grote vos consul (weltmeyer) aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti

Re: grote vos consul (weltmeyer) aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 07:24

Vooruit kijken ipv naar beneden.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 10:06

KoudbloedKim schreef:
Jeetje, wat een reus! :wow:
Ik vind hem echt prachtig..

Deze foto's geven misschien geen goed beeld van het niveau waarop je start, maar dit is ook een ander paard en dat heeft vaak even tijd nodig. :)
De opmerking over dat het paard te groot en fors is voor jou, is voor het plaatje misschien goed, maar ik heb niet het idee dat jij dit paard niet aan kan.

Wat ik wel jammer vind, is de toon van je reacties.
Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om 'kritiek' te horen als je er zelf wel een goed gevoel bij hebt, maar hou de eer dan aan jezelf, en probeer iets minder beledigend te reageren. :)

thanks kijk dat is tenminste kritiek op een normale manier :D en ik kan indd een beetje fel reageren maar dat is beetje mijn karakter haha.
ja het is indd een heel groot paard en loe sterk.
en het klopt dit paard moet nog zoveel leren maar ben wel erg blij dat tie alles zo goed op pakt vind het belangrijkste dat tie wat soepeler in ze lijf word goed op het been gaat reageren doet tie nu nog niet zo heel best maar nou wat overgangen rijden gaat dat al stukken beter. en dat tie recht is gelukkig is dit paard in vergelijking met 1 van mijn andere paarden niet zo scheef.
en ik moet vooruit kijken ja haha
Ik snap dat 'haar in een staart' ook niet en zie het regelmatig langs komen op Bokt.. heb zelf lang haar en rij zelf vaak met een staart, maar dat moet ieder toch voor zich weten?

Tips; Hoofd en handen iets omhoog.. :)

Edit; Ik heb even in je vorige topic gekeken en ik vind dit plaatje (ondanks de voorhand) erg mooi.
Afbeelding

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 10:07

thanks kijk dat is tenminste kritiek op een normale manier :D en ik kan indd een beetje fel reageren maar dat is beetje mijn karakter haha.
ja het is indd een heel groot paard en loei sterk.
en het klopt dit paard moet nog zoveel leren maar ben wel erg blij dat tie alles zo goed op pakt vind het belangrijkste dat tie wat soepeler in ze lijf word goed op het been gaat reageren doet tie nu nog niet zo heel best maar nou wat overgangen rijden gaat dat al stukken beter. en dat tie recht is gelukkig is dit paard in vergelijking met 1 van mijn andere paarden niet zo scheef.
en ik moet vooruit kijken ja haha
Ik snap dat 'haar in een staart' ook niet en zie het regelmatig langs komen op Bokt.. heb zelf lang haar en rij zelf vaak met een staart, maar dat moet ieder toch voor zich weten?

Tips; Hoofd en handen iets omhoog.. :)

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:15

Haren los? whahah waar bokkers zich wel niet allemaal druk om maken.Heerlijk toch TS? gooi die haren lekker los :D :P
Heerlijk paard om naar te kijken,leuk beesje! Het lijkt mij een sterk beesje!? Trek je niks aan van die malle bokkers, (ze zijn gewoon stinkend jaloers op je mooie lange haar ;) )

Ik vind het er goed uitzien! veel pleziermet je paardje

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:31

Ts :o Sorry voor die opmerking van de haren. Ik vind het imo not done om met je haren los te rijden. Zo ben ik opgevoed en zo doen we het allemaal hier in de omgeving. Maar goed. Mijn wordt in de rest van het land niet geaccepteerd. Mijn oprechte excuses. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:39

Mooi paard, maar ZZ-licht of niet, je trekt echt je voeten teveel op waardoor je die sporen alleen maar in je nadeel hebt. Daarom raad ik toch echt aan even zonder te rijden totdat je een wat betere zit hebt.
Verder is het beeld wat gespannen maar het is natuurlijk even wennen. Achterhand mag er wel een stuk meer onder maar dat komt wel met de tijd.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:45

Ik vind het een leuk paard, maar jouw houding komt wat gespannen over.
Door jezelf lang te maken en goed te ontspannen, zal het plaatje al beter worden.
Laatst bijgewerkt door Coby op 08-07-11 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: off topic

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:54

Tjeempie, da's een flinke!
Tja... voor het oog is hij wellicht wat groot, maar wat maakt dat uit?

