2 NF-ers @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:40

krijg je les ?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 17:42

Domino_x schreef:
krijg je les ?

ja dat krijg ik ;) Sinds vorige week dinsdag zijn we inderdaad bezig met het meer oprichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:43

Je kunt zorgen dat ie op of net voor de loodlijn gaat lopen door je been er continu aan te houden.
vw-nw.

Ik vind je niet echt trekken in de mond, wel je handen vasthouden, wat dus niet helemaal juist is ;)

En de fotos die je na je OP plaats, vind ik er ook een stuk netter en vriendelijker uitzien :)
Dus je kunt het wel ;)

Domino_x

Re: KCT's Charon & KCT's Unique (NF-ers) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:44

zegt je lesgeever niets van je strenge hand?

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:44

TS je neemt niks aan wat ze hier zeggen, je hebt telkens een weerwoord. je plaatst een topic op bokt om commentaar/tips te krijgen. doe er dan wat mee! ik vind je paardjes ook totaal niet fijn lopen in de beginpost. de foto's die je later hebt gepost zien er een stuk beter uit. meer voorwaarts neerwaarts.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:45

_KiMbErLeY_ schreef:
Biepje schreef:
Foto 2 en 5, dat zijn voor mij foto's waar ik niet lang naar wil kijken. Pony ziet eruit alsof het klaar is om te tuimelen en spert de mond open. Dat is geen schuim.

sorry maar ik vind je reactie eigenlijk wel komisch, je bent wel een beetje een dramaqueen!! ;) maar ja, als dat jouw mening is dan moet je die vooral leren, we leven immers in een vrij land, maar dat zegt niet dat ik het totaal niet met je eens ben!! :Y)

Ach, dat is ook een manier om ervoor te zorgen dat niemand nog wilt reageren in je topics natuurlijk :+

Ik vrees alleen dat ik niet alleen sta in mijn verhaal ;) , en dan kan je misschien best eens enkele reacties lezen in dit topic en eventueel overwegen van je eigen mening aan te passen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 17:46

Domino_x schreef:

nee, dat komt omdat ik geen strenge hand heb echt niet, je zou eens moeten voelen hoe licht ze in mijn hand voelen!! ;)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 17:47

Biepje schreef:
Ach, dat is ook een manier om ervoor te zorgen dat niemand nog wilt reageren in je topics natuurlijk :+

Ik vrees alleen dat ik niet alleen sta in mijn verhaal ;) , en dan kan je misschien best eens enkele reacties lezen in dit topic en eventueel overwegen van je eigen mening aan te passen.

ja, dat weet ik, heb ook duidelijk bij de beginpost gezegd dat ik wel een beetje in begin te zien wat jullie bedoelen, maar opengesperde mond vind ik gewoon wel heel ver gaan!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:50

Negeer je mijn reactie nou bewust?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 17:54

Sodeletuut schreef:
Negeer je mijn reactie nou bewust?

nee sorry, was ondertussen ook eten aan het maken :(:)
maar zou fijn zijn als je dat wilt sturen, ik stuur je mn mail wel ff via pb ;)

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:54

_KiMbErLeY_ schreef:
Domino_x schreef:

nee, dat komt omdat ik geen strenge hand heb echt niet, je zou eens moeten voelen hoe licht ze in mijn hand voelen!! ;)

je ziet het toch!

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:57

Domino_x schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:

je ziet het toch!

Geef het maar op, ze luisterd en kijkt toch niet :P
En oprichten??? Haha eerst maar eens ontspannen ;)
En als ze zo licht zijn, dan kan je ook wel eens loslaten...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 17:59

Jaimylover13 schreef:
TS je neemt niks aan wat ze hier zeggen, je hebt telkens een weerwoord. je plaatst een topic op bokt om commentaar/tips te krijgen. doe er dan wat mee! ik vind je paardjes ook totaal niet fijn lopen in de beginpost. de foto's die je later hebt gepost zien er een stuk beter uit. meer voorwaarts neerwaarts.

oow ja, ik neem zeker wel wat aan, zie maar in mijn begin post, heb ik mijn mening al bijgeschroeft, maar dat betekent niet dat ik zomaar iedereen zijn frustraties over me heen hoef laten komen!! ;)

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:08

leuk dat je je plek hebt gevonden.
vind dat je wel heel streng bent met je handen soms
en ze wat in de krul trekt.
op sommige foto's ziet het er wel goed uit.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:10

Ik ben het helemaal eens met de voorgaande reacties.
Je moet je handen een stuk verder naar voren doen, want ze liggen nu bijna op je knieën.
Maar verder zijn het erg leuke pony's.

