Zeer gave verschijning, Ima Blanket Dude aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Surprise_

Re: Zeer gave verschijning, Ima Blanket Dude aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:44

Heb niet echt wat aan te merken op je rijden, ziet er erg fijn uit.
Echt een leuk paardje, zou er leuk uitzien op wedstrijd! :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:53

Knappe hengst!

Probeer inderdaad wat meer vooruit te kijken, dan val je vaak al niet zo snel meer naar voren.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:00

Wat een stoere verschijning! En wat doet hij het braaf zo na een jaar 'vakantie'!
Ziet er netjes uit, dat je hem de ruimte geeft ziet er heel vriendelijk uit, maar ik zou inderdaad wel verbinding houden. Verder niks op te merken, ga zo door!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:45

Ik zou je ook willen adviseren om meer contact op te zoeken met zijn mond, zeker als hij het zo fijn aanbiedt :) anders kan hij niet in aanleuning lopen, daar heb je nou eenmaal verbinding voor nodig ;) Verder vind ik het er prima uit zien!! Dat je iets naar voren zit vind ik geen punt, want je zit op een piepjong paard en dan is het zaak om in balans en iets verlicht te zitten. Als hij straks meer bevestigd is kan je aan je eigen zit gaan werken, maar meestal gaat dat haast als vanzelf ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:01

Even een heel dik compliment voor jou, ik vind dat je fantastisch omgaat met zo'n jong dier en je rijdt hem keurig netjes maar vooral respectvol met ruimte in zijn lijf, begrens tot waar je hem wil laten lopen met zijn hoofd/hals houding. Succes met je spetter en hij is zeker gaaf :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:04

Waarom teugels op nemen? Dit paard loopt op eigen benen en mooi horizontaal. Wegens leeftijd is oprichting pas latere orde.
En ook oprichting kan vrijwel zonder teugel gebruik.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:08

Toch blijft het jammer van het dressuurzadel :+
haha, maar 't is een lekker ding en hij loopt absoluut netjes.
En inderdaad, omdat het HAW is, iets minder naar voren zitten maar dat was al gezegd ;)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:44

Wat een mooi paard! Jullie zijn een leuke combinatie en het rijden ziet er heel vriendelijk uit.
Wat al gezegd is: Probeer iets meer contact te houden en probeer zelf ook netjes rechtop te zitten en vooruit te kijken.
Veel succes, maar dat gaat vast helemaal goedkomen!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:26

Wauw, schitterende verschijning, fantastisch gereden, helemaal geen commentaar op eigenlijk!
Vind het heel fijn om te zien dat je hem lekker lang laat. Zonde dat mensen dan roepen dat je 'm meer op moet pakken, dat is juist wat je bij zo'n jong paard niet wilt zien. Lekker op eigen benen leren lopen, en als hij een jaar of 5 is wat serieuzer gaan rijden.
Van die jonge paarden meteen al opgericht omdat ze het liefst met 6 jaar al Z willen starten krijg ik de kriebels. Dan weet je zeker dat ze voor hun 15e verrot gereden zijn!

Dus laat je niet opjutten TS, super dat je tot 4 jaar gewacht hebt ook, dat krijg je later in zijn leven driedubbel terug. Wie wil nou niet een paard dat met 20 gewoon nog helemaal op en top gezond is en nog bereden kan worden? Mijn complimenten!

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:32

Wat een lekker kontje zeg:D. Zou hem idd ook niet teveel oppakken, hij loopt zo super op zijn eigen benen. Rustig aan doen, hij is nog jong! :)

CARM_DAYZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 09:43

Gypsy schreef:
Wauw, schitterende verschijning, fantastisch gereden, helemaal geen commentaar op eigenlijk!
Vind het heel fijn om te zien dat je hem lekker lang laat. Zonde dat mensen dan roepen dat je 'm meer op moet pakken, dat is juist wat je bij zo'n jong paard niet wilt zien. Lekker op eigen benen leren lopen, en als hij een jaar of 5 is wat serieuzer gaan rijden.
Van die jonge paarden meteen al opgericht omdat ze het liefst met 6 jaar al Z willen starten krijg ik de kriebels. Dan weet je zeker dat ze voor hun 15e verrot gereden zijn!

Dus laat je niet opjutten TS, super dat je tot 4 jaar gewacht hebt ook, dat krijg je later in zijn leven driedubbel terug. Wie wil nou niet een paard dat met 20 gewoon nog helemaal op en top gezond is en nog bereden kan worden? Mijn complimenten!

Dankje Ciska! :D
Jij hebt het hem ten slotte in het echt gezien, herken je hem nog?

Hoe gaat het met je nieuwe aanwinst?

Groetjes

CARM_DAYZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 09:47

Bedankt voor alle positieve berichten!
We pakken hem steeds wat meer op, dit doen we rustig aan, hij is erg gevoelig in de mond, dus willen hem niet met te veel druk rijden.

Deze foto's zijn gemaakt na dat hij een jaar stil had gestaan, met longeren vind hij het erg moeilijk om met bijzet te lopen (lees: klapt achterover als hij te veel druk voelt)

Het was gewoon een voorzorgs maatregel om het niet met druk te rijden, dit ook voor mijn eigen veiligheid.
Van de week toch een poging gedaan, om hem op zit en wat druk terug te rijden, hier reageerde hij heel positief op!

eventing2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:39

wat een aparte verschijning, daar ga je wel punten mee scoren.
Hij loopt nog wat achter de teugel, nog meer van je been naar je hand rijden dan komt dat wel in orde!

jillicious11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:30

alleen stap voor stap meer contact maken, primá dat je zonder kunt
maar als het dalijk zwaarder word en hij die hulpen nodig heeft
snapt ie het niet..

ga zo door en jullie gaan het helemaal halen!!
super paardje