ook een masaal paard wat moeilijker "in elkaar" te rijden is. En wat moeilijker op de achterhand terug komt. Nu zie ik voornamelijke en paard wat erg leunt in jou hand en daardoor op de voorhand gereden word. Ik zie een zwaarmoedig beeld, nogmaals door het masaal zijn van het paard. Heel veel overgangen zal je paard sterker maken op de achterhand. Ook ik zie veel been gebruik, kan er helaas ook niet omheen. Maar denk daarbij dat het ook moeilijk is om zo'n dier te rijden, en ik kan niet alles oordelen qua foto's maar ik denk dat hij en niet makkelijk zit en niet voorwaarts is. Heel veel succes met je trainingen, ben benieuwd naar de volgende reeks foto's om verbetering te zien.
Sanne_Relax schreef:Wat een super gaaf dier!!! Ik vind het er eigenlijk niet heel verkeerd uit zien.
Alleen even een (misschien stomme) vraag. Is het verstandig om met dit paard meteen in het Z te starten? Als je zelf al aangeeft dat hij nog niets kent. Kun je niet beter een ander niveau starten?
Kris schreef:In het Z moet ie niks en in het M ga je teveel van hem vragen? Dat moet je me even uitleggen... Paard is nog geen Z als je geen winstpunten hebt, dus als je geen winstpunten rijd heeft hij niets achter zijn naam staan.
Je kan toch versneld promoveren overigens?