Ik vind je handen ook laag en breed. Wanneer je ze iets meer draagt, dus hoger, en meer voor je... zal hij wellicht ook wat minder 'duiken' wanneer je hem af en toe subtiel iets 'lift'?
Als je onthoudt dat je biceps eigenlijk altijd slap moeten zijn, dus dat je nooit naar achteren of naar onderen mag bewegen moet het goed komen.
Wanneer je dan ook nog even dat dienblad met glazen voorstelt waar geen druppel uit mag vallen houdt je ze keurig rechtop....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:08

Ik hoop dat je van de jury's meer kan verdragen kwa kritiek. Dat is wat mij betreft nog een werkpunt.

Je houding vind ik niet zo rampzalig als de meeste hier, ik zie een strakke rug maar je geeft aan lichamelijke problemen te hebben en ik gok zomaar dat de rug een van de probleemzones kan zijn. Dan krijg je idd deze houding.Verder hakken uit drukken of sporen af. Daar ben ik heel kort in.

Een groot paard hoeft voor een klein meisje geen probleem te zijn in die mate dat je met sporen moet gaan rijden zoals iemand hier zei :roll: Wanneer leren mensen nu eens dat je een paard niet op kracht rijdt? :x Dus wat mij betreft sporen af en hem zonder aan het been krijgen, wennen aan dit dier, zorgen dat hij losser komt en fijner gaat lopen waardoor jij fijner gaat zitten en die sporen weer aan kan.
Haren moet je geheel zelf weten net als cap maar ik snap niet dat je er mee kan rijden als die dingen steeds in je gezicht waaien _O-

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 16:11

Ayasha schreef:
Ik hoop dat je van de jury's meer kan verdragen kwa kritiek. Dat is wat mij betreft nog een werkpunt.

Je houding vind ik niet zo rampzalig als de meeste hier, ik zie een strakke rug maar je geeft aan lichamelijke problemen te hebben en ik gok zomaar dat de rug een van de probleemzones kan zijn. Dan krijg je idd deze houding.Verder hakken uit drukken of sporen af. Daar ben ik heel kort in.

Een groot paard hoeft voor een klein meisje geen probleem te zijn in die mate dat je met sporen moet gaan rijden zoals iemand hier zei :roll: Wanneer leren mensen nu eens dat je een paard niet op kracht rijdt? :x Dus wat mij betreft sporen af en hem zonder aan het been krijgen, wennen aan dit dier, zorgen dat hij losser komt en fijner gaat lopen waardoor jij fijner gaat zitten en die sporen weer aan kan.
Haren moet je geheel zelf weten net als cap maar ik snap niet dat je er mee kan rijden als die dingen steeds in je gezicht waaien _O-

nou dit zijn weer een stuk leukere opmerkingen!! haha ja die haren ik snap het ook niet ja is ook vervelend heb het normaal altijd in een staart maar mijn elastiekje was kapot haha.
ja je heb gelijk lichamelijke klachten zijn rug en heupen.
ik rijd dit paard absoluut niet op kracht is ook helemaal niet nodig maar hij kan wel is lekker gaan hangen dus daarom ook veel overgangen zodat hij niet nog meer op de voorhand gaat hangen!
maar thanks mensjes voor de reacties!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:32

Ts, wat een joekel. Vind dat je hem al mooi aan het lopen hebt.
Hopen dat hij alles snel leert, zou wel erg leuk zijn want ik vind jullie een mooie combi.

Ik zou naar mijn idee toch het even proberen zonder spoortje. Hij moet er dan wel aan wennen dat je zonder rijdt, maar wordt daarna denk ik fijner op het been.

