Is de blessure die het paard door het vorige zadel heeft opgelopen wel helemaal geheeld en deed het paard het ook in het begin van het rijden voordat hij een blessure opliep.
Zjefke1
Geplaatst: 03-07-11 13:09
Nou het gaat hier over mij en mijn paard;) Heb inmiddels mijn instructrice erbij gehad die heeft er ook op gereden. En meneer houd me gewoon voor de gek Moet hem nou wat strenger rijden en als hij een hupje maakt even tik op zijn kont. Heb al weer paar keer gereden en niks meer aan de hand:D Kijken wat ie nu weer gaat bedenken
De kans dat door het niet passende zadel een wervel is gaan blokkeren is groot. Deze zet meerdere wervels en andere lichaamsonderdelen (:')) van het paard weer aan. Als hier niets aan gedaan wordt kan het zo zijn dat het alleen maar erger wordt wat zich dus in deze vorm gaat uiten. Is inderdaad ook een probleem met scheefheid. Mijn ervaring is dat een osteophaat je hier heel erg goed bij kan helpen!
Mijn paard doet dit in de overgang van stap naar draf.. Blijkbaar uit puur enthousiasme. Gewoon telkens wanneer hij dit doet, naar stap halen. En veel voorwaarst-neerwaarst rijden helpt
quartel
Geplaatst: 08-07-11 20:29
mijn paard deed dit ook. Bleek later dat ze erg last had van de schiefel op haar voorbeen