Zal is kijken naar et zadel, heb het geld niet voor een nieuwe ben ik bang..
maar kan altijd even kijken natuurlijk!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

SuzanLarissa schreef:Ik vind niet dat ik hem heel erg beperk door mijn houding, ook mijn instructrice heeft hier nooit wat van gezegd
JPS schreef:SuzanLarissa schreef:Ik vind niet dat ik hem heel erg beperk door mijn houding, ook mijn instructrice heeft hier nooit wat van gezegd
Op de foto's beperk je je paard wel degelijk door je houding/ zit/ teugelvoering, dat is toch echt wat ik zie..
Maar zoals ik las, ben je inmiddels als heel goed bezig met een verandering, namelijk door hem aan de voorkant los te laten!!
JPS schreef:Hmm, ja ik geloof best dat dat spul werkt.. maar ik geloof ten eerste niet dat 'n paard er misbruik van maakt dat hij lange teugel heeft.. Ik denk dat wanneer jij juíst loslaat (niet alleen in je hand maar in je hele lichaam) wanneer er spanning ontstaat, dat je dan de boodschap geeft dat er echt niks aan de hand is, dat hij op jou kan vertrouwen en dat hij ook kan ontspannen. Vasthouden/vastpakken heeft vaak een averechts effect en geeft een sneeuwbaleffect. Probeer maar eens eens een poosje!
SuzanLarissa schreef:JPS schreef:Hmm, ja ik geloof best dat dat spul werkt.. maar ik geloof ten eerste niet dat 'n paard er misbruik van maakt dat hij lange teugel heeft.. Ik denk dat wanneer jij juíst loslaat (niet alleen in je hand maar in je hele lichaam) wanneer er spanning ontstaat, dat je dan de boodschap geeft dat er echt niks aan de hand is, dat hij op jou kan vertrouwen en dat hij ook kan ontspannen. Vasthouden/vastpakken heeft vaak een averechts effect en geeft een sneeuwbaleffect. Probeer maar eens eens een poosje!
Bedoel niet dat hij er echt misbruik van maakt
ehm probeer het anders te verwoorden..
Als ik hem dan bijvoorbeeld lange teugel heb overigens ook met gewoon rijden en hij schrikt of is ergens bang voor dan gaat die rennen
als hij dan niet die steun voelt van de teugels of dergelijk dat ik er ben gaat die alleen maar harder en raakt die in paniek
dus kan het beter zeggen als angst dan misbruik, verkeerd verwoord door mij dus.
Ceasar is van zichzelf heel angstig en stresserig

Citaat:Oke, ik begrijp wat je zegt
De ene is nu eenmaal wat sensibeler dan de ander maar alsnog denk ik dat jij hem moet laten zien, dat hij op jou kan vertrouwen en dat er niks aan de hand is..
Jouw ontspanning is daarin zo belangrijk!
Maar dat is eenvoudiger gezegd dan zomaar even gedaan natuurlijk. Wat zegt je instructeur en hoe is de band met je paard naast het zadel?
ik doe grondwerk met hem en heb hier ook begeleiding mee gehad.SuzanLarissa schreef:Intructrice zegt er niet veel van, letten er wel een beetje op maar niet intensief.
zoals ik al eerder zei belemmer je, je paardje (en het beeld!!!) echt door je houding en zit. Ik denk als je dat verbeterd dat je punten zèker met 10/15 punten omhoog schieten. Gewoon omdat je diertje fijner gaat lopen en het er "lekkerder" uitziet. estell__ schreef:SuzanLarissa schreef:Intructrice zegt er niet veel van, letten er wel een beetje op maar niet intensief.
Meisje zoek een instructrice die hier wel op letzoals ik al eerder zei belemmer je, je paardje (en het beeld!!!) echt door je houding en zit. Ik denk als je dat verbeterd dat je punten zèker met 10/15 punten omhoog schieten. Gewoon omdat je diertje fijner gaat lopen en het er "lekkerder" uitziet.

