Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aeolusnr1 schreef:meer met je boven benen lichtrijden, vroeger leerden we dat door zonder beugels te lichtrijden een poosje. Dan ga je weer te veel klemmen met je bovenbenen en knieen, maar daarna merk je het wel, de binnenkant van je bovenbenen moeten branden, dan weetje dat je goed zit
In je openingstekst geef je al aan dat we niet te veel comentaar mogen geven op je houding, en ons dus moeten beperken tot het probleem met je hakken.
Wel , laten we al dadelijk duidelijk zijn , het probleem zit niet bij je hakken, maar in je algemene houding, je gaat te veel staan in je beugels, als je staat kan je niet zitten, en de zit is het allerbelangrijkste om het paard te voelen en te controleren en te sturen.
Je hangt heel erg aan je teugels, ik begrijp best dat je paard tegentrekt, dat zie je overduidelijk ook op de foto, maar das nu net waar je dan als ruiter zou moeten aan werken, zoals jij het nu probeert , dus stevig gaan terugtrekken, zo ga je het probleem alleen maar erger maken, zo los je dat niet op, en ook hier wanneer je trekt aan de teugels trek je jezelf eigenlijk uit het zadel , dus ook hier weer geen correcte zit, dus ook geen controle.
Ik zou zeggen neem eens een paar goede zitlessen, dat zal nadien echt een groot verschil geven met het rijden zelf, en je probleem met je hakken kan je daar ineens mee verbeteren.
).(Reed bij die eerste foto 1 mnd de pony, 2de foto 3 wkn) Maar als je wil mag je me wel even pb sturen..
Maar bedankt voor je reactie! *voelt zich heel dom dat ik het niet begrijp*
Je gaat verzuren omdat je klemt
Net zolang doorrijden tot het echt heeeeel erg zeer doet
dan kan je niet meer klemmen van de pijn, dan heb je nergens meer spierspanning
en dan zit je ineens heel anders, maar wel in balans...