@sodeletuut, interressant dat e-book. Ik heb 'm ook gedownload.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:17

Vind net als de rest de foto´s geen fijn beeld geven. Het is wel duidelijk dat jij een paard wat van voren in de krul loopt, mooi vind tonen. Als je echter verder kijkt zie je dat er veel spanning op de bovenlijn zit bij beide paarden. Probeer de neus eens er wat meer uit te rijden. Simpelweg door ruimte te geven in je hand (teugels korter en je handen dragen + voor het zadel) en voorwaarts. Laat ze je hand zelf maar opzoeken ipv dat jij je handen op je schoot vast houdt.

Zijn erg leuke pony's, maar het beeld is echt niet fijn. Zie dat je de schimmel gaat starten, reken er maar op dat je daar erg veel commentaar op gaat krijgen.. In de krul is niet automatisch ook ontspannen.. Ben benieuwd naar een filmpje van het rijden als je zegt dat je zo zacht in je handen bent ;)

Edit; op laatste foto vind je je houding zelf een stuk slechter; ben het niet met je eens. Je hebt je hand daar mooi voor en het paard loopt daar ook veel meer ontspannen dan de pony's die je nu rijdt. Je zit hem daar totaal niet in de weg.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:20

De schimmel heeft volgens mij aan de rechterkant een rare witte aftekening, waardoor op foto 2 en 5 het lijkt alsof de mond open is, maar dat is volgens mij toch echt niet zo. Achter de loodlijn is overduidelijk, spanning kan ik altijd moeilijk van foto's zien. Teugels lijken soms wat lang.
Kruipen ze achter de teugel of rij je ze bewust zo rond?
Wat zegt je instructrice er van hoe je dit moet oplossen?
Bij mijn paard helpt het om veel overgangen te rijden. Die was gewend om zonder aanleuning te lopen (western) en had veel moeite met het aannemen van aanleuning. Dus kroop er vaak achter (en vaak nu nog - we zijn nog vol aan het leren), idee is om wel contact te houden. Dat ziet er dus niet uit. Door echt van achteren te rijden gaat het nu steeds veel beter!
Ik ben dus heel benieuwd hoe het er bij jou over een tijdje uit ziet.
(Dapper dat je weer een topic hebt gemaakt!)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:24

Hee TS,

Gave pony's heb je!
Wil toch even meegeven dat je echt moet leren meegeven in je hand. Je pony doet de mond al open, dat is dus geen fijn licht meeverende verbinding die je hebt, maar een stugge terugwerkende hand. Kijk naar je handhouding die verteld al veel. :)
Laatst bijgewerkt door Chaos op 26-06-11 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaimylover13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:26

_KiMbErLeY_ schreef:
Jaimylover13 schreef:

oow ja, ik neem zeker wel wat aan, zie maar in mijn begin post, heb ik mijn mening al bijgeschroeft, maar dat betekent niet dat ik zomaar iedereen zijn frustraties over me heen hoef laten komen!! ;)

nou dat is niet in je reacties te lezen.. dan zit die schroef nog aardig vast..
en dat zijn heus niet frustraties. iedereen heeft hier het beste met je voor en willen je helpen.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:17

_KiMbErLeY_ schreef:
Domino_x schreef:
krijg je les ?

ja dat krijg ik ;) Sinds vorige week dinsdag zijn we inderdaad bezig met het meer oprichten

Ze hoeven toch niet per se meer opgericht :)? De horizontale lijn opzoeken lijkt mij juist prima, maar dan alleen met het neusje er wat meer uit ;)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:23

Bij paarden die zo ontzettend verkeertesom lopen kan je maar 1 ding doen: hoofd omhoog trekken en gas geven en loslaten zodat ze eerst op eigen benen leren lopen, hierin lekker schakelen, veel overgangen, gekke bochten zodat deze goed recht worden gereden als halve voltes, rechtrichten en dan pas weer aan de voorkant gaan werken voor 'het plaatje'.

