Het te ver uitdrukken van je hakken (foto)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: Het te ver uitdrukken van je hakken (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:22

Ze zal sowieso het bovenbeen moeten leren loslaten denk ik.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:41

meer met je boven benen lichtrijden, vroeger leerden we dat door zonder beugels te lichtrijden een poosje. Dan ga je weer te veel klemmen met je bovenbenen en knieen, maar daarna merk je het wel, de binnenkant van je bovenbenen moeten branden, dan weetje dat je goed zit

In je openingstekst geef je al aan dat we niet te veel comentaar mogen geven op je houding, en ons dus moeten beperken tot het probleem met je hakken.
Wel , laten we al dadelijk duidelijk zijn , het probleem zit niet bij je hakken, maar in je algemene houding, je gaat te veel staan in je beugels, als je staat kan je niet zitten, en de zit is het allerbelangrijkste om het paard te voelen en te controleren en te sturen.
Je hangt heel erg aan je teugels, ik begrijp best dat je paard tegentrekt, dat zie je overduidelijk ook op de foto, maar das nu net waar je dan als ruiter zou moeten aan werken, zoals jij het nu probeert , dus stevig gaan terugtrekken, zo ga je het probleem alleen maar erger maken, zo los je dat niet op, en ook hier wanneer je trekt aan de teugels trek je jezelf eigenlijk uit het zadel , dus ook hier weer geen correcte zit, dus ook geen controle.
Ik zou zeggen neem eens een paar goede zitlessen, dat zal nadien echt een groot verschil geven met het rijden zelf, en je probleem met je hakken kan je daar ineens mee verbeteren.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:44

Je draait je hakken naar binnen, als je deze naar buiten draait zoals het hoort krijg je ze volgens mij niet meer zover naar onder geduwt!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 12:50

aeolusnr1 schreef:
meer met je boven benen lichtrijden, vroeger leerden we dat door zonder beugels te lichtrijden een poosje. Dan ga je weer te veel klemmen met je bovenbenen en knieen, maar daarna merk je het wel, de binnenkant van je bovenbenen moeten branden, dan weetje dat je goed zit

In je openingstekst geef je al aan dat we niet te veel comentaar mogen geven op je houding, en ons dus moeten beperken tot het probleem met je hakken.
Wel , laten we al dadelijk duidelijk zijn , het probleem zit niet bij je hakken, maar in je algemene houding, je gaat te veel staan in je beugels, als je staat kan je niet zitten, en de zit is het allerbelangrijkste om het paard te voelen en te controleren en te sturen.
Je hangt heel erg aan je teugels, ik begrijp best dat je paard tegentrekt, dat zie je overduidelijk ook op de foto, maar das nu net waar je dan als ruiter zou moeten aan werken, zoals jij het nu probeert , dus stevig gaan terugtrekken, zo ga je het probleem alleen maar erger maken, zo los je dat niet op, en ook hier wanneer je trekt aan de teugels trek je jezelf eigenlijk uit het zadel , dus ook hier weer geen correcte zit, dus ook geen controle.
Ik zou zeggen neem eens een paar goede zitlessen, dat zal nadien echt een groot verschil geven met het rijden zelf, en je probleem met je hakken kan je daar ineens mee verbeteren.

Waar heb jij het over? Ik snap eigenlijks niks van je tekst (mag wel even pbtje sturen). Bedoel het niet bot ofzo, maar ik snap het niet. En dat over teveel staan in je beugels(2de foto), ik sta altijd als ik lichtrij ( :') ).(Reed bij die eerste foto 1 mnd de pony, 2de foto 3 wkn) Maar als je wil mag je me wel even pb sturen.. :) Maar bedankt voor je reactie! *voelt zich heel dom dat ik het niet begrijp*
Laatst bijgewerkt door LYSANNO op 09-07-11 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 12:58

Bedankt voor de andere tips ook! Het enige wat ik nog niet snap is of ik nu mijn beugels korter of langer moet doen? Omdat ik 2 verschillende dingen heb gehoord, korter en langer. :)

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:06

Als je voet in de beugel hebt dan is het belangrijk dat je nergens spierspanning hebt. Ik heb veel drukken, uitdrukken en aandrukken hierboven gelezen en dat veroorzaakt allemaal spierspanning. Gewoon je been onder je laten hangen en zitten op je zitbeenknobbels. Je voet 'plat op de grond' of te wel, niet uitdrukkend.

Bij vragen mag je me altijd mailen.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 13:09

Dankuwel! Klopt dat ik eigenlijks ook zelf wel veel bezig ben met mijn voeten/hakken/benen, eigenlijks misschien wel te veel.

zythe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:42

beugels wat langer doen misschien????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:44

Ik heb nogal het idee dat je niet te ver je hakken uitdrukt, maar simpelweg je been afsteekt. Houd je been eens netjes aan je paard en kijk eens hoe 't er dan uit ziet :)

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:11

volgens mij is het meer je benen "afsteken" dat je doet. probeer idd met een gaatje korter.
je kan jezelf controleren tijdens het rijden of je benen op de juiste plaats zijn, je moet immers altijd contact hebben met de buik van je paard, als je dat niet hebt "steek je je benen af" (= duw je ze te ver naar voor)
eenmaal je been op de juiste plaats is zal je je hakken ook juist uitdrukken, naar onder toe en dus niet naar voor
misschien eens proberen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:24

Dit probleem lijkt inderdaad meer op het afsteken van de benen. dat is een probleem waarbij je door een blokkade ergens in je lichaam je benen niet kan ontspannen. In dit geval waarschijnlijk omdat je teveel kracht zet in op je armen, maar het werkelijke probleem zal in het echt door iemand met verstand van zaken opgespoord en gecorrigeerd moeten worden.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:29

ik had het zelfde gewoon idd concuquent de beugels langer doen!als je jou beugels op de gaatjes van een kind van 150 lekker zitten en je bent een 168 klopt er iets niet..... ook heb ik chaps dat maakte dat ik mijn voeten bijna verticaal hield en last van mijn enkels kreeg en toen pas ben ik er mee gestopt en dus er heel erg op letten

JosjeCamena8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:18

je moet er gewoon op letten ik had dat mijn tenen te ver naar buiten staken ik ben er op gaan letten en nu is het over

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:20

Volgens mij is dit je benen afsteken en niet de hak uitdrukken. Onderbeen verder naar achteren, volgens mij scheelt dat al een heel stuk.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:23

Lekekr zonder beugels gaan rijden :j Je gaat verzuren omdat je klemt ;) Net zolang doorrijden tot het echt heeeeel erg zeer doet :P dan kan je niet meer klemmen van de pijn, dan heb je nergens meer spierspanning ;( en dan zit je ineens heel anders, maar wel in balans...

crazyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:06

Je beugels eraf halen en zonder gaan rijden!
Of je beugels 2gaten korter doen zodat jij niet het gevoel hebt dat je er heel hard op moet trappen om ze bij je te houden.