Succes met het oefenen tot wedstrijden, maar lekker relaxed en je komt er wel :)

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 16:50

bo0tjeee schreef:
Ts, wat een joekel. Vind dat je hem al mooi aan het lopen hebt.
Hopen dat hij alles snel leert, zou wel erg leuk zijn want ik vind jullie een mooie combi.

Ik zou naar mijn idee toch het even proberen zonder spoortje. Hij moet er dan wel aan wennen dat je zonder rijdt, maar wordt daarna denk ik fijner op het been.

Succes met het oefenen tot wedstrijden, maar lekker relaxed en je komt er wel :)

dankje :D spoortje had ik eingelijk alleen om voor het leren om op buiten been en binnen been te reageren voorwaarts doet tie prima alleen opzij snap tie nog niet helemaal vandaar het spoortje om hem even te helpen zijn overigens hele mini spoortjes!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:52

Ja precies, ik dacht dat je 'm misschien altijd om had. Naar mijn idee worden ze dan toch altijd wat botter op het been.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 17:03

bo0tjeee schreef:
Ja precies, ik dacht dat je 'm misschien altijd om had. Naar mijn idee worden ze dan toch altijd wat botter op het been.

ja is ook zo heb je helemaal gelijk in!
ik gebruik ze ook zo min mogelijk alleen het opzij leren zeg maar krijg ik niet voor elkaar zonder spoor haha ff omduwen lukt niet bij hem dus dan heb ik toch ff een beetje hulp nodig van een klein spoortje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:33

reinandje schreef:
bo0tjeee schreef:

ja is ook zo heb je helemaal gelijk in!
ik gebruik ze ook zo min mogelijk alleen het opzij leren zeg maar krijg ik niet voor elkaar zonder spoor haha ff omduwen lukt niet bij hem dus dan heb ik toch ff een beetje hulp nodig van een klein spoortje!

Een beetje is niet zo erg, maar van het spoorgebruik op de foto wordt ik niet vrolijk ;)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:58

Moderatoropmerking:
Ik heb verschillende offtopic reacties verwijderd. Over het spoorgebruik en losse haren is nu voldoende gezegd.
Graag nu ontopic!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:12

Je hebt nog een lange weg te gaan voor je hem in het Z kan starten. Hij mist nog heel erg het ondertreden, en mist de afwerking van jou been. Het is ook een masaal paard wat moeilijker "in elkaar" te rijden is. En wat moeilijker op de achterhand terug komt. Nu zie ik voornamelijke en paard wat erg leunt in jou hand en daardoor op de voorhand gereden word. Ik zie een zwaarmoedig beeld, nogmaals door het masaal zijn van het paard. Heel veel overgangen zal je paard sterker maken op de achterhand. Ook ik zie veel been gebruik, kan er helaas ook niet omheen. Maar denk daarbij dat het ook moeilijk is om zo'n dier te rijden, en ik kan niet alles oordelen qua foto's maar ik denk dat hij en niet makkelijk zit en niet voorwaarts is ;). Heel veel succes met je trainingen, ben benieuwd naar de volgende reeks foto's om verbetering te zien.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 19:23

newt schreef:
Je hebt nog een lange weg te gaan voor je hem in het Z kan starten. Hij mist nog heel erg het ondertreden, en mist de afwerking van jou been. Het is ook een masaal paard wat moeilijker "in elkaar" te rijden is. En wat moeilijker op de achterhand terug komt. Nu zie ik voornamelijke en paard wat erg leunt in jou hand en daardoor op de voorhand gereden word. Ik zie een zwaarmoedig beeld, nogmaals door het masaal zijn van het paard. Heel veel overgangen zal je paard sterker maken op de achterhand. Ook ik zie veel been gebruik, kan er helaas ook niet omheen. Maar denk daarbij dat het ook moeilijk is om zo'n dier te rijden, en ik kan niet alles oordelen qua foto's maar ik denk dat hij en niet makkelijk zit en niet voorwaarts is ;). Heel veel succes met je trainingen, ben benieuwd naar de volgende reeks foto's om verbetering te zien.

