Zyalda weer eens HAW in nieuw setje :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskia_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:39

Wat een prachtig paard heb je zeg! echt super en ook hele gave bewegingen :j
Het enige wat ik je wil meegeven is je houding, dit vind ik een aandachtspuntje. Ik heb het idee dat je je benen niet helemaal mooi aan het paard sluit, dit mag je meer doen en zoals net al gezegd iets stiller en ontspannender op je paard gaan zitten in de galop ;)
En probeer je handen dichter bij elkaar te houden. Verder vind ik het er super ontspannen en rustig uit zien, je rijdt erg netjes!
Succes met je mooie merrie!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 15:53

Hahaha ik ben nog wennende aan mijn nieuwe zadel, normaal liggen mijn benen veel stiller.
(ook nu zijn ze al veeel stiller.. heb tig filmpjes waarbij ze niet zo "aanwezig" zijn, ook zonder
zadel.. terwijl ik niet klem. Wat ik wel met je eens ben, is dat ik afentoe een beetje richting
stoelzit neig. Moet mijn voeten meer onder mijn lichaam proberen te gaan leggen.

Ik ben zeer zeker ontspannen in galop. Te ontspannen zelfs.. ik houdt haar voorwaarts door
te stuwen.. als ik mezelf "stil" zet valt ze binnen 2 passen in draf. Ongeacht of ik been geef
of niet.

We zijn er wel hard mee aan het werk door dit onbewust af te leren door haar bezig te houden
met galopoefeningen. Ze is gewoon heel gevoelig op mijn zit :=

Ze loopt op het moment wat meer "onder" me op de film loopt ze geweldig ruim en ik zit haar
verder niet in de weg.. ze is lekker actief maar ik laat haar daar wat lang worden. (waar afentoe
niets mis mee is) maargoed.. we hebben niet voor niets een HAW, heb hele nuttige tips gehad
waar ik weer lekker mee aan de slag ben :D En zo gaan we stiekempjes iedere x vooruit

Kathmandu

Re: Zyalda weer eens HAW in nieuw setje :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:36

Leuk om weer een topic van jullie te zien! Normaal reageer ik niet zo snel, maar omdat je zo graag de mening van een ander ziet, wil ik toch nog wel even wat kwijt(en omdat ik het zo grappig vind dat je bij mijn manege om de hoek rijdt)! Ik wil als eerste zeggen dat ik het heel goed vind dat je met zo veel geduld met haar bezig bent en haar ook de tijd geeft! Je hebt daar straks echt profijt van! Ook goed dat je op lengte rijdt met een net tempo! Om haar sterker en soepeler door haar lijf te krijgen zou ik heel veel gaan afwisselen. Veel schijnovergangen waarbij rechtgericht blijven een aandachtspunt blijft. Zo ook haar hoofdhalshouding. Op een gegeven moment lijkt het alsof ze zich lang wil maken in de galop, op zon moment zou ik net haar iets lager willen rijden in haar hals of iets in tempo veranderen om haar weer bij jouw les te krijgen. Maar ik denk echt dat al je tijd die je haar nu geeft zich later weer gaat uitbetalen, veel plezier en succes verder!

S_en_Z

Re: Zyalda weer eens HAW in nieuw setje :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:59

hahaha dankje!

We zijn veel bezig met overgangen en schijnovergangen inderdaad. Zodat ze meer op de achterhand
komt en zichzelf gaat "vormen" in de hoofd hals houding zonder zich eruit te drukken of lang te maken
(als in tempo terug op zit bij neus eruit en tempo voorwaarts als ze neigt op te kroppen)

We nemen ook lekker veel slangevoltes, afwenden en rechte lijnen mee.. ze heeft nog de neiging een
beetje te zigzaggen omdat ze bij lange lijnen rechtuit gaan twijfelt of ze niet naar links of rechts moet
(denkt zo hard mee) voltes verkleinen, vergroten, wijken op de volte en 8jes draaien deden we al meenemen
in onze training.

Gisteren gereden maar ze was bij de smid geweest en heel erg hengstig dus ze oogde wat sloom. Vandaag
stapdagje gedaan (uurtje zonder zadel met halstertje om door de bak gewandeld) en morgen weer wat aan
het werk. Ze had wat spierpijn in de linker bovenhalsspier (wou rechtsom niet graag buigen om het been
terwijl ze rechtgebogen is en linksom boog ze heel netjes...)

Ja.. ook met halstertje om buigt ze in stelling om mijn benen zonder druk op halster of halstertouw
(had die maar aan 1 kant) :P Als ik het idee heb dat ze zich niet topfit voelt doen we ook ff niets.
Dag erna is ze dan altijd weer 200% geconcentreerd. Dan maar een extra dagje vrij.

Heb geen haast :D

Dat de galop nog niet helemaal fijn is komt merendeels door mij hoor, heb vooral veel aandacht besteed
aan de draf. In galop is ze gewoon nog niet helemaal super aan de hulpen (al lijkt ze dat soms wel)
maar dat komt wel goed :)

Fabby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:56

Vind het er erg goed uit zien! En wat een verschil met de andere foto's van een aantal maanden geleden! Je ziet echt dat ze veel ontspanneder in de hals is gaan lopen. Zou inderdaad nog een beetje aan de galop werken om er daar ook lekker ontspannen in die hals te laten lopen maargoed weet zeker dat dat wel g oed gaat komen jullie! Jullie zijn een leuke combinatie!!