Dan verlies ik mijn beugels,
SuzanLarissa schreef:Apart dat iedereen opvalt dat die moeilijk is in aanleuning terwijl dat niet zo is.
Hij komt heel makkelijk in de aanleuning is heel flexibel alleen hij komt te diep.
Heel erg zoekende, nu is dit al wel wat minder de afgelopen weken
maar moeilijk in de aanleuning is die echt niet.
Beugels nog langer, doe maar nietDan verlies ik mijn beugels,
ik trek hier heel erg mijn benen op, maar kan nooit kwaad natuurlijk om
een keer te proberen mijn beugels een gaatje langer te doen![]()
Kga toch de zadelmaakster maar is even bellen
SuzanLarissa schreef:Overigens niet om te zeuren maar hou er rekening mee dat ik rugproblemen heb die niet makkelijk zijn
en ik mijn rug volop train om weer sterker te worden zodat ik rechtop kan zitten
maar dat is mijn mening. Probeer meer naar de ontspanning te werken vooral!!! in je eigen lijf. Fellor schreef:Als je nagaat wat het doel van dressuur zou moeten zijn, het ontwikkelen van je paard, vind ik dit er toch teveel uitzien als een paard wat voor zijn opleidingsniveau uit een proef ingeduwd wordt zeg maar.
Het vwnw, de hand volgen, een zachte aanleuning en een ontspannen rug moeten weerspiegelen in een proef, ook op wedstrijd.
Ik zie een hand die vast wordt gezet, een paard wat heel erg van voor naar achter wordt gereden en een ruiter met veel spanning in het lichaam. Op wedstrijd is het ook anders, maar je zou altijd nog 80% moeten kunnen laten zien van wat je thuis hebt bevestigd en als ik dit zie vind ik het paard er dan nog niet klaar voor. Het lijkt me leuker als de wedstrijd voor jezelf een beoordeling/bevestiging is van je training.
Ik denk dat je er op de lange termijn meer aan hebt om ne even gas terug te nemen, je basis te verbeteren en van daaruit je opleidingstraject verder in te gaan. Daar zullen jij en je paard naar mijn mening veel meer aan hebben dan wedstrijden rijden omdat je het zo leuk vind.
van het weekend. En probeer maar eens een andere houding uit, dan heb je een hele andere uitstraling, zal wel wat onwennig zijn.. Maar dwin jezelf er maar eens toe. Want jij bent tenslotte de enige echte begeleider van je paard. Navidad schreef:Ten eerste wat een ontzettend leuk paard! Wel spannend he zo'n eerste wedstrijd?
Ik ben ook voor het eerst gestart dit jaar met een nu 4 jarige gribaldi merrie (die graag spoken mag zien en ontzettend heet kan zijn). en momenteel zijn we in 2 wedstrijden B+4. Voor een klein jaartje geleden, ben ik gruwelijk hard van haar afgevallen wat nog een flink staartje heeft gehad voor mij. Ik had een wevel scheef staan in me onderrug, bovenrug en in mijn nek. In eerste instantie ben ik niet zo piepert, dus dacht bij mezelf ik rij gewoon door, en er gingen weken overheen. Doormiddel dat zei nog opzoek was naar haar balans, en ik haar tegenzat met mijn houding, want zat flink voorover met gekromde schouders om mijn eigen pijn te verlichten, bouwde ze alleen maar spanning op. Voor enkele maanden terug ben ik toch naar de fisio gegaan en die heeft me volledig recht gekraakt. Omdat mijn houding verslechterd was heb ik mezelf gedwongen om rechtop te blijven zitten, want ik ben ten allertijden de begeleider in dit algehele opleidings traject. Na twee weken merkte ik al bijna 100% verbetering, er kwam weer swung in, met losstappen ging ze weer met het neusje naar het zand, ze liet zich door haar lichaam weer volledig los. en begon weer heerlijk te swingen. Met dit gevoel, en deze gedachte ben ik ook op wedstrijd gegaan, wat de eerste keer, op vreemd terrein en ook nog is in de drukte van 300 startende combinaties op maar enkele hectares, dus ook resulteerde met commentaar van de jury van woow ik kan het echt niet geloven dat dit een gribaldi is, en dat ze pas 4 word in mei.. Wat swingt die eroverheen zeg, en wat is ze cool in haar hoofd..
Op dit moment had ik bereikt wat ik wilde bereiken.. En had 181 punten en was 8ste van de 30 in de ring.. Bij de tweede proef had ik 193 - 2 want reed zelf verkeerd.. Met hetzelfde commentaar.
Ik wil je totaal niet de grond in boren ofzo, begrijp me niet verkeerd. Maar ik heb het volledige verschil gemerkt, gevoeld en andere mensen hebben het verschil kunnen zien..
Verder veel succes in zevenaar (mijn geboorte plaats)van het weekend. En probeer maar eens een andere houding uit, dan heb je een hele andere uitstraling, zal wel wat onwennig zijn.. Maar dwin jezelf er maar eens toe. Want jij bent tenslotte de enige echte begeleider van je paard.