Wimke @ kür op muziek (Z1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:50

ZusJacobs schreef:
olijf schreef:
Dat is waar, maar vindt het erg veel lef hebben om te zeggen dat Totilas een SLECHT achterbeen heeft... En ook geen zins te maken hebben met het topic van de TS.
Gaat natuurlijk nergens over.
En vind dat de TS erg netjes en met veel zelfkennis de commentaren beantwoord.
Het kan altijd beter ;) zo simpel is het.
Paard zit mooi in de spieren en in de galopade zie je dat hij absoluut wel mooi het achterbeen onder brengt.
Gewoon lekker door knutselen :))
Denk ook dat de fotomomenten niet altijd even gunstig zijn!

Veel lef nee, waarheid ja.. Blijkbaar word het niet getolereerd als er een keer iets gezegd word wat voor veel mensen niet kan.. Vervelend maar ik lig er niet wakker van :) En het ging wel over de Ts, de Ts kwam namelijk zelf met Totilas ;) Ik zeg ook niet dat ze mijn commentaar niet goed beantwoord.

Paard met een slecht achterbeen kan echt niet zo een passage of piaffe laten zien hoor, weet niet hoe jij het normaal gesproken doet?
En TS geeft ook nergens aan dat ze liever een spectaculair voorbeen heeft dan een mooi dragend achterbeen.
Dat maak jij ervan. Jij begint ook over een ENORM slecht achterbeen, hoe verklaar je de galop foto dan daar is het echt niet slecht.
Je mag best zeggen dat je het nog niet goed genoeg vindt, maar heb gewoon een hekel aan de mensen die zelf (meestal) niets presteren en dan wel een ander de les gaan lezen. En dan bedoel ik niet persee in de ring.
Zo pff dat lucht op.
Ken de TS trouwens niet, maar vind het altyijd leuk om foto's te kijken en dit commentaar schoot ff verkeerd!!
Sorry voor het vervuilen van je topic TS :o

Vala

Re: Wimke @ kür op muziek (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:54

Ik vind de opmerking over het slechte achterbeen in de uitgestrekte draf ook overtrokken. Ik zie een actief achterbeen wat zeker niet voldoende ondertreedt maar ik heb ook het idee dat dat bij de 1e uitgestrekte draf ook spanning is. Dit paard heeft zeker geen slecht achterbeen, ik vind zijn achterbeen juist lekker vlot, dat is een goed uitganspunt om aan te knutselen.
En Totilas een slecht achterbeen? Yeah right...

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:00

Hij mag nog iets meer tot dragen komen maar ik vind het verder een heel fijn, ongedwongen beeld! Je rijdt 'm mooi van de hand af.
Wat ik wel jammer vind is dat de hele kür Ierse muziek is en dat het drafstuk dan een totaal andere stijl is. Maar dat is persoonlijk.. :)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:17

ZusJacobs schreef:
Ik zie op teveel foto's een paard wat zijn hals niet tilt (en dus zwaar word) en enorm slecht achterbeen gebruik. In de Z hoort een paard meer de achterhand te gebruiken, in de uitgestrekte draf is zijn achterbeen echt enorm slecht. Bij het warmlopen kun je hem beter actief van achter rijden inplaats van een spectaculair voorbeen. Verder moet jij zoals je al aangaf je schouders niet naar achter drukken, heb sowieso het idee dat je teveel naar achter hangt (benen te ver naar voren, bovenlijf te ver naar achter).

Leuk beestje maar zou veel netter gereden moeten in het Z!

onder het motto: " de beste stuurlui staan aan wal....." :(

Ik vind het er helemaal niet zo slecht uitzien, ok, er zijn verbeterpunten, maar komt wel goed.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 14:33

Thanx Vala, Olijf en Sympie!
In de eerste foto´s drukt hij inderdaad het kruis omhoog ipv dat hij het laat dalen, maar op sommige foto´s is te zien dat hij het ook wel kan. Wim is geen paard wat van nature echt de berg op loopt en gemakkelijk tot dragen komt, hij is ook ´statisch´ in zijn houding. Hiermee bedoel ik dat hij een houdig aanneemt waarin hij zich prettig voelt en is hier dan ook nog wat moeilijk in te bewerken. De vliegende wissels zijn bijvoorbeeld ook een hele (HELE grote) uitdaging, maar niet onmogelijk. Wim heeft als veulentje ook gewoon op Hedel markt gestaan (en dat is niet omdat het zo´n natuurtalent is), dus ik vind dat hij het zo gek nog niet doet.

@ Listiglistje, het is en blijft inderdaad gewoon hobby en plezier hadden we zeker in Son ;)

@ Janneke W, ik probeer heel bewust zo min mogelijk met mijn handen in te werken, fijn dat dat te zien is! In de training ben ik nu ook veel bezig met echt sturen op de benen.

Vrijdag rijd ik in Uden mee met de oefendressuur. De proeven die ik rijd worden beoordeel door Grand-Prix/Lichte Tour juryleden. De proeven worden gefilmd en het commentaar wordt direct ingesproken, dus ik ben benieuwd wat hun te vertellen hebben.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:12

ZusJacobs schreef:
Leuk beestje maar zou veel netter gereden moeten in het Z!

Dit is altijd zo makkelijk praten als je aan de kant staat hè, de beste stuurlui staan altijd aan wal!