ja klopt hij hang nog wel wat en is zwaar.
maar ik ben al bezig met heeeeel veeel overgangen dus daar moet vast verbetering in komen.
maar goed dit paard word sinds een maand pas echt weer gereden daarvoor heeft twee jaar heel weinig gedaan.
hij zit wel vrij makkelijk alleen door dat hij af en toe zwaar op de hand is word ik wat naar voren getrokken en ik vind hem toch wel voorwaarts maar kan ook komen doordat mijn andere paarden totaal geen hete paarden zijn!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 08:18

ik zou em geloof ik maar gewoon eerst es in het L starten, je mag toch versneld promoveren dus waarom niet.
Imo is dit paard nog lang niet klaar voor het Z, als je m gewoon in de L start kan het paard( wat toch geen wedstijdervaring had dacht ik) gelijk wennen aan het hele gebeuren!

Zal best een fijn paard worden, maar je hebt heel wat werk, veel succes en plezier met je paard!

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:48

Wat een super gaaf dier!!! Ik vind het er eigenlijk niet heel verkeerd uit zien.
Alleen even een (misschien stomme) vraag. Is het verstandig om met dit paard meteen in het Z te starten? Als je zelf al aangeeft dat hij nog niets kent. Kun je niet beter een ander niveau starten?

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:58

Sanne_Relax schreef:
Wat een super gaaf dier!!! Ik vind het er eigenlijk niet heel verkeerd uit zien.
Alleen even een (misschien stomme) vraag. Is het verstandig om met dit paard meteen in het Z te starten? Als je zelf al aangeeft dat hij nog niets kent. Kun je niet beter een ander niveau starten?

dankje ik zie het zo als ik l of m gaat starten dat ik verplicht ben om de wedstrijden te rijden om punten voor het z te halen wat dus ook tijd en geld kost terwel ik hem gelijk z mag starten ik verwacht ook niet van hem dat hij gelijk winstpunten loop hij blijf lekker thuis tot dat tie er klaar voor is en dan mag tie wat wedstrijd ervaring op doen gewoon in het z en niks moet dan ben al blij als die braaf de bak doorgaat.
en als tie in het m loopt of wat dan ook ben je toch meer wedstrijd gericht omdat je je punten nog moet halen zeg maar dus ga ik dan ook misschien teveel van hem vragen, dat is mijn gedachte er achter zeg maar!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:34

In het Z moet ie niks en in het M ga je teveel van hem vragen? Dat moet je me even uitleggen... Paard is nog geen Z als je geen winstpunten hebt, dus als je geen winstpunten rijd heeft hij niets achter zijn naam staan.
Je kan toch versneld promoveren overigens?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:42

lijkt me wel omdat je er gelijk Z mee wil starten, maar als je dat mag, mag je ook versneld promoveren.
Anders mag je ook geen Z starten...

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 18:06

Kris schreef:
In het Z moet ie niks en in het M ga je teveel van hem vragen? Dat moet je me even uitleggen... Paard is nog geen Z als je geen winstpunten hebt, dus als je geen winstpunten rijd heeft hij niets achter zijn naam staan.
Je kan toch versneld promoveren overigens?

ja omdat je dan je punten nog MOET halen voor het z en als ie eenmaal z gestart is ook al heeft geen punten heb ik er geen haast mee en dan zie ik vanzelf wel hoe het gaat lopen en hoe zit dat met versneld promoveren dan? ik heb nu al zo 2 jaar geen wedstrijden meer gereden maar zover als ik weet moet je gewoon 10 winstpunten halen

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 18:08

peetje82 schreef:
lijkt me wel omdat je er gelijk Z mee wil starten, maar als je dat mag, mag je ook versneld promoveren.
Anders mag je ook geen Z starten...

en ik mag gewoon z starten want heb hier voor al 3 paarden in het z gehad!