Ik zou als ik jou was echt les zoeken en als je dat wel hebt een heel andere instructeur! Als jij dit een goede manier van rijden vindt, ben ik bang dat je toch echt op een gegeven moment een paard gaat krijgen met allerlei gebreken! Dus ipv te reageren alsof je het helemaal voor elkaar hebt kan je ook hiernaar luisteren, ermee gaan werken en volgende keer weer foto's erop zetten waarop het er allemaal een stuk vriendelijker uitziet! Je kan hier niet naar luisteren en vooral zo doorgaan, maar dat iedereen hier hetzelfde zegt en je geen 1 reactie hebt gekregen van: 'goh wat loopt je paard mooi' zegt volgens mij genoeg.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:28

Over de loodlijn is genoeg gezegd, lijkt me dat dat wel over gekomen is nu :)

Je hebt het echter steeds over 'meer opgerichter' laten lopen. Het voorkomen van achter de loodlijn kruipen heeft echter helemaal niéts met meer oprichten te maken. Ook zonder oprichten moet het neusje voor op op de loodlijn zitten. Dit doe je door in jouw geval je handen te openen en je pony meer 'lucht' te geven van voren terwijl ze op hetzelfde tempo door blijft lopen. Benen er wel bijhouden, je moet van achter naar voren denken. Achter de motor aanzetten door je benen aan je pony te houden (ze hoeft niet harder) en van voren met een lichte verbinding opvangen, de verbinding moet elastisch aanvoelen.

edit: met het bericht hierboven ben ik het niet helemaal eens. Wanneer je ineens de teugels los gaat gooien en gassen laat je je pony volledig in de steek. Dit heeft niets met trainen te maken, je pony losgooien, vol op de voorhand laten knallen en gas erop heeft geen enkel nut. Op eigen benen lopen kun je ook bereiken door de verbinding die hier beschreven staat.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:33

Hmz erg leuke pony's en er is inderdaad vooruitgang geboekt, maar of ik die zelf positief zou noemen.

Zo te zien op de foto's ben je teveel bezig met het koppie en vergeet de basis helemaal. Dus mijn advies terug naar de basis laat het diertje eerst lekker op eigen benen lopen en zorg dat je het koppie voor de loodlijn houd.
Ga zelf meer zitten, je bolt je rug en daardoor vouw je jezelf in elkaar ga lekker trots zitten.

Echter wat ik wel een grote min punt vind is dat jij jezelf helemaal geweldig vind qua rijden, je kraakt alles en iedereen af en dan beoordeel ik niet enkel na dit topic maar ook door het lezen van je profiel.
Jammer als je wat meer openstaat voor anderen zou het een stuk makkelijker kunnen zijn en zou het advies ook anders gebracht worden.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:11

Olympus_ schreef:
Over de loodlijn is genoeg gezegd, lijkt me dat dat wel over gekomen is nu :)

Je hebt het echter steeds over 'meer opgerichter' laten lopen. Het voorkomen van achter de loodlijn kruipen heeft echter helemaal niéts met meer oprichten te maken. Ook zonder oprichten moet het neusje voor op op de loodlijn zitten. Dit doe je door in jouw geval je handen te openen en je pony meer 'lucht' te geven van voren terwijl ze op hetzelfde tempo door blijft lopen. Benen er wel bijhouden, je moet van achter naar voren denken. Achter de motor aanzetten door je benen aan je pony te houden (ze hoeft niet harder) en van voren met een lichte verbinding opvangen, de verbinding moet elastisch aanvoelen.

edit: met het bericht hierboven ben ik het niet helemaal eens. Wanneer je ineens de teugels los gaat gooien en gassen laat je je pony volledig in de steek. Dit heeft niets met trainen te maken, je pony losgooien, vol op de voorhand laten knallen en gas erop heeft geen enkel nut. Op eigen benen lopen kun je ook bereiken door de verbinding die hier beschreven staat.

Grappig, zo heb ik mijn bijrijdfries moeten rijden (die met de slof in de krul was getrokken tijdens het inrijden voor de keuringen) en hij loopt bijna nooit meer achter de loodlijn, dus het werkt wel zeker om het paard te leren dat het op eigen benen moet komen.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:38

leuke pony's!
Ik rij zelf een fries op L1 niveau en die heeft het ook snel dat ie wat achter de loodlijn gaat lopen en die heeft ook snel dat ie wat gaat opkroppen. Daar heb jij gelulkkig geen last van. Ik zou gewoon lekker veel schijn(overgangen) gaan rijden want dan komen ze van zelf wel wat meer omhoog omdat de moter achter dan een beetje gaat draaien. Verder je hand niet losgooien maar ook niet streng naar achter trekken wat ik nu op sommige foto's zie.