Ik mis een stuk gedragenheid en ook de eenv wissels zouden met een betere voorbereiding beter uit de verf komen, maar ik vind het verder wel een aansprekend beeld een een sympathieke combinatie om naar te kijken. :)

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:39

Vind het er fijn uitzien TS! Nog genoeg verbeterpunten, maar die heb je al lang zelf genoemd. Het is een mooi actief beeld en ik vind je sympathiek rijden.
Laatst bijgewerkt door Sica op 30-06-11 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:43

Wauw wat een gave vos heb jij!! Vind hem er netjes uitzien, mag iets meer gedragen lopen en zoals je zelf al aan gaf je schouders niet te ver naar achter plaatsen. Maar ik vind dat je echt een supergaaf paard hebt!!

En wat betreft het achterbeen van Toot, volgens mij loopt hier al een topic over...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:05

Dames, dames, laten we het alsjeblieft gezellig houden! :D

TS, ik vind dat je een enorm gaaf dier onder je kont heb!

Ank89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:01

Paard wordt vriendelijk gereden, maar inderdaad zoals meer mensen zeggen moet het achterbeen er een stuk meer onder. Het tempo ligt nog te hoog om dit paard gedragen te houden. Dit zie je ook terug komen in de eenvoudige wissels (drafpassen) en de uitgestrekte draf (achterbeen gaat naar achter ipv eronder en stuwend)

Toch denk ik dat de TS zeker weet waar ze mee bezig is en paard ook zeker leuk mee kan lopen in de Z. Fijn ook dat je op trensje blijft rijden! Probeer het tempo ietsje terug te leggen zodat de draagzaamheid beter behouden blijft. Ook zal het paard dan compacter bij mekaar blijven. Blijf ook werken aan de buiging in het lijf tijdens de SB en appuymenten.

Succes met dit leuke paard en toffe muziek heb je onder de kur! :)

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:11

leuk beest :) maar waarom rijd je hem niet gewoon op een trens? je hebt er nu een soort van africhtingsbit in? vind dat persoonlijk niet zo mooi lijken en helemaal in het z niet :P

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:14

Is een kneveltrens, is dus een gewone trens maar ligt stiller in de mond.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 07:28

Mijn reactie is verwijderd omdat het volgens hun niks toevoegd.
Ik vind je paard heel mooi en het ziet er ook netjes uit.
Je rijstijl ziet er rustig uit.
Zo modje ook weer tevreden.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:52

Verstandig hoor een cap op je kop! _/-\o_

Zag op de foto's al dat je achterover zit, maar op het filmpje bij binnenkomst valt het nog meer op ( je klapt nog net niet op de kont van je paard :P ). Dat is echt een punt waar je aan moet werken, vind dat een bijzonder storende factor in het beeld opleveren en dat terwijl de rest van je houding ( tenen tot aan heup/onder rug) wel netjes. Zoals je zelf al aangeeft hebben jullie nog 'zwakke' punten/verbeter punten, maar ik zie zeker een leuke combinatie die echt wel door de Z heen komt :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:59

roxiie schreef:
Zag op de foto's al dat je achterover zit, maar op het filmpje bij binnenkomst valt het nog meer op ( je klapt nog net niet op de kont van je paard :P ).

Uuhhhmmmmm volgens mij naait haar paard eruit door de "ineens" harde muziek :o lijkt mij daarom niet zo'n geschikt voorbeeldmoment :+

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:19

Super gave vos, en dat van de markt in Hedel. Alles ia al gezegd. Wat mij het meest opvalt is een achterbeen dat achter de maasa komt ipv dragend. Ook ik denk dat het komt door een te hoog tempo. Maar dat komt vast goed door het trainen. Advies: Laag tempo rijden en van daaruit activiteit gaan vragen door korte tempowisselingen. Ik kan uit ervaring zeggen dat het werkt. Maar wel veel geduld nodig :)

Galop laat zien dat hij wel degelijk een goed achterbeen heeft en wel ophoog kan komen aan de voorkant. Ik zou oppassen met het lang/laag rijden zoals op de eerste foto ivm dat je aangeeft dat hij moeilijk de berg op wil lopen.

Ach de rest is al gezegd. Je rijd vriendelijk, jullie hebben plezier en kunnen nog presteren ook! En ja beste stuurlui staan aan wal. Je haalt voor NU het maximale uit je paard en gaat nog verder met trainen zodat jullie nog beter worden.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:23

Wat een vriendelijke beeld! Uit je posts is duidelijk te lezen dat je traint om bijvoorbeeld jouw houding en zijn achterhand meer aan het werk te krijgen, dus ik denk dat wij er met zn allen nog weinig aan toe te voegen hebben.

Ga zo door, maar houd er zeker dit plezier in!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:58

listiglistje schreef:
roxiie schreef:
Zag op de foto's al dat je achterover zit, maar op het filmpje bij binnenkomst valt het nog meer op ( je klapt nog net niet op de kont van je paard :P ).

Uuhhhmmmmm volgens mij naait haar paard eruit door de "ineens" harde muziek :o lijkt mij daarom niet zo'n geschikt voorbeeldmoment :+

Als de TS van zichzelf niet zo 'achterover' had gehangen, was ze tijdens het 'uitnaaien' niet zover achter over geklapt als ze nu doet. Dus imo zeker wel een voorbeeld moment :+

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:44

jammer ik kan de foto's ook niet zien, heb het filmpje gezien, maar helaas wordt er niet ingezoemt, dus heel duidelijk vind ik het niet..
Maar wat ik zie, ziet er goed uit!!
Stoer! Succes bij de Kampioenschappen!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:57

oeh, wat een mooi bewegend paardje! Ziet er erg goed uit! Ga zo door! Uitgestrekte draf helemaal top! Met losrijden misschien wat meer naar beneden rijden, verder helemaal toppie:)