Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn draver kauwt ook heel erg op het bit. Ik negeer dit eigenlijk een beetje en hoop dat het weer vanzelf weg gaat

ik zal het in mijn achterhoofd houden. M'n paard gaat nu eerst op training en daar word ook naar het bit probleem gekeken. Dus hoop dat daar wat uit komt! Lodinn schreef:Yltje: ik hoop dat ik er achter kan komen!
yeye: ik denk zelf dat het met veel geduld en 't juiste bit over zal gaan. hoe oud is jouw paard? nog jong?
Princesj: bedankt!ik zal het in mijn achterhoofd houden. M'n paard gaat nu eerst op training en daar word ook naar het bit probleem gekeken. Dus hoop dat daar wat uit komt!
Lodinn schreef:yeye: ik hoor dat er meerdere jonge paarden veel kauwen.. Misschien dat het iets van jongere paarden is? Ik zeg maar wat hoor.. weet er zelf niks van maar het valt wel op. Ik hoop dat het bij jou dan aan de haken lag en dat het dadelijk beter zal gaan!

Lodinn schreef:yeye: denk je niet als ze meer in hun mond krijgen (tongspeeltje) dat ze dan meer bezig zullen zijn? Maar je kan het natuurlijk altijd proberen! Misschien helpt het juist enorm.
Als mijn paard zich ontspant gaat hij inderdaad ook veel kauwen. Hij is totaal geen zenuwachtig typje dus ik weet niet of het daar aan zou liggen.
Ik heb het Myler bitje nu al een tijdje en ik merk dat hij minder bezig is met zijn mond. Normaal deed ik het bit bij hem in en begon het kauwen al. Maar nu blijft zijn mond na twee keer kauwen helemaal rustig. Tijdens het rijden zijn er soms delen dat hij even niet kauwt. Normaal ging het aan een stuk door.
Ik weet het niet goed.
Je kan het in ieder geval altijd proberen....
voelt inderdaad goed. Mijn paard begint ook steeds minder te kauwen. In ieder geval niet zo overdreven. Ik ben nog steeds erg benieuwd naar de training! Kijken wat zij er van zullen zeggen. Wat zei jouw instructeur er over?