Paard wil ABSOLUUT niet aan de teugel lopen!!!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:23

ik vraag me 1 ding af, hoe wil je je paard een verzamelde drafje laten draven als hij niet aan de teugel loopt en dus niet nageeflijk en ontspannen is...

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:23

Ik zou met niet gaan focussen op dat nageefelijke. Probeer gewoon twee weken ontspannen te rijden, niks moet en alles wat lukt is mooi meegenomen. Het is niet dat hij op 2 weken ineens helemaal correct aan de teugel MOET lopen he

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:24

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:24

Vivalavida: dankje :) na het topic over misselijkmakende reacties ove joinups van dertienjarige meisjes weet ik wel beter :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:25

En een keertje(s) (privé)les nemen? Dat heb ik ook gedaan toen ik het paard van mijn huisgenootje 3 weken moest rijden! Dat is heel fijn, en dan weet je ook waar je verder op moet oefenen!

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:26

MarimaCarona schreef:
ik vraag me 1 ding af, hoe wil je je paard een verzamelde drafje laten draven als hij niet aan de teugel loopt en dus niet nageeflijk en ontspannen is...

Nee, ik heb me verkeerd verwoord. Ik probeer hem in een verzamelde draf te krijgenmaar dat luktnie als hijniet nageeflijk is. En dat wil ik graag oplossen...

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:26

lieziej schreef:
En een keertje(s) (privé)les nemen? Dat heb ik ook gedaan toen ik het paard van mijn huisgenootje 3 weken moest rijden! Dat is heel fijn, en dan weet je ook waar je verder op moet oefenen!

Ja was ik ook van plan, dankje ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:26

MarkusHaifa1 schreef:
geerke schreef:
wat is jou idee van een paard aan de teugel rijden?
Ik zie dat je 13 bent....

Dat het paard onder je ontspant en nageeflijk wordt.

en niet op de voorhand en achter ruim loopt,en niet scheef...en waarschijnlijk vergeet ik nog drie pagina's...
Rijdt hem gewoon met een los contact,als de eigenaar er weer op gaat zitten drukt hij de rug waarschijnlijk meteen weer weg.Het heeft niet veel zin om een paard 'goed' te rijden 14 dagen.
En dan heb ik het nog even niet over verzuurde rugspieren die in ene wat moeten gaan doen.
Of de eigenaar moet inzien dat ze verkeerd bezig is....maar dat zal wel niet ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:28

ik denk dat het beter is als je je paard eerst gewoon ontspannen kunt rondrijden in de 'arbeids' gangen.
verzameling is weer een graadje moeilijker en dat zal je idd pas lukken als je paard ontspannen en los in het lijf is,en jouw hand vertrouwd en volgt.
en dat is een behoorlijke opdracht in 14 dagen,ik zou me gewoon richten op het ontspannen en vriendelijk rijden in die dagen

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:28

Ik heb nu na 2 jaar ook pas een ontspannen paard onder me.
Het kan ook zijn dat je eerst een band moet hebben met het paard en dat hij/zij zich daarna pas gaat ontspannen.

Maar eerst lekker losrijden veel stellen beide kanten op doet ook al wonderen.

succes

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:28

Nee, maar toch bedankt. Zou je me dan in een PB compleet kunnen vertellen wat aan de teugel is? Kwestie van dat ik weet dat ik het niet al de hele tijd fout heb..

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:29

ik zou die verzamelde draf eerst maar achterwege laten, eerst zorgen dat ze nageeflijk word, dus veel voltes en overgangen rijden. verzamelde draf word ook pas in de M gevraagd en ik denk niet dat jij het paard op M nivo traint of word getraint..

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:30

MarimaCarona schreef:
ik zou die verzamelde draf eerst maar achterwege laten, eerst zorgen dat ze nageeflijk word, dus veel voltes en overgangen rijden. verzamelde draf word ook pas in de M gevraagd en ik denk niet dat jij het paard op M nivo traint of word getraint..

Haha nee idd :)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:34

Laat het gebit nakijken. Een paard met grote haken op de kiezen kàn niet zonder pijn afbuigen en dat afdwingen met een slofteugel is vragen om grote problemen.

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 14:41

Albert schreef:
Laat het gebit nakijken. Een paard met grote haken op de kiezen kàn niet zonder pijn afbuigen en dat afdwingen met een slofteugel is vragen om grote problemen.

Ik ga ook absoluut geen slof gebruiken hoor! Maar ik zal het tegen de eiganeres zeggen.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:44

Het heeft bij mijn eigen paard dik een jaar geduurd voordat ze echt goed nageeflijk werd.
En ik heb me hier in het begin ook helemaal niet mee bezig gehouden, ben gewoon bij het begin begonnen, ontspanning, vertrouwen, voor het been zijn, buigzaam worden.

Ik denk dat je je niet teveel moet richten op het binnen 14 dagen nageeflijk lopen. Als dat paard gewend is om op een bepaalde manier te lopen dan kan het heel lang duren voordat het zich durft te ontspannen. Ga gewoon 2 weken lekker rijden met hem, geef hem beweging en een leuke tijd.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:47

hetty007 schreef:
Na dat jaar, hadden we de perfecte aanleuning te pakken.
En is sindsdien niet weggeweest, je moest eens weten wat een kritiek we hebben gekregen waarom we zo dat eerste jaar rijden.
Ik moest maar met een slof rijden etc etc.

.

Hier ook, kreeg alleen maar te horen je moet met slof rijden etc, heeft ook wel jaartje geduurd voordat de aanleuning kwam. ik ben bang dat je dit niet in twee weken voor elkaar krijgt. Maar ik zou wel gaan werken aan die (schijn)overgangen en figuren rijden. Dat is alleen maar ontzettend goed. En verder die twee weken lang lekker gaan genieten van het rijden.

hinkewal

Re: Paard wil ABSOLUUT niet aan de teugel lopen!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:59

je moet je paardje gwn het vertrouwen geven en als je stelling hebt dan geeft ze vanzelf wel na, ik houd altijd wat druk op de teugels tot ze nageeft en dan laat ik de druk los zodat ik haar ook wat terug geef

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:24

Gewoon lekker lang laten zorg eerst dat het paard zich op de lange lengte ontspant.
Met je benen rijden en niet aan die hand denken.
Stukje bij beetje oppakken, Maar hoe meer je hem 'aan de teugel WIL rijden'
Hoe meer die gaat waarschijnlijk zal gaan protesteren.
Probeer het vooral wel met rust op te lossen en niet boos te worden. :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:30

waarom is dit topic nog open :o hier is toch een centraal topic voor :)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:39