hoe moet ik verder ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Re: hoe moet ik verder ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:49

dan doe je toch i.p.v. rijden longeren? :D

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 16:50

jaa dat ga ik vanavond ook doen, als ik me goed genoeg voel. en morgen ga ik hem ook longeren :)

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:51

Denk je dat je er nog met zelfverzekerdheid op kan zitten ?
denk dat je heel erg de baas moet spelen bij dt paardje als ik het zo hoor maar lijkt me lastg om er heel zelfverzekerd op te stappen na dit ongeluk...

Denkt er nog goed over na !

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 16:52

ik denk dat door meer met hem te doen borstelen, longeren de zelfverzekerheid weer naar boven komt!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:53

anders ga je VD of GW doen?

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 16:54

als hij los in de bak loopt dan springt ie of weer over de bakheen, of hij molt alles :+

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:56

dan houd je hem aan een touw? :+

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 20:14

ik heb hem net gelongeerd ging heel erg goed! alleen een paar bokken en beetje rennen aan de lijn.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:51

Zou idd Nikki maar eens om advies vragen :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:38

Hee Jessica, voel me een beetje voorbij gelopen als ik het zo zeggen mag.

Stoer is absoluut niet gevaarlijk, maar je moet nu eenmaal kunnen rijden om hem met hem over weg te kunnen.
Alle meisjes die jullie er op laten kunnen dat niet en dan krijgt hij streken.

Ik denk dat ik even contact op neem met de nieuwe eigenaar, want ik vind het zonde dat hij zo verpest word. Dan ga ik hem liever zelf weer trainen, dan weet ik zeker dat hij braaf is. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:40

Wat ik trouwens heb gehoord Jessica is dat hij de bak helemaal niet is uitgesprongen????? En hier lees ik van wel?

Lijkt me nogal raar ook.

Arme Stoer. :(
Laatst bijgewerkt door Chaos op 01-07-11 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:42

En het longeren, daar ben ik ook bij geweest, maar misschien moet een van jullie eens een vaste ruiter/longeur worden van Stoer. Hij kan onmogelijk een vertrouwensband opbouwen als er per week 5 verschillende mensen of meer mee aan de slag gaan.

Het is een jonge pony, hij is overigens geen 4, dat is hij al geweest vorig jaar. :D

Je moet hem aanpakken, en tegelijkertijd in zijn waarde laten. Ik zeg: GOED LES NEMEN.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:46

Jeetje :(:) , ik ben om dezelfde reden gestopt met hem. Ze moeten hem laten rijden door arjen. Ik kon hem wel aan, maar heb ook nog een kind waar ik aan moet denken.

longeren ging mij trouwens wel heel goed af met hem, maar ik heb ze erger aan de longe gehad

Niet gemeen bedoelt, maar je hebt te weinig ervaring en je bent te jong om dit alleen op te lossen. Je hebt hier flink veel begeleiding bij nodig. Er gaat zo nog eens een ongeluk gebeuren dat iemand in het ziekenhuis beland, of erger.
Laatst bijgewerkt door Pentax op 01-07-11 11:58, in het totaal 2 keer bewerkt

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:54

Ik denk dat het goed zou zijn als Nikki met hem aan de slag zou kunnen!!!

Want idd, zoveel verschillende mensen helpt er niet bij denk ik...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:00

Met longeren heeft hij hier nooit wat verkeerds gedaan.
Maar net wat ik zeg: Er moeten ervaren mensen met hem aan de slag.
Zo heb ik hem ook verkocht: Hij zou flink doorgereden worden. Ik heb toen al gemeld dat hij te mans was voor de kids alleen. :)

Paarden zijn niet gevaarlijk, paarden maken gebruik van de openingen die geboden worden door ruiters/eigenaren/verzorgers. :)

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:01

Nikki, inderdaad! Dat hebb ik zelfs met co gemerkt, ben blij dat ik bijtijds ben gaan lessen :o

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:04

Hij is voor de meesten die met hem omgaan zeker wel gevaarlijk, door onervarenheid.
Er zijn er maar een paar die het wel kunnen, maar die denken ook, als je er zoveel kinderen op zet of hem 3 dagen op stal laat staan, mag je het zelf oplossen.
En dan blijven er alleen jonge meisjes over die het willen doen.

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 12:07

nou ik vind dat nikki gelijk heb dat hij absoluut niet gevaarlijk is. in mijn OP staat dat anderen dat tegen mij hebben gezegt. maar ik vind hem ook niet gevaarlijk. hij is gewoon nog jong..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:08

Dus is Stoer niet gevaarlijk, maar gaan er te onervaren mensen mee om. :)
Mijn ventje is echt niet gevaarlijk, maar jong en speels. :D

Afbeelding
Stoer met een van mijn jonge lesklantjes.

