4-jarige Roy weer @ training || L1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GiBo

Re: 4-jarige Roy weer @ training || L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:27

Wat een goede resultaten hoor! Netjes :j En terecht, je rijdt erg netjes! Prachtige pony ook :j

Als je meer voor je zou kijken, zou het plaatje nog mooier zijn :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 22:41

bedankt :)

pandoraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:34

je moet iets meer naar achteren leunen, je zit aardig ver naar voren.
ook je hoofd moet wat verder recht op, zodat je tussen de oren doorkijkt.
ellebogen wat krommer, en je pony lijkt soms wat nerveus.
af en toe de teugels een beetje laten vieren, zodat je pony even een "pause" kan nemen
maar dat kan juist komen omdat je veel met hem bezig was. ik vind je erg netjes rijden
Laatst bijgewerkt door Sica op 26-07-11 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 13:57

Ik moet inderdaad mijn hoofd meer terug houden en voor me uit kijken. Ellebogen meer buigen ben ik het niet mee eens. Ik heb mijn handen soms juist wat te hoog. De lijn van mijn onderarm en ee teugel hoort 1 lijn te zijn. deze word soms onderbroken. Als ik mijn ellebogen meer zou buigen zo dat alleen maar erger worden :)

Pony is niet nerveus hoor :n hij heeft super veel loop lust, dat kan ik nog niet altijd omzetten naar ontspanning maar nerveus is hij niet. Tussendoor stappen we zo'n 3 a 4 keer. Voordat we gaan stappen laat ik zijn hals langer worden en lager instellen zodat hij zijn bovenlijn ontspant. Ik rijd hem een half uur tot 3 kwartier 4 keer in de week. Hij krijgt dus genoeg pauze :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:10

Ben het er wel mee eens, dat je ellebogen iets meer aan je lijf mogen zijn op sommige foto's.
Mijn moeder zegt dan altijd: Doe iets meer Anky, iets minder Albert Zoer.
Dat betekent niet automatisch, dat je handen hoger komen te zitten.
Maar ik denk, dat als je inderdaad je hoofd iets meer terug houdt je schouders meer naar achteren, dat er dan een verschuiving van je hele lijf is en je ellebogen vanzelf meer aan je lijf gaan.

Maar vind het wel een heel ontspannen beeld, maar dat wist je al.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 22:21

Denk dat als ik mijn ellebogen meer aan mijn lichaam houd (je bedoelt meer terug toch?) dat ik dan teveel voor bij mijn zadel werk. Kan het wel eens proberen in iedergeval :)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:04

Wat een leuk paard, lijkt op de wedstrijd fotos ook best veel op mijn oude paardgefokte e-pony.

Hij zou voor de training van mij iets ronder mogen en in de oprichten zou hij zijn rug wat meer mogen loslaten.
hij heeft wel echt een mooie compacte bergop galop :P

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 18:03

Pony :D

Hij is een te groot geworden D pony.
We hebben hem nu inderdaad wat lager en ronder. Dit deden we eerst niet omdat hij van achter nog niet sterk genoeg is. Dan boog hij niet genoeg in de sprong en viel wat op de voorhand, daardoor word het horizontale evenwicht verstoord. :) laatste tijd is dit beter. Als we hem wat lager hebben losgereden blijft hij in de 'oprichting' ook losser in het lijf. Erg leuk om die vooruitgang te voelen :D