Stoer mag gewoon geen rustdag hebben. Dan is hij goed te rijden. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:23

Ik zou het trouwens niet medisch zoeken hoor.
Hij speelt een spelletje.
Hoefsmid komt er geregeld bij. Hij is bij mij vlak voor verkoop naar de tandarts geweest; gebit is dik in orde.
Het dressuurzadel heb ik mee verkocht en is op hem aangepast.
Ik laat al onze paarden kraken, hij is dus ook geweest maar had nergens rare blokkades of pijnen. :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:16

xjesssicaa schreef:
ik heb hem net gelongeerd ging heel erg goed! alleen een paar bokken en beetje rennen aan de lijn.

Niet om banketstaaf te zijn, maar als een paard (wat het al zou moeten kennen) tijdens het longeren aan het bokken en rennen is, noem ik dat niet goed gaan!

Als een paard zo gereageerd heeft met rijden zou ik echt de ontspanning gaan opzoeken! En dat de hoogste prioriteit geven.
Zou je het prettig vinden als hij zou gaan bokken en rennen als jij er op zit? Denk het niet :+

Zorg er dus voor dat hij ontspannen is. Wordt hij heel druk van draven, laat je hem even wat meer stappen, stilstaan en achteruit doen. (Ook ontspannen met nek laag achteruit)

Zoals het nu overkomt wordt dit paard gestresst van 'werken' met mensen. Je moet ervoor zorgen dat hij lekker ontspant als hij moet werken.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:23

Nee ze worden lekker rustig als ze al knetterdruk zijn en dan ook nog eens moeten stilstaan en achteruit lopen :+

Die pony komt niet in de wei, krijgt naar wat ik hoor erg veel brok. Dan is ie ook nog eens druk van zichzelf. Niet gek als ie ontploft als er één keer in de twee/drie dagen iemand wat mee doet. Toch?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:32

Japeloup schreef:
Veiligheid voorop. Het belangrijkste is wat je gevoel zegt.
Maar belangrijk om uit te zoeken waar dit gedrag vandaan komt, klinkt mij niet als een standaard jonge paarden probleem.
Denk aan rug klachten, niet passend zadel, gebit niet in orde en ga zo nog maar even door. Imo geeft een paard niet zo'n reactie omdat hij jong is en wellicht dingen niet begrijpt of kan. Klinkt als een vlucht reactie uit ongemak.
Voor je weet waar het gedrag vandaan komt zou ik in ieder geval er niet meer op klimmen.

Helemaal mee eens :j

Op mijn oude stal reed een verstandelijk beperkte man op een tinker, die tinker liep telkens naar
de uitgang en gooide zijn voorbenen over de bakrand heen. Hij was erg sterk in zijn handen en
daardoor ging de tink aan het lopen waardoor hij ging schreeuwen en nog harder trekken.. en toen
probeerde paardlief hem telkens te peren.

Uiteindelijk zijn ze van stal gegaan.. weetniet hoe het geeindigd is.. maar voor je weet of het pijn is
zou ik er niet meer op gaan.. Het had ook anders af kunnen lopen..

Hij kan natuurlijk ook de rest van de week te weinig doen.. dan zou hij of gelongeerd of bereden moeten
worden..

Als de eigenaren zich niet bekommeren om het dier en er alleen iemand op willen zetten zou ik zeggen,
Ga er lekker zelf op. Pony moet gewoon iedere dag zijn stal uit en/of de wei op.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:00

En je moet hem gewoon ook een mep durven verkopen he Jessica.
Ik ging vorige week zijn stal in omdat ik toevallig op Waterberg was en ik hem dus voor 't eerst weer kon opzoeken. Hij beet gelijk. En hij kreeg gelijk een vuist tegen zijn kaak aan. Daarna was hij poeslief.

Hij moet weten wie de baas is! :)

Aan de longe zou ik hem trouwens niet beginnen met achteruit zetten. Dan werk je hem alleen maar omhoog op zijn achterbenen gok ik zo. Laat hem eerst ff knetteren, en hang er daarna een bijzet aan en schop hem aan het werk. :j

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:57

Klopt het dat ik uit het verhaal heb opgemaakt dat dit paardje dus verkocht is door chaos aan een particulier, die het paardje bij een manege in pension zet en vervolgens iedereen hem maar laat verzorgen en rijden of begrijp ik het nu verkeerd ?